ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Ειδήσεις Διεθνείς Ειδήσεις

Μπορούν οι χάκερς να «χτυπήσουν» αυτοκίνητα;

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
20/02/2015 - Updated on 25/02/2015
in Διεθνείς Ειδήσεις
A A
Μπορούν οι χάκερς να «χτυπήσουν» αυτοκίνητα;
Share on Facebook

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Η τεχνολογική εξέλιξη φέρνει τα αυτοκίνητα-ρομπότ πιο κοντά και δημιουργεί νέα δεδομένα όχι μόνο για τους οδηγούς αλλά και για την ασφαλιστική αγορά, τις υπηρεσίες ασφαλείας και τους… εγκληματίες του μέλλοντος. 

Καθώς η οδήγηση εξαρτάται όλο και περισσότερο από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, εγείρονται ερωτήματα που σχετίζονται με τα πιθανά τρωτά σημεία σε περίπτωση κυβερνοεπιθέσεων και με το αν τελικά μπορεί ένας χάκερ να «χτυπήσει» τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Διαβάστε Επίσης

O D. Trump ζητά από τις ασφαλιστικές να καλύψουν τα τεστ του Covid-19

O D. Trump ζητά από τις ασφαλιστικές να καλύψουν τα τεστ του Covid-19

Apr 13, 2020
Generali

Generali: Μέλος της Συμμαχίας “Μηδενικού Ισοζυγίου Άνθρακα- Net-Zero Asset Owner Alliance”

Jan 28, 2020

Ο θόρυβος γύρω από το θέμα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς εντάθηκε το περασμένο έτος, τόσο με την ανακοίνωση της βρετανικής κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία θα ξεκινήσει δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους το 2015, όσο και με τα αποκαλυπτήρια του πρωτότυπου οχήματος της Google τον περασμένο Μάιο.

Αν και η χρήση πλήρως αυτοκινούμενων οχημάτων φαντάζει μακρινή, οι κατασκευαστές τοποθετούν όλο και περισσότερα «έξυπνα» χαρακτηριστικά στα νέα οχήματα, όπως συστήματα έκτακτης πέδησης, adaptive cruise control που προστατεύει αυτόματα από το να μην πλησιάζουμε πολύ άλλα αυτοκίνητα, συστήματα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, και συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.

Ενώ η αυτόνομη τεχνολογία σχετίζεται θεωρητικά με την ενίσχυση της ασφάλειας και τη μείωση  του αριθμού των ατυχημάτων στο δρόμο, ο κίνδυνος ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο να πέσει θύμα κυβερνοεπιθέσεων είναι υπαρκτός και ανησυχητικός.

Η αύξηση των κλοπών πολυτελών αυτοκινήτων αποτελεί παράδειγμα του πως η υψηλή τεχνολογία μπορεί να παραβιαστεί από κυβερνοεγκληματίες.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα «έξυπνα» ηλεκτρονικά μέρη αυξάνονται και προκειμένου να ελέγξουν τα προβλήματα, οι μηχανικοί τοποθετούν διαγνωστικά συστήματα. Τα συστήματα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κωδικοποιήσουν νέα ηλεκτρονικά κλειδιά, για να ανοίξει και να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Οι εν λόγω υπολογιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούνται νόμιμα από τους εμπόρους αυτοκινήτων και τους κλειδαράδες, χρησιμοποιούνται και από τους εγκληματίες. Το 2013 στο Λονδίνο, το 39% των κλεμμένων αυτοκινήτων εκλάπησαν χωρίς να υπάρχουν κλειδιά, σύμφωνα με την Μητροπολιτική Αστυνομία.

Η Lloyds έχει προσπαθήσει να απαντήσει στα ερωτήματα σχετικά με την μελλοντική ασφάλεια των ημιαυτόνομων ή πλήρως αυτόνομων οχημάτων που θα χειρίζονται υπολογιστές.

Σε έκθεσή της αναφέρει: «Πρόκειται για έναν κίνδυνο που συνεχώς αυξάνεται στην ψηφιοποιημένη κοινωνία μας, όμως η κακόβουλη παρέμβαση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια. Για να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι του κυβερνοχώρου θα πρέπει να κατασκευαστούν συστήματα υψηλής ποιότητας και κρυπτογράφησης δεδομένων».

Το αμερικανικό FBI, μάλιστα, εξετάσει το πόσο πιθανό είναι να χακάρονται τα αυτοκίνητα με σκοπό την κλοπή, την απαγωγή του οδηγού ή ακόμη και τη χρήση του οχήματος ως όπλο. Σε εσωτερική του έκθεση, την οποία δημοσίευσε ο βρετανικός Guardian τον περασμένο Ιούλιο, το FBI προειδοποιεί ότι τα ρομποτικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να μετατραπούν σε «φονικά όπλα» αν πέσουν σε λάθος χέρια.

Η Lloyd’s , από την πλευρά της αναφέρει ότι πιθανή μεγάλης κλίμακας ακινητοποίηση αυτοκίνητων στους εθνικούς δρόμους, θα μπορούσε να «προκαλέσει χάος» και επισημαίνει τη σημασία της δικτύωσης με άλλα αυτοκίνητα, υποδομές και προσωπικούς υπολογιστές όπως τα έξυπνα τηλέφωνα.

Επίσης, υπάρχει το θέμα της χρήσης προσωπικών δεδομένων στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο πέσει θύμα χάκερς. Για παράδειγμα, γνωρίζοντας που βρίσκεται ο οδηγός σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή, ένας επίδοξος ληστής θα μπορούσε να οργανώσει τη ληστεία ενός σπιτιού με μεγαλύτερη ευκολία.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι επιθέσεις χάκερς σε αυτοκίνητα θα αποτελέσουν ένα ακόμη θέμα αστικής ευθύνης που θα προκύψει από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Ίσως, για παράδειγμα, χρειαστεί να ενημερώνονται συστηματικά τα λογισμικά των αυτοκινήτων μαζί με το service για να αυξάνεται ο βαθμός προστασίας.

Τις επόμενες δεκαετίες, όσο τα αυτοκίνητα θα αποκτούν ολοένα περισσότερα «έξυπνα» χαρακτηριστικά, η ευθύνη θα μεταφέρεται από τον οδηγό στον κατασκευαστή και τον πάροχο λογισμικού.

Η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να περάσει από μία μεταβατική περίοδο, υποστηρίζουν παράγοντες του κλάδου. Αν υποθέσουμε ότι αγοράζετε ένα αυτοκίνητο και το αφήνετε κάτω από το σπίτι σας. Συνεχίζετε να διατηρείτε έναν κίνδυνο της τάξης του 12%-15% έναντι πτώσης ενός δέντρου ή πλημμύρας, που είναι στην ουσία δικός σας κίνδυνος. Όμως μεγάλο μέρος του κινδύνου όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση βαραίνει αυτούς που κατασκεύασαν είτε το λογισμικό είτε το αυτοκίνητο.

Δεδομένου ότι οι δυνητικές ζημιές είναι μεγάλες, μία αγορά για τεχνολογικά προϊόντα που λειτουργούν χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση είναι απίθανο να δημιουργηθεί χωρίς να υπάρχει η σχετική ασφάλιση.

Tags: Διεθνή
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Εταιρεία παγωτού κατηγορεί τον broker της για μη κάλυψη για ανάκληση και απώλεια 4,5 εκατ. δολ.
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Εταιρεία παγωτού κατηγορεί τον broker της για μη κάλυψη για ανάκληση και απώλεια 4,5 εκατ. δολ.

by Insurancedaily editorial team
May 15, 2025
Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool

by Βίκυ Γερασίμου
May 8, 2025
Μαζικό Blacκοut σε Ισπανία, Πορτογαλία και περιοχές της Γαλλίας
Διεθνείς Ειδήσεις

Μαζικό Blacκοut σε Ισπανία, Πορτογαλία και περιοχές της Γαλλίας

by Insurancedaily editorial team
Apr 28, 2025
Έκρηξη σε τάνκερ ελληνικών συμφερόντων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ασφαλιστικές της Ρωσίας ζητούν έγκριση από την Ινδία για κάλυψη πετρελαιοφόρων

by Insurancedaily editorial team
Apr 25, 2025 - Updated on Apr 28, 2025
1,6 δις δολ. στις ασφαλίσεις για τραυματισμούς από σκύλους
Ασφάλιση Κατοικιδίων Ειδήσεις & Νέα

1,6 δις δολ. στις ασφαλίσεις για τραυματισμούς από σκύλους

by Insurancedaily editorial team
Apr 25, 2025
ομαδική αγωγη insurancedaily
Διεθνείς Ειδήσεις

Ομαδική αγωγή κατά της Toyota για παροχή δεδομένων οδήγησης σε ασφαλιστική

by Insurancedaily editorial team
Apr 24, 2025
Στο μικροσκόπιο του υπ. Δικαιοσύνης για απάτη η UnitedHealthCare (video)
Διεθνείς Ειδήσεις

Συνελήφθη άντρας που απειλούσε ότι θα πυροβολήσει έξω από τα γραφεία της United HealthCare

by Insurancedaily editorial team
Apr 23, 2025
Τον Ιούνιο το NN Social Innovation Startup Award
Διεθνείς Ειδήσεις

Τον Ιούνιο το NN Social Innovation Startup Award

by Insurancedaily editorial team
Apr 23, 2025
EIOPA: Σε 6 σημεία η απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου
Διεθνείς Ειδήσεις

EIOPA: Σε 6 σημεία η απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου

by Insurancedaily editorial team
Apr 22, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
300x250-4gif
300x250gif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ