ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Αποκαλυπτικά και Απειλητικά Στοιχεία
του Κλάδου Αυτοκινήτων!

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
02/10/2009 - Updated on 13/03/2017
in Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Από την ειδική Μελέτη του  Επιστημονικού Συνεργάτη του I.D. Μιχάλη Πυρουνάκη.

Διαβάστε Επίσης

Η επόμενη μέρα στον χώρο της ιδιωτικής Υγείας

Τι λέει έκθεση για την πρόληψη του καρκίνου

Nov 6, 2025
Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

Nov 6, 2025
Η πτώση των πληρωμών είναι έκδηλη. Από τα 36,8 εκατομμύρια ευρώ του 2006 κατεβαίνουμε στα 21,1 του 2007 και καταλήγουμε στα 10,2 του 2008. Ποια η συνέχεια;
Η πτώση των πληρωμών είναι έκδηλη. Από τα 36,8 εκατομμύρια ευρώ του 2006 κατεβαίνουμε στα 21,1 του 2007 και καταλήγουμε στα 10,2 του 2008. Ποια η συνέχεια;

Ξεκινώντας με τα ίδια στοιχεία της Αγοράς τα οποία υποβάλλουν κάθε χρόνο οι Εταιρείες στις Εποπτικές Αρχές και στην ΕΑΕΕ, ο Μιχάλης Πυρουνάκης παρουσιάζει μια Μελέτη με συμπεράσματα τα οποία, ενώ είναι λίγο πολύ γνωστά στα περισσότερα Στελέχη της Αγοράς, υπάρχουν πολλοί Ασφαλιστές που δεν έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος των ζημιών του Κλάδου.

Καλό είναι να επικαλεστούμε ένα δημοσίευμα του συντάκτη που δημοσιεύτηκε το Μάιο του 1998 στην εφημερίδα «Κέρδος», το οποίο προ 11 χρόνων προέβλεψε ότι οι Ασφαλιστικές Εταιρείες στην Ελλάδα θα μειωθούν από 196 σε περίπου… 20.

Η πρόβλεψη αυτή δεν έγινε τυχαία, αλλά βασίστηκε στα στοιχεία που παρουσίαζε τότε η Αγορά, τα οποία προέβλεπαν τη μετέπειτα πορεία του Κλάδου. Βέβαια, οι Εταιρείες δε μειώθηκαν ακόμα σε 20. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός τους είναι γύρω στις 40, που διατηρούν κάποιο χαρτοφυλάκιο. Η τύχη όμως και το μέλλον αρκετών από αυτές είναι αβέβαιο, αν δε λάβουν γρήγορα δραστικά μέτρα.

Τα πρώτα στοιχεία που θα πρέπει να Μελετήσει ο Αναγνώστης είναι τα εξής και τα οποία από όποια πλευρά και αν τα Αναλύσουμε, αποδεικνύουν ότι ο Κλάδος Αυτοκινήτων, όπως λειτουργεί στη χώρα μας για δεκαετίες, είναι εξ ορισμού, όχι μόνο απλά ζημιογόνος, αλλά και καταστρεπτικός για τις Εταιρείες που δεν προσέχουν τα στοιχεία τους μέρα με τη μέρα.

Το πρώτο φαινόμενο που θα έπρεπε να έχει ανησυχήσει τις περισσότερες Εταιρείες εδώ και πολλά χρόνια είναι η γνωστή χιονοστιβάδα της μη έγκαιρης πληρωμής των σωρευμένων Εκκρεμών Ζημιών, από τις οποίες μόνο το ένα τρίτο πληρώνεται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα δύο τρίτα που μένουν σε καθυστέρηση να διογκώνονται και να απαιτούν όλο και περισσότερα δεσμευμένα Αποθέματα.

pir_1

Π.χ., το 2006 η αναλογία πληρωθεισών Ζημιών προς Εκκρεμείς Ζημίες Σωματικών Βλαβών ήταν 22,42%. Το 2007 η ίδια αναλογία μειώνεται στο 11,49%. Το δε 2008 ακόμα περισσότερο, στο 5,95%. Τα ποσοστά αυτά αποδεικνύουν πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση. Σε απόλυτους αριθμούς το 2006 πληρώθηκαν Ζημίες Σωματικών Βλαβών ύψους 36,8 εκατ. ευρώ έναντι Εκκρεμών Ζημιών 164,4 εκατ. ευρώ.  Το 2007 πληρώθηκαν Ζημίες Σωματικών Βλαβών ύψους  21,1 εκατ. ευρώ έναντι 183,8 που έμειναν ως Εκκρεμείς Ζημίες. Το 2008 πληρώθηκαν Ζημιές ύψους 10,2 εκατ. ευρώ έναντι 172,3 που παρέμειναν Εκκρεμείς.

Όσον αφορά τις Υλικές Ζημιές, τα στοιχεία είναι κάπως καλύτερα. Το 2006 πληρώθηκαν Υλικές Ζημιές ύψους 239,8 εκατ ευρώ έναντι Εκκρεμών ύψους 189,8 εκατ ευρώ. Το 2007 πληρώθηκαν Υλικές Ζημιές 290,4 εκατ. ευρώ έναντι Εκκρεμών Ζημιών 241,1 εκατ. ευρώ. Το 2008 πληρώθηκαν Υλικές Ζημιές ύψους 290,8 εκατ. ευρώ έναντι 258,6 που παρέμειναν Εκκρεμείς. (Βλέπε Πίνακα Ι)

pir_2

Ο Αναγνώστης να λάβει υπόψη του ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι οι «Δηλωμένες Εγγεγραμμένες Εκκρεμείς Ζημίες» και όχι οι «Πραγματικές», δεδομένου ότι η «Υποαποθεματοποίηση» έχει γίνει… Συνήθεια!

Ο Πίνακας Ι αναφέρεται στο σύνολο των Ζημιών του κάθε έτους χωριστά και όχι σωρευτικά. Επομένως, ο αναγνώστης θα πρέπει να προσέξει ότι από το σύνολο των Νέων Εκκρεμών Ζημιών Σωματικών Βλαβών του 2006, που ήταν 201,2 εκατ ευρώ, πληρώθηκαν τα 36,8 εκατ. ευρώ και έμειναν Απλήρωτα τα 164,4 εκατ. ευρώ! Το 2007 το σύνολο των Νέων Ζημιών Σωματικών Βλαβών ήταν 204,9 και πληρώθηκαν τα 21,1 εκατ. ευρώ. Επομένως, οι Απλήρωτες Ζημίες Σωματικών Βλαβών του 2007 ήταν 183,8 εκατ. ευρώ. Το 2008 το σύνολο των «Εγγεγραμμένων» Νέων Ζημιών Σωματικών Βλαβών «εμφανίζονται» από τις Εταιρείες να είναι 182,5 εκατ. ευρώ, από τις οποίες πληρώθηκαν τα 10,2 εκατ. ευρώ  και έμειναν απλήρωτες Ζημίες Σωματικών Βλαβών ύψους 172,3 εκατ. ευρώ. Επομένως, το σύνολο μόνο τριών χρόνων των Σωρευμένων Απλήρωτων Εκκρεμών Ζημιών, μόνο Σωματικών Βλαβών, εξαιρουμένων των Σωρευμένων Υλικών Ζημιών, ανέρχεται στο ποσό των 520,5 ευρώ. Βέβαια, διαδοχικά καθώς περνάει ο χρόνος, αρκετές από αυτές τις Εκκρεμείς Ζημιές διακανονίζονται, ωστόσο, προστίθενται νέες οι οποίες εφόσον δεν πληρώνονται σε κάποιο υψηλό ποσοστό Σωρεύονται και απειλούν ως χιονοστιβάδα τις Εταιρείες που δεν διακανονίζουν έγκαιρα τις υποχρεώσεις τους. Το κονδύλι των 520,5 εκατ ευρώ που παρουσιάζουμε, εννοείται ότι δεν είναι αντιπροσωπευτικό για αυτούς τους λόγους που μόλις προαναφέραμε. Επαναλαμβάνουμε ότι τα στοιχεία αυτά είναι τα «Δηλωμένα» από τις Εταιρείες και όχι τα «Πραγματικά» (Βλέπε Πίνακα ΙΙΙ).

Υπενθυμίζουμε ότι το ιστορικό του Κλάδου έχει αποδείξει ότι οι «Εγγραφείσες Εκκρεμείς Ζημίες» Σωματικών Βλαβών, μέχρι να διακανονιστούν, αυξάνονται σημαντικά από τις αρχικές προβλέψεις!

Ποιος τολμάει να πάει πίσω πέντε χρόνια και να κάνει τους ίδιους υπολογισμούς;

Οι συγκεκριμένοι τρεις Πίνακες θα πρέπει να υποχρεώσουν αρκετές Εταιρείες να εγκαταλείψουν την Πολιτική του Χαμηλού Ασφαλίστρου, που δυστυχώς έχει παρασύρει και Μεγάλες και Αξιόπιστες Εταιρείες, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει πολύ την επίλυση του προβλήματος.

Οι συγκεκριμένοι τρεις Πίνακες μόνο θα έπρεπε να γίνουν «Η Σημαία» των Επαγγελματικών Οργανώσεων» μέχρι να λυθεί το Πρόβλημα.

Αναλύοντας τα στοιχεία των Υλικών Ζημιών, διαπιστώνουμε ότι το 2008 το σύνολο των Δεδουλευμένων Ασφαλίστρων Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων που Ασφαλίζει Ζημιές προς τρίτους, του συνόλου της Αγοράς, ήταν 875 εκατ. ευρώ. Ποσοστό επί του συνόλου των Ασφαλίστρων των αυτοκινήτων 70,4%. Τα Δικαιώματα Συμβολαίου ήταν 205,8 εκατ. ευρώ, ποσοστό 16,2%. Σύνολο Εσόδων για το 2008 ήταν 1.080,8 εκατ. ευρώ.

Τα έξοδα για τον ίδιο χρόνο ήταν: Προμήθειες: 186,1 εκατ. ευρώ, ποσοστό 15%.  Λειτουργικά Έξοδα: 129,7 εκατ. ευρώ, ποσοστό 10,4%. Ζημιές, πληρωθείσες και Εκκρεμείς: 935,7 εκατ. ευρώ, ποσοστό 75,3%. Το σύνολο ήταν 1.251 εκατ. ευρώ. Η Ζημία του 2008 από την Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτων ήταν 170,7 εκατ. ευρώ,  ποσοστό -15,5%! Επαναλαμβάνουμε ότι τα στοιχεία προέρχονται από τα «Δηλωθέντα» των Εταιρείων, ενώ ολόκληρη η Αγορά γνωρίζει ότι τα «Πραγματικά» είναι πολύ πιο αυξημένα!

Πώς είναι δυνατόν με αυτά τα στοιχεία οι συγκεκριμένες Εταιρείες να συνεχίσουν να προσφέρουν Ασφάλιση Αυτοκινήτων κάτω του πραγματικού κόστους;

Προτείνουμε να Τυπώσετε το δημοσίευμα και να το δείχνετε στους Πελάτες σας όταν δυσφορούν για τα αυξημένα Ασφάλιστρα των Εταιρειών που τους Προτείνετε, γιατί πρόκειται για Εταιρείες που Σέβονται τις Υποχρεώσεις τους και Πληρώνουν τις Ζημιές τους!

Να Υπενθυμίζεται στους Πελάτες σας ότι ο Αντικειμενικός και πολύ σοβαρός λόγος Ασφάλισης του Αυτοκινήτου τους δεν είναι να γλιτώσουν 100 και 200 ευρώ το χρόνο από τα Ασφάλιστρα, αλλά να Προστατεύουν τις Περιουσίες τους από τα Καταστροφικά Ατυχήματα!


icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

Κυκλοφόρησε η έκδοση “Άνθρωποι & Αριθμοί της Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής Βιομηχανίας”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Κυκλοφόρησε η έκδοση “Άνθρωποι & Αριθμοί της Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής Βιομηχανίας”

by Insurancedaily editorial team
Nov 6, 2025
Mega Brokers: Μια νέα εποχή ανάπτυξης με τη στήριξη της Unilink και της Acrisure
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Mega Brokers: Μια νέα εποχή ανάπτυξης με τη στήριξη της Unilink και της Acrisure

by Νίκος Μωράκης
Nov 5, 2025
ΕΕΑ: Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που με βάση την σύμβασή τους δεν εισπράττουν ασφάλιστρα  δεν έχουν υποχρέωση εγγραφής στο IRIS
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Σχέση ΚΟΚ – Ασφαλιστικής κάλυψης θεματική σε ημερίδα του ΕΕΑ

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
Στις 196.584 αυξήθηκαν τα ανασφάλιστα οχήματα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στις 196.584 αυξήθηκαν τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 5, 2025
Τι συζητήθηκε στην ημερίδα του ΕΕΘ για την ιδιωτική ασφάλιση
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι συζητήθηκε στην ημερίδα του ΕΕΘ για την ιδιωτική ασφάλιση

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»
asfalistikomarketing

Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Και νέα παράταση για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025 - Updated on Nov 4, 2025

Comments 1

  1. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ says:
    16 years ago

    Μπράβο κύριοι για αυτά τα στοιχεία, πολύ καλή δουλειά.
    Είναι πράγματι αποκαλυπτικά και πολύ χρήσιμος οδηγός …”πρός ναυτιλομένους”.
    Ετσι, για να κοπούν και οι δικαιολογίες…

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
home-300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Η επόμενη μέρα στον χώρο της ιδιωτικής Υγείας

    Τι λέει έκθεση για την πρόληψη του καρκίνου

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mega Brokers: Μια νέα εποχή ανάπτυξης με τη στήριξη της Unilink και της Acrisure

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ