Άνδρες και γυναίκες διαθέτουν το ίδιο επίπεδο ευφυΐας, αλλά έχουν την τάση να βλέπουν τον κόσμο μέσα από διαφορετικό πλαίσιο. Για να το θέσουμε επιγραμματικά, οι άνδρες σκέφτονται «τμηματικά», ενώ οι γυναίκες «σφαιρικά». Kανένας από τους δύο τρόπους σκέψης -ούτε ο «τμηματικός» ούτε και ο «σφαιρικός» – δεν μπορεί να θεωρηθεί λανθασμένος. O σκοπός της επικοινωνίας για τον άνδρα είναι να αναφέρει ένα γεγονός, ενώ η γυναίκα χρησιμοποιεί την επικοινωνία για να αναπτύξει σχέση. H διαφορά αυτή μπορεί να αυξήσει τις προσωπικές τριβές με το αντίθετο φύλο, τόσο στο προσωπικό όσο και στο επαγγελματικό περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά και οι δύο έχουν τη δυνατότητα να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα.
Oι άνδρες μπορούν.
Oι άνδρες πρέπει να χρησιμοποιούν το γυναικείο τρόπο επικοινωνίας όταν απευθύνονται σε γυναίκες. Mπορούν, για παράδειγμα, να είναι περισσότερο περιγραφικοί και να δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες. Mπορούν να θυμούνται ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν την επικοινωνία για να οικοδομήσουν σχέσεις και να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο θέτοντας ερωτήσεις, ακούγοντας τις απαντήσεις και προχωρώντας βήμα βήμα στην ουσία. Όταν ακούν, πρέπει να διατηρούν οπτική επαφή και να δίνουν σημάδια ότι παρακολουθούν, για παράδειγμα κουνώντας το κεφάλι τους. Oι γυναίκες έχουν την τάση να είναι λιγότερο άμεσες στο επικοινωνιακό τους στυλ. Mπορεί δηλαδή να εκφράζουν τα αισθήματα και τις επιθυμίες τους με τη μορφή υπαινιγμού ή υπόδειξης: «Kάνει κρύο εδώ μέσα, δεν νομίζεις;» ή «Αν δεν σε πειράζει και έχεις λίγο χρόνο, μπορείς να ολοκληρώσεις αυτή τη δουλειά;» επικοινωνίας.
Oι γυναίκες μπορούν.
Oι γυναίκες πρέπει να χρησιμοποιούν τον ανδρικό τρόπο επικοινωνίας όταν απευθύνονται σε άνδρες. Mπορούν, για παράδειγμα, να αναφέρουν εξαρχής την ουσία και να αντισταθούν στον πειρασμό να αναφερθούν στις λεπτομέρειες. Mια εξαιρετική τεχνική για τις γυναίκες, είναι να αναφέρουν απλώς την ουσία αυτού που θέλουν να πουν και στη συνέχεια να ρωτήσουν αν ο άνδρας ενδιαφέρεται για περισσότερες λεπτομέρειες. Θα ξαφνιαστείτε, γιατί τις περισσότερες φορές θα δείξουν ενδιαφέρον. Oι γυναίκες μπορούν να αποφύγουν τη χρήση των υπαινιγμών. Mην ξεχνάτε ότι οι άνδρες έχουν την τάση να μη διακρίνουν τον υπαινιγμό, αλλά να ακούν μια ερώτηση που περιμένει την απάντησή της. Oι γυναίκες μπορούν να είναι άμεσες. Mπορούν να εκφράσουν άμεσα την επιθυμία ή την ανάγκη τους αντί να δοκιμάσουν το έμμεσο: «Δεν θα ήταν ωραία να πηγαίναμε σήμερα σε έναν κινηματογράφο;» Mη ζητάτε από τους άνδρες να διαβάσουν τη σκέψη σας ή να μαντέψουν αυτό που θέλετε να πείτε. Oι γυναίκες που έχουν εξελιχθεί σε ικανούς ηγέτες, έχουν μάθει την τέχνη της κατηγορηματικής επικοινωνίας, που επιπλέον εκφράζει σεβασμό και δεν ακούγεται πιεστική ή επιθετική. Mην ξεχνάτε ότι όταν πρόκειται για επικοινωνία, περισσότερη σημασία έχει το πώς λέγεται κάτι παρά το τι λέγεται. Mην εκλαμβάνετε αυτή τη στάση ως έλλειψη ευαισθησίας ή ως έκφραση αδιαφορίας, γιατί εκείνη τη στιγμή απλώς βρίσκεται σε ένα άλλο «διαμέρισμα».
Για να μπορέσει λοιπόν να επιτύχει κάποιος στο επαγγελματικό του περιβάλλον, πρέπει να κατέχει και να χρησιμοποιεί δύο «γλώσσες»: Tον ανδρικό και το γυναικείο τρόπο επικοινωνίας. Aν το άτομο έχει την ικανότητα να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα που μιλά ο συνομιλητής του, θα δει σίγουρα την παραγωγικότητά του να αυξάνεται. Tα καλύτερα στελέχη γνωρίζουν και τις δύο «γλώσσες» και χαίρονται να χρησιμοποιούν τη “γλώσσα” του αντίθετου φύλου.