Άτυπη “ανοχή” στους ελέγχους για την υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων στα κτίρια που έχουν χτιστεί πριν από το 1960 και δεν έχουν κατασκευαστεί με βάση τον αντισεισμικό κανονισμό έχει προτείνει το ΕΕΑ.
Αυτό ανέφερε ο ΓΓ του ΕΕΑ, Δημήτρης Γαβαλάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που τέθηκε από την 1η Ιουνίου σε ισχύ όσον αφορά τις επιχειρήσεις και τα οχήματα στο πεδίο της προστασίας από φυσικές καταστροφές.
Με δεδομένο ότι η ασφάλιση σε κτίρια που έχουν δομηθεί πριν από το 1960 είναι δύσκολη ο κ. Γαβαλάκης ανέφερε ότι θα πρέπει άτυπα να η πολιτεία να δώσει χρόνο για να υπάρξει λύση για τις επιχειρήσεις αυτές. “Στα κτίρια που ανήκουν σε επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 500.000 θα πρέπει σύμφωνα με το νόμο να είναι ασφαλισμένα στο 70% του ενεργητικού. Το πρόστιμο που προβλέπεται είναι 10.000 ευρώ και εάν σε έναν μήνα η επιχείρηση δεν συμμορφωθεί διπλασιάζεται. Σαν ΕΕΑ ετοιμάζουμε πρόταση για το σεισμό που είναι σε κτίρια πριν το 1960, για αυτό προς το παρόν ζητάμε από την πολιτεία ανοχή στους ελέγχους σε αυτά τα κτίρια. Σαν ΕΕΑ είμαστε δίπλα στους επιχειρηματίες σε μεγάλες καταστροφές και συχνά βλέπουμε περιπτώσεις ανθρώπων που δεν είχαν ασφαλισμένη την περιουσία τους. Επειδή το μέγεθος πλέον των οικονομικών συνεπειών είναι πολύ μεγάλο δεν είναι εφικτό να καλυφθούν οι ζημιές στη δημόσια και την ιδιωτική περιουσία με κρατικές δαπάνες.
Ασφάλιση οχημάτων
Από 1η Ιουνίου ο νόμος ορίζει ότι τα οχήματα πρέπει να είναι ασφαλισμένα και για φυσικές καταστροφές. Όπως εξήγησε ο κ. Γαβαλάκης, εν προκειμένω, δεν υπάρχει πρόστιμο. “Το νομοθετικό πλαίσιο επιβάλλει την προστασία από φυσικά φαινόμενα, συγκεκριμένα από δασική πυρκαγιά και πλημμύρα στα οχήματα προκειμένου να εντάσσονται στην κρατική αρωγή. Η υποχρέωση ισχύει και για τα οχήματα χωρίς πινακίδες, καθώς αν γίνει ζημιά ούτε αυτά αποζημιώνονται από το κράτος αν δεν είναι ασφαλισμένα. Στα οχήματα που ανήκουν σε επιχειρήσεις θα πρέπει να υπάρχει και η ασφάλιση για σεισμό “.