Η ανάγκη ασφαλιστικής προστασίας γύρω από όλο το πλέγμα των λεγομένων ηλεκτρονικών και διαδικτυακών κινδύνων σήμερα είναι πλέον -περισσότερο από ποτέ- επιτακτική.
Νικόλαος Κανδύλης, Technical Manager Property, Casualty & Special Risks στην Απόλλων (Περιοδικό “am” Μάιος 2025)
Τα περιστατικά Κυβερνοεπιθέσεων αποτελούν σύμφωνα με την ετήσια (2025) μελέτη “Allianz Risk Barometer”, το νούμερο 1 κίνδυνο παγκοσμίως για συνεχή τέταρτη χρονιά.
Οι επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με κινδύνους που απειλούν τα ηλεκτρονικά συστήματα των εταιριών αλλά και τις ευαίσθητες βάσεις δεδομένων που αυτές τηρούν, από κακόβουλες ενέργειες, που γίνονται, συνήθως, με σκοπό την απαίτηση λύτρων για να μη δημοσιοποιηθούν τα δεδομένα ή για να ξεκλειδώσουν τα συστήματα.
Σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις που έφερε η εφαρμογή, το Μάϊο του 2018, του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR) η ανάγκη για προστασία γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Η ασφαλιστική αγορά προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις για αυτές ακριβώς τις ανάγκες, παρέχοντας προστασία στις επιχειρήσεις. Η ασφάλιση διαδικτυακών κινδύνων (Cyber Insurance), έχοντας πρόσβαση σε ανεξάρτητους ειδικούς, συνδυάζει την ασφαλιστική προστασία με τα εργαλεία διαχείρισης κινδύνου.
Βοηθάει τις επιχειρήσεις να προστατευτούν ενάντια στις παραβιάσεις ευαίσθητων δεδομένων, τις ηλεκτρονικές παρακολουθήσεις, την απόσπαση πληροφοριών, τους ηλεκτρονικούς ιούς, τη δολιοφθορά και τα σφάλματα των εργαζόμενων, την υποκλοπή πληροφοριών και την κλοπή ταυτότητας.
Περιληπτικά οι καλύψεις/ υπηρεσίες που μπορούν να προσφερθούν είναι :
- Προασφαλιστικός Έλεγχος Παρείσδυσης ( Penetration Test ): Μέσω ενός εξειδικευμένου Ελέγχου Παρείσδυσης ( Penetration Test ) εντοπίζονται τα κενά στην ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων και προτείνονται λύσεις αντιμετώπισης – βελτίωσης. Η έκθεση του Ελέγχου Παρείσδυσης βοηθά στην προσωποποιημένη μελέτη του κινδύνου με προτάσεις για καταλληλότερες καλύψεις ενώ ταυτόχρονα παρέχει τη δυνατότητα σημαντικής έκπτωσης στα ασφάλιστρα του συμβολαίου.
- Αποζημίωση σε περίπτωση που η επιχείρηση προξενήσει ζημιά σε τρίτους.
- Πρόσβαση σε εξειδικευμένες νομικές υπηρεσίες.
- Κάλυψη προστίμων και κυρώσεων που επιβάλλονται από τις Διοικητικές αρχές.
- Πρόσβαση σε ειδικούς συμβούλους IT κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής παραβίασης και μετά από αυτήν.
- Πρόσβαση σε ειδικούς συμβούλους για την προστασία και την αποκατάσταση της φήμης της Εταιρίας μετά από παραβίαση στον κυβερνοχώρο.
- Απώλεια καθαρού κέρδους, ως αποτέλεσμα της διακοπής λειτουργίας του δικτύου του ασφαλισμένου που προκλήθηκε από παραβίαση της ασφάλειας.
- Κάλυψη εκβιασμού / Πληρωμές λύτρων (απώλεια από εκβίαση) σε τρίτους που απειλούν για την ασφάλεια των δεδομένων.
- Κάλυψη Ευθύνης ψηφιακών πολυμέσων / Κόστος ζημιών και υπεράσπισης που προκύπτει από παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων ή αμέλεια σε σχέση με το ηλεκτρονικό περιεχόμενο.
- Κάλυψη των εξόδων ανάκτησης δεδομένων.
Η διείσδυση της ασφάλισης Cyber στην Ελληνική αγορά, απέχει ακόμη πολύ από το να θεωρηθεί επαρκής, οι λόγοι που συντελούν σε αυτό είναι πολλοί, μεταξύ αυτών η έλλειψη ενημέρωσης των επιχειρήσεων για τους κινδύνους, η σε χαμηλό επίπεδο ψηφιακή ωριμότητα πολλών από τις Ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και η ακόμη περιορισμένη προσφορά και εξειδίκευση από την ίδια την ασφαλιστική αγορά.
Καθίσταται λοιπόν καίριος ο ρόλος των επαγγελματιών ασφαλιστικών συμβούλων Καθίσταται καίριος ο ρόλος των επαγγελματιών της ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πελατών στους διαδικτυακούς κινδύνους και στους τρόπους αντιμετώπισής τους μέσω της ασφάλισης CyberInsurance.
στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πελατών στους διαδικτυακούς κινδύνους και στους τρόπους αντιμετώπισής τους μέσω της ασφάλισης Cyber Insurance.