ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Ειδήσεις Διεθνείς Ειδήσεις

Χούθι, Ινδία και Δρόμοι του Μεταξιού

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
29/01/2024 - Updated on 04/10/2024
in Διεθνείς Ειδήσεις
A A
Χούθι, Ινδία και Δρόμοι του Μεταξιού

Image by wirestock on Freepik

Share on Facebook

Καθώς το 2024 αλλάζει ο μακροχρόνιος κύκλος 56 ετών της οικονομίας, θα γίνεται ολοένα και πιο εμφανής η ανάδειξη της Ινδίας σε μια ισχυρή δύναμη απειλώντας την Κίνα που αναπτύχθηκε στον προηγούμενο κύκλο. Η Κίνα είδη απασχολεί την Ινδία στα βόρεια σύνορα της για να της εκτρέπει πόρους ώστε να μην αναπτύξει του δικούς της Δρόμους του Μεταξιού κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό.

Διαβάστε Επίσης

Απειλητικά mails από τους Χούθι σε Έλληνες πλοιοκτήτες

Απειλητικά mails από τους Χούθι σε Έλληνες πλοιοκτήτες

Oct 4, 2024
Η ασφάλιση στην Ερυθρά Θάλασσα διπλασιάζεται μετά από την επίθεση στο tanker “Σούνιο”

Η ασφάλιση στην Ερυθρά Θάλασσα διπλασιάζεται μετά από την επίθεση στο tanker “Σούνιο”

Aug 29, 2024 - Updated on Oct 4, 2024

του Ατσαλάκη Γιώργου, Οικονομολόγου, Αναπληρωτή Καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης, Εργαστήριο Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης

Στα δυτικά της, η Ινδία είναι αποκομμένη από το Πακιστάν (αιώνιος εχθρό της) καθώς η Κίνα έχει αναπτύξει τον πιο ακριβοπληρωμένο Δρόμο του Μεταξιού (κόστισε πάνω από 50 δις) που της δίνει πρόσβαση κατά μήκος του Πακιστάν στο λιμάνι της Gwadar (στην περιοχή του Μπαλουχιστάν). Η πρόσφατη χάραξη του «Νέου Ινδικού Δρόμου του Μεταξιού» μέσω Σαουδικής Αραβίας, Ιορδανίας, Ισραήλ, Πειραιά για να αποκτήσει πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά ανεστάλη μετά τα γεγονότα της Γάζας. Η πρόσβαση της Ινδίας εξαρτάται μέσω του Διεθνούς Διαδρόμου Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος μέσω του Ιράν (λιμάνι Chabahar) και του Περσικού Κόλπου στοχεύει στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με την Ρωσία και από εκεί στη Ε.Ε. Τα Ινδικά εμπορεύματα δια θαλάσσης από την Mumbai, το οικονομικό κέντρο της Ινδίας, μέσω το λιμανιού Chabahar του Ιράν αποβιβάζονται στην στεριά παρακάμπτοντας το Πακιστάν φθάνουν στην Ρωσία και από εκεί στην Ευρώπη. Μετά την εισβολή όμως της Ρωσία στην Ουκρανία δεν υπάρχει πρόσβαση προς την Ευρωπαϊκή αγορά. Εάν δεν υπήρχε ο INSTC, τα εμπορεύματα θα έπρεπε να ακολουθήσουν την μπλε γραμμή του χάρτη μέσα από την Διώρυγα του Σουέζ από το Γιβραλτάρ τα στενά της Μάγχης και την Βαλτική θάλασσα για να φθάσουν στην Ρωσία.

Η Ινδία εξαρτάται από την ύπαρξη καλών σχέσεων με το Ιράν για την χρήση του διαδρόμου INSTC για να αποκτήσει πρόσβαση στις αγορές της Ρωσίας και της Κεντρικής Ασίας. Οπότε δεν πρέπει να συγκρουσθεί με τις φιλοδοξίες του Ιράν να γίνει κυρίαρχη περιφερειακή δύναμη. Επίσης εάν οι Χούθι, επιτρέπουν εκτός από τα Ρωσικά & Κινέζικα πλοία και στα Ινδικά πλοία να εισέρχονται στην ερυθρά θάλασσα, η Ινδία θα έχει πρόσβαση τουλάχιστον στην ΕΕ και η οικονομία της θα μπορεί να αναπτυχθεί.

Η Ινδία έχει εντείνει την παρουσία της στην Αραβική Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αναπτύσσοντας σκάφη και αναγνωριστικά αεροσκάφη, και παρενέβη ακόμα και σε περιστατικό με σκάφος που είχε στοχοποιηθεί από τους Χούτι. Η Ινδία, ιστορικά, διατηρούσε στενές σχέσεις με το Ιράν, τις οποίες κατάφερε να συνδυάσει με την ενίσχυση των δεσμών της με τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η στάση της Ινδίας δεν είναι μια απλή συμμαχία με τις ΗΠΑ ενάντια στο Ιράν. Ακολουθώντας μία ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική, αποφάσισε να μην ενταχθεί στον πολυεθνικό συνασπισμό υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της διεθνούς ναυτιλίας, που ανακοινώθηκε από την Ουάσινγκτον. Επίσης, δεν υποστήριξε τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ εναντίον των Χούτι.

Αντιθέτως, η Ινδία αναζητά τρόπους να καταστεί ανεξάρτητος παράγοντας ασφάλειας στην Αραβική Θάλασσα, έναν ρόλο που μπορεί να της επιτρέψει να αποκτήσει στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της Κίνας. Στην περιοχή αυτή εποφθαλμιά η Τουρκία να παίξει ρόλο με τις τεράστιες παραγγελίες ναυτικού στόλου που ανακοίνωσε. Ο στόλος της θα είναι υπερβολικά μεγάλος καθώς δεν ελέγχει το Αιγαίο το οποίο είναι από τα πιο στρατηγικά σημεία για να μπορέσει να «κρατήσει» τα στενά του Ελλήσποντου, του Βοσπόρου και της θάλασσας το του Μαρμαρά. Τέτοιος στόλος στο Αιγαίο αλλά ακόμα και στην Ανατολική Μεσόγειο θα μπορούσε να βυθιστεί άμεσα σε μια σύρραξη με την `Ελλάδα. Το στόλο τον σχεδιάζει για να προσπαθήσει να πείσει την Δύση ότι θα μπορέσει να εξασφαλίσει την σταθερότητα στην περιοχή της Ερυθραίας, της Αραβικής θάλασσας κλπ.

Η Ινδία, ωστόσο, δεν πρόκειται να επιτρέψει σε Τουρκία ή Κίνα ή Χούθι, να αποκτήσουν επιρροή σε αυτή την περιοχή. Η ανάπτυξη του λιμανιού του Chabahar είναι ενδεικτική της στρατηγικής της Ινδίας, καθώς της επιτρέπει να παρακάμψει το Πακιστάν και να ενισχύσει τους εμπορικούς δεσμούς της με την υπόλοιπη Κεντρική Ασία. Παράλληλα, η Ινδία έχει ανακοινώσει σχέδια για σημαντική αναβάθμιση του ναυτικού της, προχωρώντας σε μεγάλες αναμορφώσεις των ενόπλων δυνάμεών της.

Η ανάπτυξη της θαλάσσιας οδού του Ινδικού εμπορίου, μέσω της διώρυγας του Σουέζ, καθώς και η προοπτική ενός “Νέου Ινδικού Δρόμου του Μεταξιού”, ανοίγουν πράγματι σημαντικές ευκαιρίες για την Ελλάδα, ειδικά στο πλαίσιο της ειρήνευσης και της σταθεροποίησης στην περιοχή. Η Ελλάδα, με τη στρατηγική της θέση και τα αναπτυσσόμενα λιμάνια και μεταφορικά δίκτυα, μπορεί να δραστηριοποιηθεί ως κεντρικός κόμβος για τα Ινδικά εμπορεύματα που θα διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας, Ε.Ε. και Ινδίας με πολύ σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Τα ελληνικά λιμάνια, όπως το λιμάνι του Πειραιά, έχουν ήδη δείξει την ικανότητά τους να λειτουργούν ως μείζονες πύλες για την ευρωπαϊκή αγορά. Η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών και η βελτίωση των λογιστικών και εφοδιαστικών διαδικασιών θα μπορούσε να καταστήσει την Ελλάδα ακόμα πιο αποτελεσματικό κέντρο για τη διαχείριση των εμπορευματικών ροών. Για την Ελλάδα, αυτό θα σήμαινε μια ενίσχυση της θέσης της ως εμπορικού και εφοδιαστικού κόμβου, αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση και βελτιώνοντας την οικονομική της δυναμική.

Είναι σημαντικό για τους ιθύνοντες στην Ελλάδα να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία, αναπτύσσοντας τις απαραίτητες στρατηγικές και επενδύοντας στις αντίστοιχες υποδομές μετά την ειρήνευση στην περιοχή. Μια τέτοια προσέγγιση θα ήταν καίρια για την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και τη διεύρυνση της διεθνούς εμπορικής μας παρουσίας.

Tags: Χούθι
icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025
Δηλητηρίαζε τη γυναίκα του για την ασφάλεια ζωής (video)
Ασφαλιστική Απάτη

Δηλητηρίαζε τη γυναίκα του για την ασφάλεια ζωής (video)

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025
Η κλιματική αλλαγή έκανε τις πυρκαγιές στην Τουρκία και την Ελλάδα 10 φορές πιο πιθανές
Διεθνείς Ειδήσεις

Η κλιματική αλλαγή έκανε τις πυρκαγιές στην Τουρκία και την Ελλάδα 10 φορές πιο πιθανές

by Insurancedaily editorial team
Sep 2, 2025
20 χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα: Αλλαγές σε ασφαλίσεις & μοντέλα καταστροφών
Διεθνείς Ειδήσεις

20 χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα: Αλλαγές σε ασφαλίσεις & μοντέλα καταστροφών

by Insurancedaily editorial team
Sep 2, 2025
Καινοτόμα λύση παραμετρικής ασφάλισης σεισμών
Διεθνείς Ειδήσεις

Καινοτόμα λύση παραμετρικής ασφάλισης σεισμών

by Insurancedaily editorial team
Aug 28, 2025
Ξέρουμε τι μας κοστίζει η ΑΙ;
Διεθνείς Ειδήσεις

Ξέρουμε τι μας κοστίζει η ΑΙ;

by Insurancedaily editorial team
Aug 27, 2025
Απορρίφθηκε η αγωγή για τα υπερεπεξεργασμένα και εθιστικά τρόφιμα μεγάλων βιομηχανιών
Διεθνείς Ειδήσεις

Απορρίφθηκε η αγωγή για τα υπερεπεξεργασμένα και εθιστικά τρόφιμα μεγάλων βιομηχανιών

by Insurancedaily editorial team
Aug 26, 2025
χωροταξικό
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Φυσικές καταστροφές: Εμπλοκή των ασφαλιστών στον χωροταξικό σχεδιασμό

by Βίκυ Γερασίμου
Aug 22, 2025
Απάτη μαμούθ από “Σύμβουλο Επενδύσεων” που υπεξαίρεσε 7,7 εκατ. ευρώ
Ασφαλιστική Απάτη

Απάτη 1 εκατ. δολ με ταξιδιωτικές ασφαλίσεις

by Insurancedaily editorial team
Aug 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
300250png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Η Mega Brokers ενώνει τις δυνάμεις της με τον Όμιλο Unilink

    Η Mega Brokers ενώνει τις δυνάμεις της με τον Όμιλο Unilink

    51 shares
    Share 20 Tweet 13
  • Έληξε το δίπλωμά σου; Δες αναλυτικά ποια είναι η διαδικασία ανανέωσης

    7 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Πολύτιμες Ιστορικές Αναδρομές. Πενήντα χρόνια πίσω! (β)

    2099 shares
    Share 839 Tweet 525
  • Οι 10 κορυφαίες σε παραγωγή ασφαλιστικές εταιρείες

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ