ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Ένας νόμος, μια υποχρεωτική κάλυψη, εννέα διαφορετικές εκδοχές της

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
28/08/2012 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

από τον Αριστείδη Παπανικόλα

Αναρωτιόμαστε πολλές φορές τι φταίει και η ασφαλιστική αγορά δέχεται χιλιάδες καταγγελίες, δεν εμπνέει αξιοπιστία, χάνει τη φερεγγυότητά της και δεν μπορεί να ξεκολλήσει από το 2% του ΑΕΠ εδώ και τριάντα χρόνια. Και ψάχνουμε τις απαντήσεις στα μεγάλα γεγονότα και στα κλεισίματα των εταιρειών και μας ξεφεύγουν τα απλά, τα καθημερινά, μα τα τόσο ουσιαστικά. Μας ξεφεύγει το γεγονός ότι ο καταναλωτής, ο υποψήφιος πελάτης δηλαδή, δεν είναι νομικός, δεν είναι ειδικός και δεν θέλει να γίνει νομικός για να καταλάβει για ποιο κίνδυνο ασφαλίζεται. Πολύ περισσότερο, ο υποψήφιος πελάτης θέλει να μπορεί να συγκρίνει το κόστος και την εξυπηρέτηση που του προσφέρει μια εταιρεία σε σχέση με τις άλλες, αλλά πάνω στο ίδιο αντικείμενο ασφάλισης και όχι πάνω σε διαφορετικά αντικείμενα ασφάλισης που του προσφέρονται με τον ίδιο τίτλο. Το πρόβλημα αυτό το αντιμετωπίζουν, σε μικρότερο βαθμό βέβαια, και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι οποίοι εκτίθενται στα μάτια του πελάτη όταν τον διαβεβαιώνουν για κάποια κάλυψη, αλλά τα γεγονότα τους διαψεύδουν.

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Τι εννοώ; Ας πάρουμε την πιο διαδεδομένη κάλυψη, την ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων έναντι Τρίτων. Μια υποχρεωτική από το νόμο ασφάλιση η οποία αντιπροσωπεύει σε ασφάλιστρα το 1/3 περίπου του συνόλου της αγοράς. Μια ασφάλιση που όλοι έχουμε αγοράσει και είμαστε όλοι βέβαιοι (καταναλωτές, διαμεσολαβούντες, ασφαλιστές και εποπτική αρχή) ότι, ως προς το αντικείμενο της ασφάλισης, όλες οι εταιρείες καλύπτουν ακριβώς τις ίδιες περιπτώσεις. Όχι ως προς την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα αποζημίωσης ή ως προς άλλες πρόσθετες παροχές που κάποιες εταιρείες δίνουν, αλλά ως προς τη βασική και υποχρεωτική αυτή κάλυψη. Κι όμως στους όρους που συνοδεύουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια η έκταση της κάλυψης αυτής διαφέρει μεταξύ πολλών εταιρειών.

Ζήτησα από έναν φίλο ασφαλιστικό πράκτορα και μου έδωσε τους όρους από εννέα ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. Υπάρχουν εννέα διαφορετικές διατυπώσεις της ίδιας κάλυψης! Προσοχή, όχι εννέα διαφορετικής γλώσσας ή φιλολογικής έκφρασης διατυπώσεις, αλλά διατυπώσεις που παραπέμπουν τον αναγνώστη-πελάτη σε διαφορετικής έκτασης αντικείμενο κάλυψης! Σε μια κάλυψη που θα έπρεπε να είναι ακριβώς η ίδια, αφού προβλέπεται ως υποχρεωτική από το νόμο. Σημασία δεν έχει ποιας εταιρείας είναι ορθότερη και ακριβέστερη η διατύπωση, σημασία έχει ότι διαφέρουν μεταξύ τους. Σημασία επίσης δεν έχει αν, σε περίπτωση ζημιάς, που με βάση τη διατύπωση του όρου μιας εταιρείας ο παθών δεν αποζημιωθεί και προσφύγει στη δικαιοσύνη (και πιθανότατα δικαιωθεί με βάση τον ίδιο το νόμο), σημασία έχει ότι η διατύπωση του όρου της συγκεκριμένης εταιρείας διαφέρει από τη διατύπωση του ίδιου όρου από τις άλλες εταιρείες. Πού είναι οι διαφορές; Στις περιπτώσεις ισχύος της κάλυψης, στους τρίτους, στα ασφαλισμένα πρόσωπα, δηλαδή σε όλα. Μια απλή ανάγνωση θα σας πείσει, χωρίς βέβαια να αρχίσει ο καθένας να προσπαθεί να ερμηνεύσει αυτά που διαβάζει. Αυτό ακριβώς «καταγγέλλω», ότι ο κάθε πολίτης πρέπει να προσπαθεί να ερμηνεύσει το τι γράφει η κάθε εταιρεία και, το κυριότερο, γιατί διαφέρουν μεταξύ τους, όταν η κάλυψη υποτίθεται ότι είναι η ίδια και υποχρεωτική.

Κάνω μια απλή πρόταση. Το αντικείμενο της υποχρεωτικής αυτής ασφάλισης, της ασφάλισης της Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων έναντι Τρίτων, ας διατυπωθεί με βάση το νόμο από την ΕΑΕΕ ή από την Εποπτική Αρχή και ας υποχρεωθούν όλες οι εταιρείες να περιλάβουν αυτήν τη διατύπωση στους όρους τους υπό τον τίτλο «αντικείμενο και έκταση της ασφάλισης». Ό,τι περισσότερο θέλει να προσφέρει η κάθε εταιρεία ας το προσθέσει σε άλλη παράγραφο, ως παροχή, ως δωρεάν προσφορά ή όπως αλλιώς επιθυμεί. Αλλά το τι περιλαμβάνει η υποχρεωτική κάλυψη, σε ποιες περιπτώσεις ισχύει, ποια είναι τα ασφαλισμένα πρόσωπα, ποιοι είναι οι τρίτοι, ποιοι δεν είναι τρίτοι και σε ποιες περιπτώσεις δεν ισχύει, πρέπει να διατυπώνονται στα ασφαλιστήρια όλων των εταιρειών το ίδιο. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, το απλό, τότε πώς μπορούμε να μιλάμε για τυποποίηση άλλων ασφαλιστικών συμβάσεων, όπως για παράδειγμα στον κλάδο πυρός; Θυμάμαι την ημερίδα του ΣΕΜΑ (αν δεν κάνω λάθος) πριν από 2 περίπου χρόνια για αυτόν ακριβώς το σκοπό, αλλά θυμάμαι και τις διαφορετικές απόψεις στελεχών της αγοράς περί της τυποποίησης των συμβάσεων αυτών. Σε κάθε περίπτωση, ας γίνει μια αρχή από τις «υποχρεωτικές καλύψεις» όπου αυτές υπάρχουν. Είναι απλές, ανέξοδες κινήσεις που η κάθε μία βέβαια δεν λύνει τα προβλήματα της αγοράς, αλλά αθροιστικά και σωρευτικά βελτιώνουν αθόρυβα και ουσιαστικά τη συνολική λειτουργία της και συμβάλουν στην ποιοτική της αναβάθμιση και στην εξυγίανσή της. Και κυρίως, προστατεύουν τον καταναλωτή, αν αυτό μας ενδιαφέρει…

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

by Insurancedaily editorial team
Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

by Νίκος Μωράκης
Jun 13, 2025
ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025

Comments 1

  1. Χρύσανθος Νικολάκος says:
    13 years ago

    Αγαπητό Insurance Daily
    Σχετικά με το ως άνω άρθρο θα ήθελα να τονίσω την ανάγκη της εκ νέου επιμόρφωσης του συνόλου της Ασφαλιστικής Αγοράς (Διαμεσολαβητές – Υπάλληλοι κλπ) καθότι αυτό θα βοηθήσει την Αγορά (στο σύνολο της) να ανασυγκροτηθεί και να αναπτυχθεί.
    Ο υποψήφιος ασφαλισμένος (στην πλειοψηφία του συνόλου του) αναζητά Γνώση και Ηθος προκειμένου να ασφαλιστεί, υπο την αίρεση ότι το Ηθος θα είναι αμφοτεροβαρές.  
    Το πρόβλημα της Αγοράς μας αφορά στο γεγονός ότι προκειμένου να αναπτύξει νούμερα και κέρδη επέτρεψε να παρεισφρήσουν Έμποροί αντί Κοινωνών του Θεσμού.
    Η Κρίση που διανύουμε ανέδειξε τα προυφιστάμενα προβλήματα της Αγοράς δεν είναι η Αιτία των προβλημάτων της.
    Εν κατακλείδι η εκ νέου επιμόρφωση του Συνόλου της Αγοράς θα δημιουργήσει Νέα Μοντέλα λειτουργίας καθότι όλα τα προυφιστάμενα κρίθηκαν ανεπαρκή. 
         
     

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
nn-300x250-animated-banners-01gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ