ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Αγορά υπό Καθεστώς… Παρανομίας.

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
29/12/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Αγορά υπό Καθεστώς… Παρανομίας.
Share on Facebook

insurancedaily-bankofgreeceΑν σε κάποιους φαίνεται υπερβολικός ο τίτλος, τότε θα πρέπει να έχουν βάλει πολύ νερό στο κρασί τους ή να πιστεύουν ότι δεν τρέχει τίποτα, σιγά μην εφαρμοστούν οι πράξεις! Όποιοι όμως θέλουμε να βλέπουμε την πραγματικότητα, δυστυχώς από μεθαύριο, 1 Ιανουαρίου 2014, θα βρισκόμαστε σε μια αγορά υπό καθεστώς παρανομίας. Ας εξηγήσουμε όμως το γιατί.

Καταρχήν η αγορά αποτελείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Οι δύο Πράξεις της Εποπτικής Αρχής, που στην ουσία αλληλοσυμπληρώνονται και αγγίζουν τα ίδια θέματα από διαφορετική οπτική γωνία, σκιαγραφούν τις υποχρεώσεις (και τα δικαιώματα;) και των δύο πλευρών. Η εφαρμογή συνεπώς των δύο πράξεων αφορά στο σύνολο της αγοράς και σε πολλές περιπτώσεις η δυνατότητα σύννομης λειτουργίας της μιας πλευράς απαιτεί την προσαρμογή και της άλλης πλευράς. Μερικά από τα κομβικά σημεία των εγκυκλίων είναι η είσπραξη και απόδοση των ασφαλίστρων, η τήρηση συγκεκριμένων αρχείων, η απόδειξη είσπραξης, το έντυπο αναγκών του πελάτη, η «υπεξουσιοδότηση» είσπραξης από τον εντολοδόχο είσπραξης, η ΠΟΔΙΠΕΑ, κ.λπ.

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Ας δούμε όμως χαρακτηριστικές περιπτώσεις που μας οδηγούν στο συμπέρασμα που διατυπώνουμε στον τίτλο του άρθρου. Πολλές εταιρείες έχουν εκδώσει εγκυκλίους προς τα δίκτυά τους σχετικά με τήρηση συστημάτων «ταχυπληρωμής» ή «τυπώνω-πληρώνω» από 1-1-2014. Άλλες όχι και μάλιστα μεταξύ αυτών μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες έχουν ενημερώσει προφορικώς τους συνεργάτες τους ότι «συνεχίζουν να ισχύουν όσα ίσχυαν μέχρι τώρα». Ερώτημα, αν μια εταιρεία δεν παρέχει οδηγία προς τους συνεργάτες της για αλλαγή του τρόπου συνεργασίας τους και δεν απαιτεί «εντός εβδομάδος» τα ασφάλιστρα, ποιος παρανομεί; Ο συνεργάτης που δεν αποδίδει ή η εταιρεία που δεν τα ζητά ή και οι δύο;

‘Όταν μια εταιρεία εφαρμόζει συστήματα «ταχυπληρωμής» ή «τυπώνω-πληρώνω» από 1-1-2014, αλλά δεν απαιτεί προείσπραξη, παρανομεί, ναι ή όχι;

Όταν ένας διαμεσολαβητής-εντολοδόχος είσπραξης, παραδώσει δέκα ασφαλιστήρια σε νόμιμο συνεργάτη του-ασφαλιστικό διαμεσολαβητή για παράδοση και είσπραξη, χωρίς να τον έχει αναφέρει στην εταιρεία, παρανομεί, ναι ή όχι;

Όταν ένας διαμεσολαβητής-εντολοδόχος είσπραξης, παραδώσει δέκα ασφαλιστήρια σε εταιρεία courier για παράδοση και είσπραξη, χωρίς να την έχει αναφέρει στην εταιρεία, παρανομεί, ναι ή όχι; Η απαγόρευση του άρθρου 9, παρ. 3 της πράξης 31 αναφέρεται σε «συνεργάτη του» και όχι ειδικά σε ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Η δε έννοια «συνεργάτης» δεν περιλαμβάνεται στους ορισμούς του άρθρου 3 της πράξης 31.

Για την ασφάλιση ακόμα και ενός αυτοκινήτου θα πρέπει από 1-1-2014 να συμπληρώνεται «Έντυπο Αναγκών Πελάτη». Αν όχι, ο Διαμεσολαβητής παρανομεί, ναι ή όχι;

Για την ασφάλιση ακόμα και ενός αυτοκινήτου θα πρέπει από 1-1-2014 να παραδίδεται στον υποψήφιο πελάτη όλο το έντυπο υλικό που παρέχουν οι εταιρείες για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, να λαμβάνεται γραπτή απόδειξη από τον πελάτη ότι του παρεδόθη το υλικό και αντίγραφο της απόδειξης να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην εταιρεία. Αν όχι, ο Διαμεσολαβητής παρανομεί, ναι ή όχι;

Έχει δικαίωμα μια ασφαλιστική εταιρεία να μην εγκρίνει σε Ασφαλιστικό διαμεσολαβητή-εντολοδόχο είσπραξης τη χρησιμοποίηση εταιρείας courier για παράδοση και είσπραξη; Αν ο διαμεσολαβητής συνεχίσει να χρησιμοποιεί την εταιρεία courier παρανομεί ή όχι;

Στην έννοια των “ειδικών ευεργετημάτων” ή των “ωφελημάτων” που απαγορεύεται να χρησιμοποιεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής περιλαμβάνονται  π.χ. και οι κάρτες υγείας που χορηγούνται σε πελάτες του κλάδου αυτοκινήτων; Θα περιλαμβάνεται ακόμα και η παροχή δυνατότητας μιας προληπτικής ιατρικής εξέτασης που μπορεί να προσφέρει ένα Γραφείο ή ένα Πρακτορείο; Και αν αυτές οι εξετάσεις θα επιτρέπονται γιατί είναι για “καλό σκοπό”, ποιος είναι αυτός που θα το κρίνει; Θα υποβάλλονται προηγουμένως στην εποπτική αρχή για έγκριση; Και αν δεν προεγκρίνονται, ο Διαμεσολαβητής παρανομεί, ναι ή όχι;

Πολλοί θεωρούν ότι οι πράξεις 30 και 31 αφορούν στους ανεξάρτητους συνεργάτες και όχι στα εταιρικά δίκτυα. Μέγα λάθος. Οι πράξεις αφορούν στους «Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές» χωρίς οποιαδήποτε εξαίρεση. Αν στην καθημερινότητα της λειτουργίας του ένας διαμεσολαβητής ενταγμένος σε εταιρικό δίκτυο δεν αντιμετωπίζει κάποιες υποχρεώσεις (πχ της απόδοσης ασφαλίστρων αφού δεν εισπράττει) αυτό δεν σημαίνει ότι δεν το αφορούν οι πράξεις στο σύνολό τους, ως προς τις υπόλοιπες υποχρεώσεις.

Πολλά ακόμη ερωτήματα μπορούν να τεθούν. Σκοπός των λίγων που αναφέρθηκαν ήταν να δείξουν, ως παράδειγμα, την ευρύτητα των κινδύνων που απειλούν πλέον τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Και όχι κινδύνων που ανακύπτουν από πρόβλημα με πελάτες για τους οποίους υφίσταται και το Ασφαλιστήριο Αστικής Ευθύνης, αλλά κινδύνων μη συμμόρφωσης σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, μη εχόντων σχέση με «επαγγελματική αστική ευθύνη προς τρίτους».

Πολλοί θα ισχυριστούν ότι για αρκετούς μήνες η αγορά θα βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Η απάντηση είναι απλή, είτε αφορά σε εταιρεία είτε σε διαμεσολαβητή: όταν θα δεχθείς έλεγχο και σου επιβληθεί πρόστιμο, τότε βρες το άρθρο εκείνο που μιλάει για μεταβατική περίοδο για να δικαιολογηθείς. Δεν υπάρχει, παρά μόνο για την υπογραφή των νέων συμβάσεων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης (πράξη 31, άρθρο 8) ή για την υποβολή εμπορικής πολιτικής (πράξη 30, άρθρο 5, παρ. 2) και ετήσιου προγράμματος παραγωγής ασφαλίστρων (πράξη 30, άρθρο 7, παρ. 5). Για όλα τα άλλα που συζητάμε, την είσπραξη και απόδοση ασφαλίστρων, τις αποδείξεις, τα έντυπα, τα αρχεία κ.λπ., η μεταβατική περίοδος ήταν από 1ης Οκτωβρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2013. Από μεθαύριο όλοι βρισκόμαστε στην καλή θέληση του Επόπτη και στην κατανόηση(!) του Ελεγκτή. Αν αυτό δεν λέγεται “παρανομία υπό ανοχήν”, τότε πως λέγεται;

Δυστυχώς όμως, η ελληνική πρακτική σε πολλούς τομείς, έχει αποδείξει ότι η… ανοχή δεν ήταν (και δεν θα είναι;) είναι ίδια προς όλους. Κάποιοι, λες και έχουν μόνιμη ασυλία ενώ κάποιοι άλλοι, πρέπει να τιμωρούνται προς παραδειγματισμό. Ελπίζουμε να μην διαπιστωθούν τέτοια φαινόμενα στην μικρή ασφαλιστική μας αγορά, όπου όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Αν η εποπτική αρχή θέλει να ορίσει μια άτυπη μεταβατική περίοδο, π.χ. τριών μηνών ώστε να προσαρμοστούν όλοι, ας το κάνει. Δεν μπορεί όμως στην αρχική περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2014, για άλλους να κάνει τα στραβά μάτια και σε άλλους να επιβάλει ποινές. Θα είναι ένα κακό ξεκίνημα σε μια νέα περίοδο που, σύμφωνα με τους αρμοδίους, οδηγεί στην εξυγίανση.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

«Behind the scenes» από το φετινό συνέδριο της Ύδρας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ξεκινά σήμερα το συνέδριο το Insurance & Reinsurance Meeting 2025

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή και την υγεία (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή και την υγεία (video)

by Βίκυ Γερασίμου
May 22, 2025
Θετικά, αρνητικά και προβλήματα στην υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Θετικά, αρνητικά και προβλήματα στην υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Συνάντηση  ΕΑΔΕ – ΕΑΕΕ για σημαντικά ζητήματα της αγοράς
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

4μηνη παράταση και σαφές πλαίσιο ζητούν οι επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

by Βίκυ Γερασίμου
May 22, 2025
FMIA25: Δηλώστε συμμετοχή στο μεγαλύτερο διαγωνισμό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

FMIA25: Δηλώστε συμμετοχή στο μεγαλύτερο διαγωνισμό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025
NatCat Summit: Γ. Κεφαλογιάννης, Σ. Θεοδωρόπουλος, Δ. Μαζαράκης & Ε. Μοάτσος στο 1ο συνέδριο για τις φυσικές καταστροφές 
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

NatCat Summit: Γ. Κεφαλογιάννης, Σ. Θεοδωρόπουλος, Δ. Μαζαράκης & Ε. Μοάτσος στο 1ο συνέδριο για τις φυσικές καταστροφές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025
insurance.mag vol2: Κυκλοφορεί για 2η συνεχόμενη χρονιά 
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

insurance.mag vol2: Κυκλοφορεί για 2η συνεχόμενη χρονιά 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025
Ο Κ. Πιερρακάκης και υψηλόβαθμα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο Insurance & Reinsurance Meeting 2025
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ο Κ. Πιερρακάκης και υψηλόβαθμα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο Insurance & Reinsurance Meeting 2025

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Ν. Μακρόπουλος: Nέες ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στους τομείς του Πολιτισμού, της Τέχνης και του Τουρισμού
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Στρατηγική Επέκταση στην Αγορά της Ρουμανίας

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025 - Updated on May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
nn-300x250-animated-banners-01gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ