ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις Insurtech

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
09/07/2025
in Insurtech
A A
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

freepik

Share on Facebook

Mέχρι πριν από λίγα χρόνια η λέξη «ασφάλιση» σήμαινε ατελείωτα συμβόλαια, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και αναμονές αλλά και ραντεβού με ασφαλιστές, άλλοτε άκαρπα, άλλοτε επωφελή, που όμως έπαιρναν ώρα. 

του Χρήστου Γαβαλά (LiFO, insuremag vol.2)

Fast forward στο 2025: Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι έτοιμη να τινάξει τη βιομηχανία στον αέρα, με την καλή έννοια. Όχι, δεν πρόκειται για άλλη μια τεχνολογική μόδα αλλά για πραγματική αλλαγή στον τρόπο που λειτουργεί, σκέφτεται και προσφέρει υπηρεσίες μια ασφαλιστική εταιρεία.

Διαβάστε Επίσης

Στην Generali δημιουργούμε τα στελέχη του αύριο

Στην Generali δημιουργούμε τα στελέχη του αύριο

Jul 7, 2025
Πόσο κοστίζει το προλαμβάνειν στο κράτος και στις ασφαλιστικές;

Πόσο κοστίζει το προλαμβάνειν στο κράτος και στις ασφαλιστικές;

Jul 2, 2025

Θα αναρωτιέται κανείς όμως: ωραία όλα αυτά, αλλά έχουν αλλάξει όντως στην πράξη, και, αν ναι, πόσο έχει επηρεαστεί η ίδια η ασφαλιστική βιομηχανία; Η απάντηση είναι ναι, αρκεί κανείς να αρχίσει να την αντιλαμβάνεται εκεί όπου συνήθως ξεκινούν όλα: στο εξωτερικό. 

Από τα data-driven underwriting μοντέλα μέχρι τα αυτοματοποιημένα claims που ολοκληρώνονται σε δευτερόλεπτα, το AI δεν μπαίνει απλώς στο παιχνίδι αλλά αλλάζει τους κανόνες. Και το μέλλον φαίνεται να πλησιάζει πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμέναμε.

Λιγότερο paperwork, λεφτά πίσω σε… 2 δευτερόλεπτα 

Η ασφάλιση είναι γεμάτη δεδομένα και αυτό την κάνει ιδανικό πεδίο για την τεχνητή νοημοσύνη. Σύμφωνα με τη McKinsey, η νέα αυτή εξέλιξη της τεχνολογίας μπορεί δυνητικά να δημιουργήσει 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια αξία για τον ασφαλιστικό κλάδο έως το 2030, ενώ άλλη έρευνα της PwC διαπίστωσε ότι το 68% των ασφαλιστικών εταιρειών ήδη χρησιμοποιεί ή σχεδιάζει να εφαρμόσει τεχνητή νοημοσύνη στις δραστηριότητές του.

Αυτό σημαίνει ότι, ήδη, πάνω από 2 στις 3 εταιρείες μεταβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται και παράγουν αποτελέσματα, έτσι ώστε να κερδίζουν περισσότερα και ο ασφαλισμένος να κερδίζει στην πράξη μέρος αυτής της ωφέλειας.

Το βρετανικό branch της αμερικανικής Lemonade, για παράδειγμα, το 2023 έγινε viral όταν κατάφερε να αποζημιώσει έναν πελάτη της μέσα σε δύο δευτερόλεπτα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε η ίδια στην Αμερική: συνέβη το 2016 και ήταν τρία δευτερόλεπτα. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί chatbots που διαχειρίζονται από την αρχή ως το τέλος όλη τη διαδικασία ασφάλισης. Ο πελάτης απλώς συνομιλεί με έναν ψηφιακό βοηθό και σε χρόνο μηδέν έχει την απάντηση.

Αλλά και στην Ευρώπη, η Tractable με έδρα το Λονδίνο συνεργάζεται ήδη με ασφαλιστικές για να επιταχύνει τη διαδικασία αποζημιώσεων σε τροχαία: η τεχνολογία της μπορεί να «διαβάσει» φωτογραφίες από ένα τρακάρισμα και να εκτιμήσει τη ζημιά με ακρίβεια, σε δευτερόλεπτα.

Και εδώ, στην Ελλάδα, έχουν ξεκινήσει projects που αξιοποιούν τεχνολογίες machine learning για τη γρήγορη διεκπεραίωση αξιώσεων αποζημίωσης στον κλάδο της υγείας. Μπορεί όχι ακόμα με bots που σου μιλάνε στο κινητό, αλλά το πρώτο βήμα έχει γίνει.

Καινοτομίες στο hardware boost-άρουν την απόδοση

Η καινοτομία σε ό,τι αφορά το λεγόμενο hardware και η συνακόλουθη αύξηση της υπολογιστικής ισχύος θα συνεχίσουν να βελτιώνουν την απόδοση της τεχνητής νοημοσύνης· αυτό είναι σημείο-κλειδί, και δεν πρέπει να το ξεχνάς. 

Τα εξειδικευμένα τσιπ επιτρέπουν ταχύτερα, μεγαλύτερα και πιο ευέλικτα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι πολύ άμεσα οι επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να υιοθετήσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης που απαιτούν υψηλή επεξεργαστική ισχύ, επιτρέποντας εφαρμογές να λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο. 

Για παράδειγμα, μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου θα μπορεί να εξυπηρετήσει πολύ καλύτερα τους πελάτες της λειτουργώντας chatbots που βασίζονται σε AI, τα οποία όμως αξιοποιούν προηγμένες μονάδες επεξεργασίας γραφικών (GPU) και TPU. 

Χρησιμοποιώντας distributed υπολογιστικό νέφος, κάθε εταιρεία θα μπορεί να εξασφαλίσει τη βέλτιστη απόδοση ακόμα και κατά τις ώρες αιχμής. Ενσωματώνοντας αυτό το hardware, θα μπορεί να αναπτύξει μοντέλα που αναλύουν φωτογραφίες, για παράδειγμα, κατεστραμμένων προϊόντων για την ακριβέστερη επεξεργασία των αξιώσεων αποζημίωσης από ασφαλιστική.

Κάτι που θα χρειαζόταν πραγματογνώμονα ή ειδικό αναλυτή για να διευκρινιστεί μπορεί τώρα να διαλευκανθεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, δεδομένης όμως της ανόδου της υπολογιστικής ισχύος στην οποία αυτή θα βασίζει τα ευρήματά της. 

Οι ασφαλιστικές αλλάζουν DNA

Σε πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group για τον ασφαλιστικό κλάδο και το πώς μπορεί αυτός να «γεμίσει» τη στρατηγική του με τεχνητή νοημοσύνη παγκοσμίως, γίνεται σαφές ότι αυτή δεν είναι μια τεχνολογική επιλογή αλλά μια στρατηγική αναγκαιότητα. Και αυτό σημαίνει επένδυση σε ανθρώπους, λογισμικά ή φιλοσοφία.

Όπως επισημαίνει η έκθεση, είναι λάθος να υπάρξει καθυστέρηση σε αυτό λόγω αβεβαιότητας για το αποτέλεσμα. Η «ένεση» των ανθρώπινων δεξιοτήτων απαιτεί χρόνο, επομένως οι πιο αργοί κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από ταχύτερους ανταγωνιστές. Όσοι δώσουν στο προσωπικό τους να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το ίδιο αλλά και πόσο κρίσιμη είναι η ανανέωση των δεξιοτήτων γρηγορότερα και η πρόσληψη του κατάλληλου προσωπικού όσο το δυνατό νωρίτερα δημιουργούν νοοτροπία αλλαγής προς τη σωστή κατεύθυνση. 

Επομένως, δεν μιλάμε μόνο για αλλαγές στις θέσεις εργασίας αλλά για έναν νέο τρόπο σκέψης. Πρακτικά, από την πρόβλεψη ρίσκου με στατιστικά μοντέλα περνάμε σε prediction engines που «διαβάζουν» real-time δεδομένα και προτείνουν εξατομικευμένες λύσεις, όπως ακριβώς κάνει το Spotify με τις μουσικές σου.

Personalized everything: Καλωσήρθες στην ασφάλιση 2.0

Κι αυτό γιατί οι πελάτες, ειδικά οι νεότεροι, δεν ενδιαφέρονται για «ένα ακόμα γενικό πακέτο» αλλά θέλουν υπηρεσίες που να προσαρμόζονται στις ανάγκες τους. Το AI το κάνει αυτό εφικτό. Πλέον, εταιρείες αναπτύσσουν flexible πακέτα που υπολογίζουν το ασφάλιστρο με βάση τον τρόπο ζωής σου, π.χ. πόσο συχνά οδηγείς, πού κινείσαι, τι ιατρικό ιστορικό έχεις (πάντα με συναίνεση).


Αυτό το επίπεδο προσωποποίησης σε real-time θα ήταν αδύνατο χωρίς την τεχνητή νοημοσύνη. Και, φυσικά, όσο εξελίσσονται οι τεχνολογίες –από generative AI μέχρι predictive analytics– τόσο περισσότερο θα βλέπουμε ασφαλιστικές που μοιάζουν με tech start-ups και λιγότερο με κλασικούς, βαρετούς οργανισμούς.

Το ερώτημα, τελικά, δεν είναι αν η AI θα αλλάξει την ασφάλιση –αυτό φαίνεται πως στην ουσία του έχει απαντηθεί– αλλά πόσο «Google» θα γίνεται στο μέλλον μια ασφαλιστική με τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύει.

Tags: LiFO
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Καινοτόμο Σύστημα Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Αιτημάτων με RPA & GenAI
Insurtech

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Καινοτόμο Σύστημα Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Αιτημάτων με RPA & GenAI

by Insurancedaily editorial team
Mar 21, 2025 - Updated on Mar 26, 2025
Η Allianz Trade και η Inclusive Brains δημιουργούν πληκτρολόγιο που ελέγχεται από το μυαλό
Insurtech

Η Allianz Trade και η Inclusive Brains δημιουργούν πληκτρολόγιο που ελέγχεται από το μυαλό

by Insurancedaily editorial team
Mar 12, 2025
OSCAR: Ο ψηφιακός βοηθός της Eurolife FFH
Insurtech

OSCAR: Ο ψηφιακός βοηθός της Eurolife FFH

by Insurancedaily editorial team
Feb 6, 2025
Capsula: Πρωτοποριακό εργαλείο για την ευεξία του εργασιακού πληθυσμού από την AON
Insurtech

Capsula: Πρωτοποριακό εργαλείο για την ευεξία του εργασιακού πληθυσμού από την AON

by Insurancedaily editorial team
Feb 3, 2025
Λύσις: O AI βοηθός της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε συνεργασία με τη Netcompany
Insurtech

Λύσις: O AI βοηθός της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε συνεργασία με τη Netcompany

by Insurancedaily editorial team
Jan 30, 2025
H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL
Insurtech

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL

by Insurancedaily editorial team
Dec 19, 2024
Η DGTAL εισάγει ΑΙ Agents στην Ασφαλιστική αγορά
Insurtech

Η DGTAL εισάγει ΑΙ Agents στην Ασφαλιστική αγορά

by Insurancedaily editorial team
Oct 18, 2024
Παρά την πτώση στις επενδύσεις fintech, ο όγκος των συναλλαγών παραμένει αισιόδοξος
Insurtech

Παρά την πτώση στις επενδύσεις fintech, ο όγκος των συναλλαγών παραμένει αισιόδοξος

by Insurancedaily editorial team
Oct 3, 2024
5 διακρίσεις για τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στα BITE AWARDS 2024
Insurtech

5 διακρίσεις για τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στα BITE AWARDS 2024

by Insurancedaily editorial team
Sep 18, 2024

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
banner-250-300-2024png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ