ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Ασφάλιση Αυτοκινήτου: Τεχνικό Ασφάλιστρο

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
06/05/2008 - Updated on 13/03/2017
in Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Από το βιβλίο του Δημήτρη Πάτρα «Ασφάλιση Αυτοκινήτου» που εξέδωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών παραθέτουμε κάποιες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες επισημάνσεις σχετικά με τον υπολογισμό του Τεχνικού Ασφαλίστρου:

Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει στην Αγορά για το Τεχνικό Ασφάλιστρο. Η Ασφαλιστική Αγορά έχει αναθέσει πολλές φορές μέχρι σήμερα σε ειδικούς την εκτίμηση του τεχνικού ασφαλίστρου αστικής ευθύνης. Του ασφαλίστρου, το οποίο θα επαρκεί για την κάλυψη μόνο των ζημιών εκείνων που προκύπτουν από τον ασφαλιστικό αυτό κίνδυνο. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι προσδιορίσαμε ένα ποσοστό ασφαλίστρου. Και λοιπόν; Τι θα γίνει; Θα προσαρμόσουμε τα ολικά ασφάλιστρα στο ασφάλιστρο, το οποίο προσδιορίστηκε από τις ζημιές της αστικής ευθύνης; Για να αποτελεί το τεχνικό ασφάλιστρο μια σταθερή βάση εκτίμησης του ολικού ασφαλίστρου, πρέπει να στηρίζεται στα στοιχεία του κινδύνου, που καλύπτεται από την ασφαλιστική εταιρεία. Συγκεκριμένα, η συχνότητα ζημιών επί το μέσο κόστος της ζημιάς του κινδύνου που εξετάζεται προσδιορίζει το τεχνικό ασφάλιστρο το κινδύνου αυτού. Παρατηρούμε ότι διαχωρίζουμε τις ζημιές της αστικής ευθύνης αυτοκινήτων με μόνο παράγοντα τη χρήση τους (ας μην αναφερθούμε στο Β/Μ και στην ιπποδύναμη).

Διαβάστε Επίσης

Συγχωνεύσεις Ασφαλιστικών εταιρειών: Deals Δισεκατομμυρίων 

Συγχωνεύσεις Ασφαλιστικών εταιρειών: Deals Δισεκατομμυρίων 

Nov 22, 2022
7 deal ύψους 1,5 δις ευρώ που αλλάζουν την Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά

7 deal ύψους 1,5 δις ευρώ που αλλάζουν την Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά

Apr 26, 2022

Η προσέγγιση αυτή είναι λανθασμένη. Για να προσεγγίζουμε σωστά το τεχνικό ασφάλιστρο του κινδύνου, πρέπει να χρησιμοποιούμε λεπτομερή τιμολόγια με διάφορα τεχνικά ασφάλιστρα. Ο διαχωρισμός πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένους παράγοντες ή συνδυασμούς αυτών: ως προς το αυτοκίνητο, τη χρήση του, το χώρο κίνησης, την περιοχή που κινείται (αγροτική ή αστική), την ιπποδύναμη, τη μάρκα, τον τύπο και το έτος κατασκευής του. Ως προς τον οδηγό, την ηλικία του, την εμπειρία οδήγησης, την οικογενειακή κατάσταση, το επάγγελμά του και το πλήθος ζημιών που έχει προκαλέσει. Οι ζημιές αυτές πρέπει να εξετάζονται κατά παράγοντα, ο οποίος επηρεάζει τη συχνότητα και το ύψος τους.

Η λεπτομερής τιμολόγηση ανάλογα με τον τρόπο ζωής του οδηγού του αυτοκινήτου, τον τύπου του αυτοκινήτου και το χώρο όπου κινείται θα έχει ως αποτέλεσμα τη σωστή προσέγγιση του τεχνικού ασφαλίστρου του κινδύνου. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε με όση ασφάλεια μπορούμε το τεχνικό ασφάλιστρο. Μιλάμε επομένως για πολλά τεχνικά ασφάλιστρα ανά παράγοντα ή συνδυασμό αυτών. Η εκτίμηση αυτή υποτίθεται ότι θα ακολουθείται στην πράξη από το underwriting στην ανάληψη κινδύνου. Αν έχουμε διαφοροποίηση στην τιμολογιακή πολιτική και την εκτίμηση των αναλαμβανόμενων κινδύνων, μπορεί κανείς να φανταστεί ότι όλα τα παραπάνω δεν έχουν καμιά αξία. Δεν είναι δυνατό για παράδειγμα να εκτιμάται με τον ίδιο ασφάλιστρο ο κίνδυνος αστικής ευθύνης των επωνύμων και των απλών ανθρώπων, διότι ως προς την κάλυψη των συνεπιβαινόντων, που συμπεριλαμβάνεται στην αστική ευθύνη, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους – είναι αναμενόμενο ότι οι επώνυμοι ασφαλισμένοι οδηγοί θα έχουν ως συνεπιβαίνοντες επίσης επώνυμους, που με τη σειρά τους θα έχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος, αφού η απώλεια εισοδήματος γι’ αυτούς θα είναι πολύ μεγάλη, αν χρειαστεί να απέχουν από την εργασία τους.

Ίδια προσέγγιση πρέπει να γίνει και στις προαιρετικές καλύψεις που προσθέτουμε στα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Για να επιτευχθεί, π.χ., ο στόχος της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, κατασκευάζονται από τα εργοστάσια αυτοκίνητα επιρρεπή σε διαρκώς αυξανόμενες υλικές ζημιές, ώστε να προστατεύονται τα άτομα που επιβαίνουν σ’ αυτά από τραυματισμούς. Το γεγονός αυτό έχει αρνητικά αποτελέσματα στην κάλυψη μεικτής. Το rate στον κίνδυνο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα παραπάνω, θα έχει πάντα αρνητικό αποτέλεσμα. Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στη συχνότητα και στο ύψος της ζημιάς για κάθε κίνδυνο πρέπει να καθορίζουν την εκτίμηση του τεχνικού ασφαλίστρου των καλύψεων. Για παράδειγμα, η κάλυψη της κλοπής δεν μπορεί να τιμολογείται το ίδιο σε περιοχές που έχει να κλαπεί αυτοκίνητο τα τελευταία πέντε χρόνια, μόνο και μόνο για να εξισορροπήσουμε τα αποτελέσματα της αστικής ευθύνης…

Συγκρίνοντας λοιπόν τα παραπάνω με τον τρόπο υπολογισμού του τεχνικού ασφαλίστρου που ακολουθείται μέχρι σήμερα, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι δεν τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις για τη σωστή εκτίμηση του κινδύνου και η αντιμετώπιση θα έπρεπε να είναι πολύ διαφορετική. Ελπίδα για βελτίωση δεν είναι πιθανή, αν η αγορά εξακολουθήσει να φοβάται να βρει τα πραγματικά ασφάλιστρα της αστικής ευθύνης και των προαιρετικών καλύψεων, ώστε να σχεδιάσει ένα τιμολόγιο βασισμένο στα έξοδα και στις αποζημιώσεις της.

Tags: ΑΤΕ Ασφαλιστική
np-car-468x60px-new-1-1jpg

Related Posts

ΕΕΑ: Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που με βάση την σύμβασή τους δεν εισπράττουν ασφάλιστρα  δεν έχουν υποχρέωση εγγραφής στο IRIS
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΕΑ: Παροχή Δωρεάν “επαναπιστοποιήσεων” σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για συμπλήρωση ωρών του 2025

by Insurancedaily editorial team
Dec 4, 2025
Συνάντηση εκπροσώπων του ΣΕΥΤΠΕ και Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Ασφαλιστικής
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Συνάντηση εκπροσώπων του ΣΕΥΤΠΕ και Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Ασφαλιστικής

by Insurancedaily editorial team
Dec 4, 2025
Αύξηση 76% στις αποζημιώσεις οχημάτων μέσα σε μία δεκαετία
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Αύξηση 76% στις αποζημιώσεις οχημάτων μέσα σε μία δεκαετία

by Βίκυ Γερασίμου
Dec 4, 2025
Dr. Renko Dirksen: Προσφέρουμε ασφάλιση για τον Δαυίδ όχι για τον Γολιάθ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Dr. Renko Dirksen: Προσφέρουμε ασφάλιση για τον Δαυίδ όχι για τον Γολιάθ

by Insurancedaily editorial team
Dec 3, 2025
The Fair Five: H Eurolife FFH μεταμορφώνει τις αποζημιώσεις με AI
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

The Fair Five: H Eurolife FFH μεταμορφώνει τις αποζημιώσεις με AI

by Insurancedaily editorial team
Dec 3, 2025
10 χρόνια πορείας για τον Πάνορμο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

10 χρόνια πορείας για τον Πάνορμο

by Insurancedaily editorial team
Dec 3, 2025
Υποτροφίες από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Υποτροφίες από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου

by Βίκυ Γερασίμου
Dec 2, 2025
Καταστροφικές δαπάνες υγείας για 1 εκατ. Έλληνες
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Καταστροφικές δαπάνες υγείας για 1 εκατ. Έλληνες

by Βίκυ Γερασίμου
Dec 2, 2025
Ασφαλιστικές στην ΕΕ: “Παγώστε” την οδηγία για την εξυγίανση εταιρειών
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Κατάλογος των critical ICT providers σύμφωνα με τον κανονισμό DORA

by Insurancedaily Editorial Team
Dec 2, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
9th-insurtech-conference-2026banners300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

  • Συνάντηση εκπροσώπων του ΣΕΥΤΠΕ και Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Ασφαλιστικής

    Συνάντηση εκπροσώπων του ΣΕΥΤΠΕ και Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Ασφαλιστικής

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ΕΕΑ: Παροχή Δωρεάν “επαναπιστοποιήσεων” σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για συμπλήρωση ωρών του 2025

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Νίκος Δαμάλας: 15 xρόνια πορείας στην ασφαλιστική αγορά

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Σε τροχιά ανάπτυξης η Eurohold με αύξηση 12,2% στα έσοδα

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ