ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η σπουδαιότητα του Ασφαλιστικού Αλφαβητισμού

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
19/02/2019
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Ειδήσεις
A A
Γ. Καντώρος
Share on Facebook

Οι κυβερνήσεις και οι ακαδημαϊκοί σε όλο τον κόσμο, αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τη σημασία και την συμβολή του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στην ευημερία των πολιτών. Οι έρευνες που αποσκοπούν στην κατανόηση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού και στην διάχυσή του μέσω της κατάρτισης ή της εκπαίδευσης, συγκεντρώνουν την προσοχή των υπευθύνων χάραξης πολιτικής (Lusardi, 2006, OECD, 2008, Kozup και Hogarth, 2008).

Αντίθετα, ο ασφαλιστικός αλφαβητισμός βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο, καθώς οι μελέτες και οι δράσεις διεθνώς είναι ελάχιστες, ενώ στην χώρα μας θα λέγαμε ότι είναι ανύπαρκτες. Σύμφωνα με την οργάνωση American Institutes for Research (Consumer’s Union, University of Maryland Extension and American Institutes for Research, 2012), ο Ασφαλιστικός Αλφαβητισμός ορίζεται ως:

Διαβάστε Επίσης

efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής

efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής

Jul 1, 2025
Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

Jun 26, 2025

«Ο βαθμός στον οποίο τα άτομα έχουν τη γνώση, την ικανότητα και την εμπιστοσύνη να βρίσκουν και να αξιολογούν πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα ασφάλισης, να επιλέγουν το καλύτερο ασφαλιστικό πλάνο με βάση τις ανάγκες τους αλλά και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το πρόγραμμα ασφάλισης που θα επιλέξουν».

Η κατάσταση σε διεθνές επίπεδο

Ο ασφαλιστικός αναλφαβητισμός, όπως δηλαδή αναφέρεται η έλλειψη ασφαλιστικού αλφαβητισμού, έχει αποκτήσει πρόσφατα διεθνές ενδιαφέρον, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης και στον διπλασιασμό του προσδόκιμου ζωής από την αρχή του 20ου αιώνα, ενώ είναι ιδιαίτερα έντονος ακόμα και σε χώρες με προηγμένα ασφαλιστικά συστήματα όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες (PolicyGenious, 2017 και American Institute of Research, 2014):

  • το 96% των Αμερικανών δεν κατανοεί τους 4 βασικότερους όρους που χρησιμοποιούνται στην ασφάλιση (απαλλαγή, συνασφάλιση, συμμετοχή, out-of-pocket expenses), ενώ
  • μόνο το 40% των Αμερικανών νιώθει ότι έχει τις απαιτούμενες γνώσεις ώστε να διαλέξει την κατάλληλη ασφάλιση υγείας
  • η γενιά των millennials (25-34) εμφανίζει το χαμηλότερο ποσοστό κατανόησης σχετικά με την ασφάλιση υγείας σε σχέση με τις υπόλοιπες γενιές,
  • 51% των Αμερικανών καταναλωτών δεν κατανοούν τουλάχιστον έναν βασικό όρο ασφάλισης υγείας,
  • το 42% είναι απίθανο να ελέγξει τις λεπτομέρειες ενός σχεδίου ασφάλισης υγείας πριν από την επιλογή του,
  • μόνο το 20% είναι σε θέση να υπολογίσει με ακρίβεια το κόστος της επίσκεψης ενός γιατρού,
  • μόλις 1 στους 5 μπορεί να υπολογίσει τα έξοδα που βάζει από την τσέπη του για την υγεία του (out-of-pocket expenses).

Η εικόνα στην Ελλάδα

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει εξειδικευμένη έρευνα, τα υψηλά επίπεδα ασφαλιστικού αναλφαβητισμού αντανακλώνται στην εξαιρετικά χαμηλή διείσδυση της ασφάλισης στην αγορά. Η ασφαλιστική διείσδυση στην Ελλάδα, δηλαδή ο λόγος των ασφαλίστρων ως προς το Ακαθάριστο Εγχώριο προϊόν είναι 2% για το 2016 ενώ ο αντίστοιχος για τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι στο 9% και πάνω από 11% στις ΗΠΑ και την Γαλλία.

Πιστεύουμε ότι η προώθηση του ασφαλιστικού αλφαβητισμού στην Ελλάδα αποτελεί καλό σημείο εκκίνησης για μια επιτυχή μετάβαση σε ένα μοντέλο παροχής ασφάλισης που βασίζεται στις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτή – το πελατοκεντρικό μοντέλο. Εάν θέλουμε πραγματικά να επιτύχουμε εξοικονόμηση πόρων και να εξαλείψουμε τις ανεπάρκειες, πρέπει να δημιουργήσουμε μια καλά ενημερωμένη βάση καταναλωτών γύρω από την ασφάλιση. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ενδυνάμωση της ασφαλιστικής συνείδησης, προάγοντας τον ασφαλιστικό αλφαβητισμό στο πλαίσιο του ευρύτερου χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, ενώ βάρος πρέπει να δοθεί στο ρόλο της παιδείας.

Άρθρο του κυρίου Ιωάννη Καντώρου, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου INTERAMERICAN, part of ACHMEA.

Πηγή: www.gfli.gr

 

Tags: FeaturedInteramericanΚαντώρος Ιωάννης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Munich Re: Στα 16,3 δις δολ. η αγορά cyberinsurance το 2025
Cyber Insurance Ειδήσεις & Νέα

Munich Re: Στα 16,3 δις δολ. η αγορά cyberinsurance το 2025

by Insurancedaily editorial team
Jun 30, 2025
141 χρόνια φυλάκισης σε 11 στελέχη για τη μεγαλύτερη μόλυνση υδάτων στην Ευρώπη
Διεθνείς Ειδήσεις

141 χρόνια φυλάκισης σε 11 στελέχη για τη μεγαλύτερη μόλυνση υδάτων στην Ευρώπη

by Insurancedaily editorial team
Jun 30, 2025
5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 30, 2025
Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: 5η χρονιά Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής του «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις»
Υγεία

Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: 5η χρονιά Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής του «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις»

by Insurancedaily editorial team
Jun 30, 2025
M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Το Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Παντού» του Ομίλου HHG ταξίδεψε στη Μήλο
Υγεία

Το Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Παντού» του Ομίλου HHG ταξίδεψε στη Μήλο

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 26, 2025
GE Healthcare: Νέο σύστημα ασύρματης παρακολούθησης ασθενών
Διεθνείς Ειδήσεις

Hackers συνέβαλαν στο θάνατο ασθενούς

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
odc-banner-general-0225gif
300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ