Σε ορισμένα αυτοκίνητα και SUV Hyundai και Kia λείπει μια αντικλεπτική συσκευή «κλειδί», και οι κλέφτες το γνωρίζουν.
Πηγές από την ασφαλιστική αγορα, σύμφωνα με το insurancejournal.com, επισημαίνουν ότι τα εν λόγω οχήματα κλέβονται με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό, επειδή τα κλειδιά τους δεν διαθέτουν τσιπ υπολογιστών για συστήματα κλοπής «immobilizer». Οι κλοπές ξεκίνησαν στην περιοχή του Μιλγουόκι πριν από δύο χρόνια και εξαπλώθηκαν σε πολλές πόλεις και μέχρι το Κολοράντο και το Νέο Μεξικό μετά από βίντεο που εμφανίστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τρόπους για το πως μπορεί κανείς να κλέψει ένα τέτοιο όχημα.
Το Highway Loss Data Institute, μονάδα του Ινστιτούτου Ασφάλισης Αυτοκινητοδρόμων, διαπίστωσε ότι τα Hyundai και τα Kia χωρίς σύστημα immobilizer είχαν ποσοστό κλοπής οχήματος 2,18 ανά 1.000 ασφαλισμένα οχήματα το χρόνο. Όλα τα υπόλοιπα οχήματα είχαν ποσοστό 1,21.
Το ινστιτούτο, το οποίο εξέδωσε τα ευρήματά του την Πέμπτη, συνέκρινε οχήματα από τα μοντέλα 2015 έως 2019. Μελέτησε τις αξιώσεις κλοπής οχημάτων από το 2021.
Τα κλειδιά chip, τα οποία άρχισαν να εμφανίζονται στη δεκαετία του 1990, επικοινωνούν με ένα άλλο τσιπ στο διακόπτη εκκίνησης της μηχανής. Εάν ταιριάζουν, οι κινητήρες θα ξεκινήσουν. Εάν δεν ταιριάζουν, ο κλέφτης δεν μπορεί να ξεκινήσει τον κινητήρα.
Το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί δεν διαθέτει σύστημα immobilizer σε πολλές εκδόσεις οχημάτων χαμηλότερης τιμής από τις δύο νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως το Kia Rio και το Sportage και το Hyundai Accent, ανέφερε το ινστιτούτο.
«Οι προηγούμενες μελέτες μας δείχνουν ότι οι απώλειες κλοπής οχημάτων μειώθηκαν μετά την εισαγωγή των συστημάτων immobilizer», δήλωσε ο Matt Moore, ανώτερος αντιπρόεδρος του ινστιτούτου. «Δυστυχώς, η Hyundai και η Kia έχουν μείνει πίσω από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά τον βασικό εξοπλισμό τους».
Το 2015 τα συστήματα immobilizer ήταν στάνταρ στο 96% των μοντέλων άλλων κατασκευαστών, ανέφερε το ινστιτούτο. Αλλά ήταν στάνταρ μόνο στο 26% των μοντέλων Hyundai και Kia. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν εξηγήσει την απόφασή τους να μην συμπεριλάβουν συστήματα immobilizer σε ορισμένα μοντέλα.
Τα βίντεο δείχνουν κλέφτες να ανοίγουν το σημείο με τα καλώδια σε οχήματα Hyundai και Kia και στη συνέχεια να χρησιμοποιούν ένα κατσαβίδι ή ένα καλώδιο USB για να τα ξεκινήσουν.
Πέρυσι στο Μιλγουόκι, το 66% των 10.476 κλεμμένων οχημάτων ήταν Hyundais ή Kias, σύμφωνα με την εφημερίδα Milwaukee Journal Sentinel. Ο αριθμός των κλοπών έχει επιβραδυνθεί στην πόλη μέχρι στιγμής φέτος. Μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου, κατασχέθηκαν 6.048 οχήματα, αλλά το 58% από αυτά ήταν Hyundais ή Kias, δήλωσε η αστυνομία του Μιλγουόκι την Πέμπτη.
Ένας 17χρονος ύποπτος κλοπής σε ένα viral βίντεο για κλοπές της Kia συνελήφθη αφού η αστυνομία χρησιμοποίησε το βίντεο και μια ανώνυμη πληροφορία για να τον εντοπίσει, ανέφερε η Journal Sentinel. Θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ποινή φυλάκισης έως και 22 ετών.
Η Hyundai και η Kia παραδέχθηκαν σε δηλώσεις τους ότι κλέφτες κλέβουν μερικά από τα οχήματά τους και είπαν ότι πληρούν τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας. «Είναι ατυχές που οι εγκληματίες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να στοχεύουν οχήματα χωρίς σύστημα immobilizer», είπε η Kia.
Όλα τα Kia του 2022 απέκτησαν immobilizer. Η Hyundai είπε ότι όλα τα μοντέλα που παράγονται μετά την 1η Νοεμβρίου 2021 έχουν το immobilizer ως βασικό εξοπλισμό.
Η Kia λέει ότι εργάζεται για να παρέχει κλειδαριές στο τιμόνι χωρίς κόστος στις αρχές στις πληγείσες περιοχές για να αποτρέψει τις κλοπές. Η Hyundai είπε επίσης ότι παρέχει τις κλειδαριές στην αστυνομία και ότι τον Οκτώβριο θα ξεκινήσει να πουλά ένα κιτ ασφαλείας που στοχεύει τις μεθόδους των κλεφτών.
Ο Moore του ινστιτούτου είπε ότι τα ευάλωτα Hyundais και Kias κατατάσσονται ανάμεσα στα 20 πιο δημοφιλή οχήματα με κλέφτες, μια διάκριση που συνήθως προορίζεται για οχήματα υψηλής ισχύος ή ακριβά ή φορτηγά. Το Dodge Charger SRT Hellcat είχε το υψηλότερο ποσοστό αξιώσεων κλοπής.
Πηγή: insurancejournal.com