ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Μειώθηκαν τα ποσοστά προμηθειών στον κλάδο αυτοκινήτων το 2012 ή όχι;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
26/08/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Στο άρθρο μας «Περί προμηθειών του κλάδου αυτοκινήτων» στις 23 Αυγούστου αναφέραμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Επετηρίδας Ασφάλισης Αυτοκινήτων έτους 2012 που δημοσιοποίησε η ΕΑΕΕ, ο δείκτης προμηθειών του 2012, για κάθε είδους όχημα και για κάθε είδους κάλυψη, ήταν 14,89%. Ο δείκτης αυτός το 2011 ήταν 18,43% (συνεπώς το 2012 μειώθηκε κατά 19,20%), ενώ μεταξύ 2010 και 2011 υπήρξε σχετική σταθερότητα (18,43% το 2011 έναντι 18,07% το 2011). Είναι εύκολο λοιπόν να συμπεράνουμε ότι το 2012, που υπήρξε κατρακύλα του συγκεκριμένου δείκτη, μειώθηκαν τα ποσοστά προμηθειών που λαμβάνουν οι διαμεσολαβητές επί της παραγωγής που πραγματοποιούν. Λάθος!

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Ο δείκτης αυτός, που αποτελεί όπως αναφέραμε το μοναδικό επίσημο «δείκτη προμηθειών» της αγοράς για τον κλάδο αυτοκινήτων, καταδεικνύει το μέσο συνολικό κόστος προμήθειας που κατέβαλε η αγορά για τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα του συγκεκριμένου έτους και όχι την μέση προμήθεια που κατεβλήθη στους διαμεσολαβητές. Αν λοιπόν δεν μειώθηκαν τα ποσοστά προμηθειών που λαμβάνουν οι διαμεσολαβητές, τότε σε ποιους λόγους οφείλεται η σημαντική μείωση του «δείκτη προμηθειών» του κλάδου αυτοκινήτων; Κατά την άποψή μας, τρεις είναι οι κυριότεροι λόγοι στους οποίους οφείλεται η μείωση αυτή:

α) λόγω της αύξησης των direct πωλήσεων από πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, αυξήθηκε η παραγωγή για την οποία δεν δημιουργούνται προμήθειες (και φυσικά δεν μετριούνται στον δείκτη προμηθειών τα υπαρκτά διαφημιστικά και διαχειριστικά κονδύλια για την πρόσκτηση της παραγωγής αυτής). Συνεπώς, ενώ η direct παραγωγή μετριέται στην συνολική παραγωγή της αγοράς, οι αντίστοιχες προμήθειες είναι μηδενικές και με τον τρόπο αυτό μειώνουν το «μέσο προμηθειακό κόστος» της αγοράς.

β) έχουν εξαπλωθεί πολύ τα λεγόμενα προγράμματα μειωμένης προμήθειας και ένας σημαντικός αριθμός διαμεσολαβητών έχει επιλέξει (είτε συνειδητά, είτε εξ ανάγκης) να τα προωθεί. Τα προγράμματα αυτά είτε συνδέονται με τις προαναφερόμενες direct πωλήσεις, είτε είναι αυτόνομα και τα προωθεί ο διαμεσολαβητής για λόγους ανταγωνισμού. Συνεπώς, ενώ τα ασφάλιστρα των προγραμμάτων αυτών μετριούνται 100% στην συνολική παραγωγή της αγοράς, οι αντίστοιχες προμήθειες είναι πολύ μικρές και μειώνουν επίσης το «μέσο προμηθειακό κόστος» της αγοράς.

γ) ο «δείκτης προμηθειών» υπολογίζεται επί των δεδουλευμένων ασφαλίστρων και όχι επί των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων του έτους. Συνεπώς, όταν η συνολική παραγωγή ενός έτους πέφτει (όπως το 2012 έναντι του 2011) τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα της αρχής του έτους που προστίθενται, είναι περισσότερα από τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα του τέλους του έτους που αφαιρούνται. «Μεγαλώνει» δηλαδή η παραγωγή επί της οποίας υπολογίζεται το συνολικό ποσό της προμήθειας που καταβλήθηκε στους διαμεσολαβητές το συγκεκριμένο έτος και κατά συνέπεια, το ποσό των προμηθειών εμφανίζεται ως μικρότερο ποσοστό.

Τέλος, για την αποφυγή οποιασδήποτε παρερμηνείας, σημειώνουμε ότι φυσικά και μειώθηκε το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε το 2012 έναντι του 2011 στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ως προμήθειες του κλάδου αυτοκινήτων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το 2012 μειώθηκαν και τα ποσοστά των προμηθειών που λαμβάνει κάθε διαμεσολαβητής επί της παραγωγής του στον κλάδο αυτοκινήτων. Κάποιες εταιρείες μάλιστα αύξησαν και τα ποσοστά αυτά, στο πλαίσιο των κινήτρων για αύξηση της παραγωγής τους.

Επειδή λοιπόν η διακύμανση του δείκτη προμηθειών του κλάδου αυτοκινήτων μπορεί να μην αντανακλά το τι πραγματικά συμβαίνει στην αγορά (παρά μόνον ως κόστος συγκεκριμένου έτους), το ερώτημα που παραμένει και γίνεται ακόμα πιο έντονο είναι το εξής: Είναι μικρή, είναι μεγάλη ή είναι φυσιολογική η προμήθεια του λαμβάνει σήμερα στην ελληνική αγορά ένας διαμεσολαβητής, για τον κλάδο αυτοκινήτων; Έτσι κι αλλιώς έρχεται ένα θερμό φθινόπωρο και ίσως ένας ακόμα θερμότερος χειμώνας και το θέμα θα τεθεί με διάφορες αφορμές. Η κάθε πλευρά και ο καθένας ξεχωριστά, ας επικαιροποιήσει τα επιχειρήματά του.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

Και νέα παράταση για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Μπορεί η Ασφάλιση Πιστώσεων να σας αποζημιώσει; (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μπορεί η Ασφάλιση Πιστώσεων να σας αποζημιώσει; (video)

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Ενισχύονται οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις των ασφαλιστικών εταιρειών
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ενισχύονται οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις των ασφαλιστικών εταιρειών

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Κυκλοφόρησε η έκδοση “Άνθρωποι & Αριθμοί της Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής Βιομηχανίας”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Κυκλοφόρησε η έκδοση “Άνθρωποι & Αριθμοί της Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής Βιομηχανίας”

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
ICAP CRIF: Συζήτηση για τις εξαγωγές, το ESG και την καινοτομία
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στις 13 Νοεμβρίου το Credit Risk Management της ICAP CRIF

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
ΠΣΑΣ -ΕΕΑ:  Ο ασφαλιστικός πράκτορας σήμερα και αύριο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΠΣΑΣ -ΕΕΑ: Ο ασφαλιστικός πράκτορας σήμερα και αύριο

by Insurancedaily editorial team
Oct 31, 2025
Packmen: To βιωματικό project της Interamerican για τις φυσικές καταστροφές
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Όταν η Ασφάλιση Γίνεται Εμπειρία: Η περίπτωση του “Packmen Project”

by Νίκος Μωράκης
Oct 31, 2025
Ο HALA ως στρατηγικός εταίρος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ο HALA ως στρατηγικός εταίρος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Oct 31, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
202506nnpillowdisplay300x25062jpg
300250png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

    H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ημερίδα στο EEA στις 10/11: Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ