ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις Insurtech

Big Brother στο αυτοκίνητο: Γνωρίζετε ότι έχετε έναν “αφανή” συνοδηγό;

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
23/04/2018 - Updated on 04/04/2020
in Insurtech, Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Ειδήσεις
A A
Big Brother στο αυτοκίνητο: Γνωρίζετε ότι έχετε έναν “αφανή” συνοδηγό;
Share on Facebook

Το αυτοκίνητο αποτελεί από τους πρώτους τομείς που η τεχνολογία πέρασε από την επιστημονική φαντασία στην πράξη. Οι νέες τεχνολογίες που σχεδιάστηκαν δημιουργούν αντικρουόμενα συναισθήματα καθώς από τη μία μπορούν να αποβούν σωτήριες και να σώσουν ζωές αλλά από την άλλη δίνουν σε επιχειρήσεις πρόσβαση σε απίστευτα μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων.

της Βίκυς Γερασίμου

Διαβάστε Επίσης

ΤτΕ

Ποιοι πέρασαν στις εξετάσεις της 3ης και 4ης Ιουλίου 2021 στη Θεσσαλονίκη

Jul 12, 2021
Τι αλλάζει στις εταιρείες οδικής βοήθειας λόγω COVID-19

Τι αλλάζει στις εταιρείες οδικής βοήθειας λόγω COVID-19

Mar 30, 2020 - Updated on Apr 7, 2020

Είναι πλέον γνωστό ότι μέσα από διάφορες συσκευές ή ακόμα και το κινητό καταγράφονται πληροφορίες για το αν φοράτε ή δεν φοράτε ζώνη, για την ταχύτητα που έχετε, για το αν μιλάτε ή Textarete, ποιο ραδιοφωνικό σταθμό ακούτε, αν τα χέρια σας είναι στο τιμόνι, πού βρίσκεστε κάθε στιγμή της ημέρας, εάν μπαίνετε στα social media όσο οδηγείτε και πολλά άλλα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι τοπικές κυβερνήσεις, οι έμποροι λιανικής, οι ασφαλιστές και οι εταιρείες τεχνολογίας θα ήταν –χωρίς αμφιβολία– όλοι πρόθυμοι να εκμεταλλευτούν αυτές τις πληροφορίες και κάθε διαθέσιμο πρόσθετο δεδομένο όπως λόγου χάρη τι βλέπουν οι βιντεοκάμερες του αυτοκινήτου σας.

Σε κάποιες χώρες υπάρχει νομικό πλαίσιο που αναφέρει για ποιο σκοπό μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα του «μαύρου κουτιού». Ωστόσο με τόσες συσκευές που καταγράφουν πληροφορίες δεν υπάρχει διεθνώς σαφές νομικό πλαίσιο που μπορεί να καλύψει όλα τα δεδομένα που μπορούν να συλλεχθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον υπάρχουν gadget και ενσωματωμένα συστήματα στα καινούργια αυτοκίνητα που καταγράφουν ακόμα και  τις κινήσεις των ματιών του οδηγού, μετρούν το βάρος των ανθρώπων στα μπροστινά καθίσματα και αντιλαμβάνονται πότε κάποιος αφήνει το τιμόνι. Τα έξυπνα τηλέφωνα μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν τις δραστηριότητές σας όσο οδηγείτε, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε γραφής κατά την οδήγηση.

Πώς αποκτούν πρόσβαση όμως οι εταιρείες σε αυτά τα δεδομένα; Συνήθως επειδή δεν διαβάζουμε ό,τι υπογράφουμε είτε ηλεκτρονικά είτε έντυπα.

Πώς αποκτούν πρόσβαση όμως οι εταιρείες σε αυτά τα δεδομένα; Συνήθως επειδή δεν διαβάζουμε ό,τι υπογράφουμε είτε ηλεκτρονικά είτε έντυπα. Για αυτό και όταν συμφωνείτε να εγκαταστήσετε και να χρησιμοποιήσετε μία εφαρμογή είναι πολύ πιθανό να αποδέχεστε στους όρους χρήσης τη συλλογή πληροφοριών. Αν και ο οποιοσδήποτε – από την Google μέχρι μία ασφαλιστική εταιρεία – ενδέχεται να καταγράφει τις ψηφιακές σας κινήσεις ενώ οδηγείτε, στις περισσότερες περιπτώσεις ο μεγάλος αδερφός της υπόθεσης, κύριος συλλέκτης του όγκου δεδομένων, είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Και η επόμενη σκέψη είναι τι γίνεται όταν συλλέγουν πληροφορίες… Σβήνονται; Διατηρούνται σε βάσεις δεδομένων; Σας ενδιαφέρει εάν και πώς θα τις αξιοποιήσει η εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανία; Τις απαντήσεις θα βρείτε ενδεχομένως μέσα από την υπόθεση της General Motors το 2011 που δημοσιεύεται στους New York Times.

Η Εταιρεία αποκτούσε δεδομένα μέσω του συστήματος OnStar τα οποία μοιράστηκε με άλλες εταιρείες και οργανισμούς, χωρίς να ζητήσει τη ρητή συγκατάθεση από τους πελάτες της. Η κίνηση αυτή οδήγησε σε πολυάριθμες καταγγελίες και το περιστατικό αναφέρθηκε ακόμη και σε απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου το 2012.

Κι αυτό αποδεικνύει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι οδηγοί αντιδρούν και προστατεύουν τις πληροφορίες που τους αφορούν αλλά και το ότι η τεχνολογική εξέλιξη που έχει ήδη έρθει και ό,τι έπεται χρηζει νομοθετικής ρύθμισης. Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο σε παρόμοια ζητήματα όπως της General Motors θα παίξει και ο νέος Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα που θα εφαρμοστεί το Μάιο του 2018, ο οποίος θέτει την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο κέντρο της κουλτούρας των εταιρειών και προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα για τους παραβάτες. Εν κατακλείδι, είναι στο χέρι των καταναλωτών, των επιχειρήσεων, της νομοθετικής εξουσίας και των ανεξάρτητων αρχών να δημιουργήσουν άμεσα δικλείδες που θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά σε ό,τι μπορεί να θίγει την ιδιωτικότητα του οδηγού.

Ποιες τεχνολογίες αλλάζουν το αυτοκίνητο

Τεχνολογίες που έχουν ήδη δημιουργηθεί ή έχουν ανακοινωθεί και βρίσκονται σε δοκιμαστική φάση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και startups θα αλλάξουν μέσα στα επόμενα χρόνια την οδήγηση. Μέσω της τηλεματικής και των έξυπνων συσκευών πολλές πληροφορίες μπορούν πλέον να αξιοποιηθούν για να βελτιώσουν το επίπεδο ασφάλειας του οδηγού αλλά και να προβλέψουν την κίνηση στους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με το Forbes οι καινοτομίες που αλλάζουν το αυτοκίνητο είναι:

• Πλήρη Αυτόνομα Οχήματα

Από το 2020 και μετά θα αυξάνεται σταδιακά ο αριθμός των πλήρως αυτόνομων οχημάτων που θα κυκλοφορήσουν. Ήδη πολλές εταιρείες έχουν κατασκευάσει μοντέλα για ιδιωτική χρήση ή ακόμα και ταξί που κινούνται χωρίς οδηγό. Τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο που οδηγούμε, θα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και θα δώσουν τη δυνατότητα στους χρήστες τους να κάνουν μεγάλα ταξίδια.

• Συστήματα Παράκαμψης Οδηγού

Πρόκειται για συστήματα που αναπτύσσουν δική τους νοημοσύνη και παίρνουν τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό. Λόγου χάρη εάν το όχημα πλησιάζει σε εμπόδια ακόμα και εάν ο οδηγός έχει πατημένο το γκάζι, το αυτοκίνητο θα φρενάρει για να μη συγκρουστεί με άλλο όχημα ή πεζό. Το ζήτημα βέβαια που εδώ προκύπτει είναι τι γίνεται σε περιπτώσεις ελαττωματικών συστημάτων αλλά και σε περιπτώσεις hacking.

• Βιομετρική Πρόσβαση στο Όχημα

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πολλά χρήματα στην ανάπτυξη συστημάτων που θα επιτρέπουν πρόσβαση του οδηγού στο όχημα μέσω του δακτυλικού του αποτυπώματος ή μέσω της σάρωσης της κόρης του ματιού. Στο μέλλον η πλειονότητα των οχημάτων δεν θα έχει κλειδιά. Να δούμε ποιος θα το ξεκλειδώσει εάν για κάποιο λόγο μπλοκάρει…

 • Ασφαλιστική Κάλυψη με το χλμ.

Πολλές εταιρείες στο εξωτερικό, στην Ελλάδα η Interamerican και η ΑΧΑ, έχουν δημιουργήσει ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου με βάσει τις χιλιομετρικές αποστάσεις. Μέσω εφαρμογής καταγράφουν τη συμπεριφορά των οδηγών και μετρούν τις αποστάσεις που διανύει. Είναι πολύ πιθανό μετά από κάποια χρόνια η ασφάλιση αυτού του τύπου να καταστεί υποχρεωτική δεδομένου ότι θεωρείται πιο δίκαιη ως προς την τιμολόγησή της.

SensorsMagazine

• Προβολή Head-Up/Display

Έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια. Για αυτό και οσονούπω θα δούμε ενεργό γυαλί που θα προβάλλει ζωντανές εικόνες. Φανταστείτε ένα σύστημα πλοήγησης που στην πραγματικότητα θα σας δείχνει την επόμενη στροφή όπως φαίνεται από την πλευρά σας, μέσω του παρμπρίζ. Οι γυάλινες επιφάνειες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν οθόνες ενώ η ποιότητα των κρυστάλλων θα δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι δεν υπάρχει τζάμι.

inside unmaned systems

• Όχημα στο… νεκρό από απόσταση

Στην ουσία υπάρχει ήδη και έχει εφαρμοστεί στο OnStar. Απενεργοποιεί απομακρυσμένα το όχημα και αποτρέπει τον οποιονδήποτε από τη χρήση του. Η μέθοδος έχει χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις κλεμμένων οχημάτων και έχει γλιτώσει πολλούς από τους ιδιοκτήτες αποτρέποντας τους επίδοξους ληστές…

• Έλεγχος Ζωτικών Λειτουργιών

Aισθητήρες στη ζώνη ασφαλείας ή του τιμονιού που παρακολουθούν ζωτικής σημασίας όργανα. Αυτό σημαίνει ότι σε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας ή μια καρδιακή ανακοπή το όχημα θα ενημερώνει απευθείας το ασθενοφόρο και έτσι θα συμβάλλει στο να σωθούν αφενός ζωές και αφετέρου να μειωθούν τα τροχαία από προβλήματα υγείας.

• Έξυπνο Μάρκετινγκ στο Αυτοκίνητο

Η αλήθεια είναι ότι ήδη λαμβάνετε εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Facebook, Twitter και Gmail με βάση τη συμπεριφορά σας στο διαδίκτυο. Μέχρι το 2020, το μέσο αυτοκίνητο θα είναι πλήρως συνδεδεμένο με το διαδίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι το όχημά σας θα προσφέρει στους εμπόρους ένα ισχυρό σύνολο μετρήσεων για να προσαρμόσουν το μήνυμά τους. Το ζήτημα που προκύπτει είναι το εξής: αν τελικά οι διαφημίσεις αυτές θα εμφανίζονται όταν τις ζητήσει ο χρήστης, δηλώνοντας δηλαδή τη συμμετοχή του σε αυτήν τη διαδικασία ή αν την ώρα που οδηγεί θα εμφανίζονται διαφημίσεις για καταστήματα και υπηρεσίες που βρίσκονται στην περιοχή που βρίσκεται.

 

Tags: FeaturedWOW Gadgets!
new-cover-insurancegif

Related Posts

Yπεραποδίδουν τα ΑΚ των ασφαλιστικών εταιρειών
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Yπεραποδίδουν τα ΑΚ των ασφαλιστικών εταιρειών

by Insurancedaily editorial team
Oct 29, 2025
Συμμετοχή της Fairfax στο μετοχικό κεφάλαιο της Eurobank
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Συμμετοχή της Fairfax στο μετοχικό κεφάλαιο της Eurobank

by Insurancedaily Editorial Team
Oct 29, 2025
Αναγκαία η παράταση για την εφαρμογή του συστήματος πληρωμών IRIS
Οικονομία - Πολιτική

Αναγκαία η παράταση για την εφαρμογή του συστήματος πληρωμών IRIS

by Insurancedaily editorial team
Oct 29, 2025
Ασφαλιστικές στην ΕΕ: “Παγώστε” την οδηγία για την εξυγίανση εταιρειών
Διεθνείς Ειδήσεις

Ασφαλιστικές στην ΕΕ: “Παγώστε” την οδηγία για την εξυγίανση εταιρειών

by Βίκυ Γερασίμου
Oct 29, 2025
Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών εισάγει πρώτος τη νέα εποχή «πράσινων χειρουργείων» στην Ελλάδα
Υγεία

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών εισάγει πρώτος τη νέα εποχή «πράσινων χειρουργείων» στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
Oct 29, 2025
Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στη Ρώμη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στη Ρώμη

by Insurancedaily editorial team
Oct 27, 2025 - Updated on Oct 29, 2025
Medifirst – Αθηναϊκή: Δράσεις ενημέρωσης για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού
Υγεία

Medifirst – Αθηναϊκή: Δράσεις ενημέρωσης για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2025
103,5 εκατ. ανασφάλιστα κλοπιμαία στα γαλλικά μουσεία
Διεθνείς Ειδήσεις

103,5 εκατ. ανασφάλιστα κλοπιμαία στα γαλλικά μουσεία

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2025
Τι ετοιμάζει η INTERAMERICAN στην πλ. Συντάγματος;
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι ετοιμάζει η INTERAMERICAN στην πλ. Συντάγματος;

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
oncology-center300x250gif
banner-300x250-cyprialifegif

TOP#5 Insurancedaily

  • Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών εισάγει πρώτος τη νέα εποχή «πράσινων χειρουργείων» στην Ελλάδα

    Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών εισάγει πρώτος τη νέα εποχή «πράσινων χειρουργείων» στην Ελλάδα

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η Allianz γιόρτασε το Olympic Day με μήνυμα «Κάθε Μέρα Νικητής»

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Yπεραποδίδουν τα ΑΚ των ασφαλιστικών εταιρειών

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Συμμετοχή της Fairfax στο μετοχικό κεφάλαιο της Eurobank

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ