ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Κώδικας Δεοντολογίας και Υποχρεώσεις Διαμεσολαβητών – 1

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
12/06/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχει δοθεί παράταση από την Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι τις 18 Ιουνίου 2013 για την υποβολή παρατηρήσεων επί του σχεδίου του Κώδικα Δεοντολογίας των Διαμεσολαβητών. Ως τρίτος και με την όποια εμπειρία διαθέτω σε θέματα της ασφαλιστικής αγοράς γενικότερα και της διαμεσολάβησης ειδικότερα, θα ήθελα τις επόμενες μέρες να καταθέσω και εγώ δημοσίως κάποιες παρατηρήσεις-σκέψεις, χωρίς βέβαια να αμφισβητώ ότι όλα αυτά θα περιλαμβάνονται ίσως στα επίσημα υπομνήματα των συλλογικών φορέων των Διαμεσολαβητών.

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Ξεκινάω σήμερα, χωρίς καμία αξιολογική ιεράρχηση, με την παράγραφο 8 του άρθρου 5 του σχεδίου.

1. Στο άρθρο χρησιμοποιούνται οι εκφράσεις «ασφαλιστική σύμβαση», «ασφαλιστικό προϊόν», «ασφαλιστικό πρόγραμμα», «ασφαλιστήριο συμβόλαιο», «ασφαλιστική επιχείρηση», «ασφαλιστική εταιρεία». Επειδή εκ των υστέρων μπορεί να δοθούν διαφορετικές ερμηνείες από πολλούς για την κάθε έκφραση, καλό θα ήταν ή να περιορισθούν οι διαφορετικές εκφράσεις ή να διατυπωθούν οι ορισμοί τους στο άρθρο (1) «Ορισμοί». Έτσι θα αποφευχθούν πιθανά μελλοντικά προβλήματα.

2. Στο (α) αναφέρεται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «ερευνά και αναλύει τις ασφαλιστικές ανάγκες των πελατών του και προτείνει σε αυτούς τις κατάλληλες ασφαλιστικές συμβάσεις λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες…..».

Φυσικά εννοείται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής προτείνει τις «κατάλληλες ασφαλιστικές συμβάσεις» μεταξύ αυτών για τις οποίες μπορεί να διαμεσολαβήσει. Αν αυτό δεν γίνει σαφές, τότε ο κάθε διαμεσολαβητής μπορεί να βρεθεί υπόλογος γιατί δεν πρότεινε σε πελάτη του ασφαλιστική σύμβαση …άλλης εταιρείας, με την οποία δεν συνεργάζεται, αν το προϊόν της είναι σαφώς πιο κατάλληλο για τον πελάτη.

Το ζήτημα αυτό γίνεται πιο ουσιώδες για τους Διαμεσολαβητές που συνεργάζονται μόνο με μια εταιρεία, είτε ως Συνδεδεμένοι, είτε όχι. Σκεφθείτε τον Ασφαλιστικό Σύμβουλο που είναι ενταγμένος σε εταιρικό δίκτυο ή τον Συνδεδεμένο Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή που από τον νόμο επιτρέπεται να συνεγάζεται με μία μόνο εταιρεία, ανά ομάδα προϊόντων. Τι μπορούν να προτείνουν στους πελάτες τους, σε σχέση με τα αναφερόμενα στο σχέδιο;

3. Στο (β) αναφέρεται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «επεξηγεί τους όρους…….. και διασφαλίζει ότι η πληροφόρηση που λαμβάνει ο πελάτης είναι έγκαιρη, πλήρης, ορθή, επαρκής και κατάλληλη».

Κάποιος συγκεκριμένος, πρακτικός τρόπος διασφάλισης; Η υπογραφή του πελάτη στην αποδοχή της προσφοράς ή στην αίτηση ασφάλισης αποτελεί «διασφάλιση»; Ένα εκ των υστέρων «δεν είχα καταλάβει» του πελάτη, πως αντιπαλεύεται; Η διατύπωση είναι γενικόλογη και επικίνδυνη, αν δεν οριοθετηθεί ο τρόπος της διασφάλισης. Επίσης, το δικαίωμα εναντίωσης δεν καλύπτει την ανάγκη αυτή;

4. Στο (γ) αναφέρεται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «επισημαίνει στον πελάτη τις συνέπειες.…….. καθώς και κάθε εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη, αλλά και για τις συνέπειες………….».

Σωστό ως προσέγγιση, αλλά μάλλον οι συντάκτες του σχεδίου δεν έχουν ζητήσει να δουν τουλάχιστον, τις εξαιρέσεις ενός ασφαλιστηρίου ζωής ή ενός «πολυασφαλιστηρίου» κατοικίας. Τις εξαιρέσεις που περιλαμβάνονται στους γενικούς και στους ειδικούς όρους. Η διατύπωση «κάθε εξαίρεση» θα καταλήξει κενό γράμμα και πιθανότατα ο κάθε πελάτης θα υπογράφει τελικώς ένα χαρτί (π.χ. στην προσφορά) ότι «έλαβε γνώση των εξαιρέσεων, μία προς μία».

5. Στο (δ) αναφέρεται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «ενημερώνει τον πελάτη για τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας του συμβολαίου του και του χορηγεί τα σχετικά έντυπα με απόδειξη παραλαβής».

Αν θυμάμαι καλά, αυτό αποτελεί ήδη υποχρέωση των ασφαλιστικών εταιρειών και για τον λόγο αυτό, πολλές εταιρείες συνοδεύουν τα ασφαλιστήρια με «δελτία παραλαβής» τα οποία ζητάνε υπογεγραμμένα από τους πελάτες, ακόμα και αν τα ασφαλιστήρια παραδίδονται στους πελάτες από τους διαμεσολαβητές.

Μιλάμε για δεύτερο, πρόσθετο αρχείο; Αν όχι, ένας πρέπει να έχει την ευθύνη ή οι εταιρείες ή οι διαμεσολαβητές. Και αφού τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας ασκούνται από τους πελάτες έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών (και όχι έναντι των διαμεσολαβούντων), αυτές πρέπει να έχουν και την υποχρέωση ενημέρωσης και τήρησης αρχείου.

6. Στο (ε) αναφέρεται ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «καθοδηγεί τον πελάτη στην πρόληψη ατυχημάτων………….. και του παρέχει κάθε συνδρομή σε περίπτωση επέλευσης του κινδύνου, συνεργαζόμενος με την υπόχρεη ασφαλιστική επιχείρηση……….».

Σωστό και προβλέπεται στην ήδη υπάρχουσα νομοθεσία. Όμως, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες δεν επιτρέπουν πλέον στους Διαμεσολαβητές να εμπλέκονται σε θέματα ζημιών, όταν επέλθει ο κίνδυνος, παρά μόνον να έχουν ενημέρωση για την πορεία του φακέλου. Παράλληλα, οι εμπλεκόμενοι ακόμα και στην διακίνηση εγγράφων ζημιών, θα πρέπει να είναι πιστιοποιημένοι και η πλειοψηφία των Διαμεσολαβητών δεν πρόκειται να πιστοποιηθούν. Συνεπώς, η παροχή κάθε συνδρομής κ.λπ. θα πρέπει να γίνεται από τους Διαμεσολαβητές «στο πλαίσιο των όσων επιτρέπει ο νόμος και οι συμβάσεις τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες».

Θα συνεχίσουμε αύριο.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

by Insurancedaily editorial team
Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

by Νίκος Μωράκης
Jun 13, 2025
ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025

Comments 1

  1. ΡΟΥΠΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ says:
    12 years ago

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ!ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ