ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Homo Informatix και εξελίξεις στην καθημερινότητα

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
30/11/2017 - Updated on 09/04/2020
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
robot
Share on Facebook

Τον τελευταίο καιρό πολλά άρθρα έχουν αναφερθεί στις εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης, της τεχνολογίας και της πληροφορικής και των συνεπειών τους στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Σε πρόσφατο άρθρο μας (Αλγοριθμοκρατία: Το αύριο απέναντι στις μηχανές, βλ. Χανιώτικα Νέα & Ασφαλιστικό Marketing τεύχος Δεκεμβρίου 2017), αναφερθήκαμε αναλυτικά σε θέματα που μπορούν να θεωρηθούν απειλές αλλά και ως ευκαιρίες για την καλυτέρευση της ζωής των ανθρώπων.

του Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Ακόμη, οι εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας και της πληροφορικής δημιούργησαν επιχειρήσεις – γίγαντες οι οποίες μπορούν να αναμετρηθούν και με κράτη. Είναι οι λεγόμενες GAFAM (Google – Apple – Facebook – Amazon – Microsoft) οι οποίες είναι έτοιμες να αναλάβουν τον έλεγχο του πλανήτη. Μερικά στατιστικά στοιχεία για τις δραστηριότητες των εταιριών αυτών είναι τα ακόλουθα: κεφαλαιοποίηση στο χρηματιστήριο σε δολάρια: Apple: 871 δις., Google: 709 δις., Microsoft: 645 δις., Amazon: 531 δις., Facebook: 522 δις. Το Facebook υπολογίζει 2 δις χρήστες ενεργούς κάθε μήνα. Το 90% των υπολογιστών χρησιμοποιεί το σύστημα εκμετάλλευσης της Microsoft. H Google υπολογίζει πάνω από 81% της αγοράς μηχανών έρευνας. Facebook και Google κατέχουν 99% της ανάπτυξης της ψηφιακής διαφήμισης το 2016. 1 δολάριο στα 2 που ξοδεύεται περνά από την Amazon. Πέρα όμως από τις επιδόσεις τους και τη διευκόλυνση στην καθημερινότητα στη ζωή των ανθρώπων, δημιουργούν διάφορα σημαντικά προβλήματα που απειλούν τη δημοκρατία των πολιτών. Μερικά από αυτά είναι: (1) παραποίηση του δημόσιου διαλόγου, (2) μη σεβασμός στην ιδιωτική ζωή, ιδιωτικοποίηση του ίντερνετ, (3) αρπακτικές πρακτικές, (4) ασφυκτικός κλοιός στην κουλτούρα, (5) εμπόδια στην καινοτομία , (6) κατάχρηση της κυριαρχικής θέσης που κατέχουν, (7) βελτιστοποίηση της επιθετικής φορολογικής πολιτικής τους και (8) απειλή της δημοκρατίας (αλγοριθμοκρατία).

Οι νέοι «κυρίαρχοι» του κόσμου προκαλούν φόβο: Larry Page (Alphabet/Google), Tim Cook (Apple), Mark Zuckerberg (Facebook, Instagram, WhatsApp), Jeff Bezos (Amazon) και Satya Madella (Microsoft).

Το ερώτημα που τίθεται είναι αν η ανθρωπότητα μπορεί να κρατήσει τα θετικά της νέας τεχνολογίας και να απομακρύνει τις κακές συνέπειες από τη χρήση των δραστηριοτήτων των παραπάνω γιγάντων.

Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης
Ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης

Τεχνολογικές εξελίξεις στην καθημερινότητα

‘Όπως αναφέρει ο Luc de Brabandere στο πρόσφατο βιβλίο του “homo informatix, Εκδ. Le Pommier, 2017, συνήθως οι άνθρωποι ξεχνούν εύκολα.

Χωρίς τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, το Γαλιλαίο, ο Bill Gates ή ο Larry Page δε θα έφταναν στις σημαντικές τους επιτυχίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ευφυΐα των πρώτων δημιούργησε τις συνθήκες για τις κατακτήσεις των δεύτερων. Η μοντέρνα πληροφορική θεωρείται ένας ποταμός στον οποίο καταλήγουν δύο παραπόταμοι: τα Μαθηματικά και η Λογική. Για το συγγραφέα δεν υπάρχει τεχνητή ευφυΐα, αλλά ανθρώπινη ευφυΐα η οποία ορίζεται ως μια διαδικασία, μια σταθερή εναλλαγή μεταξύ του εξωτερικού περιβάλλοντος και του εγκεφάλου του ανθρώπου που προσαρμόζεται, αφομοιώνει και μετά ενσωματώνει το αποτέλεσμα της προσαρμογής του.

Η χρήση της μοντέρνας πληροφορικής μπορεί τα επόμενα – κοντινά χρόνια να οδηγήσει για πολλούς επιστήμονες στην εξαφάνιση πραγμάτων και συνηθειών για πάντα. Μερικά από αυτά μπορεί να είναι: (1) τα κλειδιά (παραδείγματα: δωμάτια ξενοδοχείων, αυτοκίνητα, smartphone), (2) υπαλλήλους από τα fast-foods (McDonald’s προετοιμάζει φαγητά που μπορούν να επιλέγουν αυτόματα οι καταναλωτές), (3) το πεντάλ του συμπλέκτη (στις ΗΠΑ το 90% των αυτοκινήτων έχουν αυτόματο κιβώτιο, Ελβετία: 20%, Γαλλία μόνο 5%), (4) γραμματοκιβώτιο, (5) τα μετρητά, (6) τα CD, (7) τα αυτοκίνητα με βενζίνη (η Διεθνής Εταιρεία Ενέργειας προβλέπει ότι 200 εκατ. Αυτοκίνητα μέχρι το 2020 θα είναι ηλεκτρικά), (8) οι πλαστικές σακούλες (4000 με 5000 δις. πλαστικές σακούλες παρήχθησαν σε ολόκληρο τον κόσμο από την αρχή του 2000, (9) ο κωδικός πρόσβασης (κάθε άτομο χρησιμοποιεί σήμερα κατά μέσο όρο 20 κωδικούς πρόσβασης σε καθημερινή βάση. Με τη βελτίωση των βιομετρικών πιστοποιήσεων, την αναγνώριση του προσώπου και άλλων τεχνολογιών όπως, Trust API, θα επέλθει η τελική κατάργηση των κωδικών πρόσβασης), (10) τα κουτιά διαδικτύου (σε 5-10 χρόνια θα υπάρχει ένα “Livebox” που θα είναι ένα “non-box” για τις χρήσης του διαδικτύου).

Συμπερασματικά, ο άνθρωπος-καταναλωτής-χρήστης πρέπει να είναι κυρίαρχος όλων αυτών των τεχνολογιών και το εκπαιδευτικό του σύστημα να συνεισφέρει στην ολοκληρωμένη μόρφωσή του. Οι επιστήμες βοηθούν τον άνθρωπο στη δημιουργικότητα και στον τρόπο σκέψης, ενώ οι υπολογιστές και τα ρομπότ (humanoid) μπορούν να τον βοηθήσουν σε καθημερινές “γνωστές” δραστηριότητες καλύτερης διαβίωσης.

Tags: Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Ημερίδα για την Προστασία Εμπορικών Επιχειρήσεων και Ξενοδοχειακών Μονάδων από Φυσικές Καταστροφές και Πυρκαγιές.
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ημερίδα για την Προστασία Εμπορικών Επιχειρήσεων και Ξενοδοχειακών Μονάδων από Φυσικές Καταστροφές και Πυρκαγιές.

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Θετικά, αρνητικά και προβλήματα στην υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Θετικά, αρνητικά και προβλήματα στην υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Η ΦΙΛΗΣGlass® επεκτείνεται δυναμικά με εταιρικό της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η ΦΙΛΗΣGlass® επεκτείνεται δυναμικά με εταιρικό της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
«Behind the scenes» από το φετινό συνέδριο της Ύδρας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ξεκινά σήμερα το συνέδριο το Insurance & Reinsurance Meeting 2025

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή και την υγεία (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή και την υγεία (video)

by Βίκυ Γερασίμου
May 22, 2025
Συνάντηση  ΕΑΔΕ – ΕΑΕΕ για σημαντικά ζητήματα της αγοράς
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

4μηνη παράταση και σαφές πλαίσιο ζητούν οι επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

by Βίκυ Γερασίμου
May 22, 2025
FMIA25: Δηλώστε συμμετοχή στο μεγαλύτερο διαγωνισμό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

FMIA25: Δηλώστε συμμετοχή στο μεγαλύτερο διαγωνισμό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025
NatCat Summit: Γ. Κεφαλογιάννης, Σ. Θεοδωρόπουλος, Δ. Μαζαράκης & Ε. Μοάτσος στο 1ο συνέδριο για τις φυσικές καταστροφές 
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

NatCat Summit: Γ. Κεφαλογιάννης, Σ. Θεοδωρόπουλος, Δ. Μαζαράκης & Ε. Μοάτσος στο 1ο συνέδριο για τις φυσικές καταστροφές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025
insurance.mag vol2: Κυκλοφορεί για 2η συνεχόμενη χρονιά 
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

insurance.mag vol2: Κυκλοφορεί για 2η συνεχόμενη χρονιά 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
nn-300x250-animated-banners-01gif
banner-250-300-2024png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ