ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Πολιτική Είσπραξης Ασφαλίστρων Μεγάλων Πελατών

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
12/09/2014 - Updated on 19/03/2017
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
ΕΠΙΤΑΓΗ
Share on Facebook

ΕΠΙΤΑΓΗΌλοι γνωρίζουμε ότι εντός του 2014 άλαξε ριζικά ο τρόπος είσπραξης και απόδοσης των ασφαλίστρων στις ασφαλιστικές εταιρείες. Επειδή όμως αυτό είναι μια γενικότητα, ας αποσαφηνίσουμε ορισμένα πράγματα και κυρίως για τους Μεγάλους Πελάτες:

1. Στην Πράξη 30/30-9-2013 της Τράπεζας της Ελλάδος, στο άθρο 4 “Γενικές Αρχές” προβλέπεται ότι κάθε ασφαλιστική εταιρεία, με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, διαθέτει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, τμήμα του οποίου υποχρεωτικά πρέπει να είναι η “Πολιτική Διαχείρισης Παραγωγής και Είσπραξης Ασφαλίστρων” (ΠΟΔΙΠΕΑ), η οποία εξειδικεύεται στο άρθρο 8 της ίδιας Πράξης.
Στην 2η παράγραφο του άθρου 8 αναφέρεται επί λέξει ότι:
“Η ΠΟΔΙΠΕΑ” περιγράφει τις διαδικασίες και τις πρακτικές που υιοθετεί και εφαρμόζει η Εταιρεία προκειμένου να διασφαλίζεται ότι το Ασφάλιστρο καταβάλλεται από τον λήπτη της ασφάλισης πριν την έναρξη της ασφαλιστικής κάλυψης. Αναφέρει δε και αιτιολογεί ξεχωριστά τις περιπτώσεις όπου, από τη σύμβαση της ασφάλισης ή τις περιστάσεις, προκύπτει διαφορετικά για την καταβολή του Ασφαλίστρου”.

Διαβάστε Επίσης

Πόσα έσοδα έχουν οι τράπεζες από το bancassurance

Πόσα έσοδα έχουν οι τράπεζες από το bancassurance

Aug 27, 2025
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Εθνική Τράπεζα

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Εθνική Τράπεζα

Jul 3, 2025

Σε ερώτημα που τέθηκε από την ΕΑΕΕ, αν η κάθε εταιρεία μπορεί ελεύθερα να ορίζει τις εξαιρέσεις του κανόνα, η ΔΕΙΑ απάντησε ότι:“Συνιστάται η αιτιολογημένη και εξαιρετικά περιορισμένη, ποσοστικά και ποιοτικά, εφαρμογή του 2ου εδαφίου, ως προκύπτει από το ίδιο το κείμενο της διατάξεως.”

Συνεπώς, από όλα τα ανωτέρω, προκύπτει ότι ναι μεν το ασφάλιστρο πρέπει να προεισπράττεται, αλλά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και με σαφή αιτιολογία, η κάθε εταιρεία μπορεί να δημιουργεί ή να αντιμετωπίζει εξαιρέσεις του κανόνα της προείσπραξης. Η αγορά μάλιστα, στις περιπτώσεις αυτές “είδε” τους Μεγάλους Πελάτες, για όλους τους κλάδους ασφάλισης.

2. Αυτά ίσχυσαν μέχρι την ψήφιση του νόμου 4261/5-5-2014, όπου με το άρθρο 169 τροποποιείται το άρθρο 5 παρ. 2 του π.δ. 237/1986 και αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“2. Η κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη:
Α. Αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης”.

Στο νόμο, ο οποίος βέβαια είναι μεταγενέστερος της Πράξης 30 της ΤτΕ και αναφέρεται συγκεκριμένα στην υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων, δεν προβλέπεται οποιαδήποτε παρέκλιση, εξαίρεση ή δυνατότητα διαφορετικής αντιμετώπισης οποιουδήποτε πελάτη, μικρού ή μεγάλου, απευθείας ή όχι.
Συνεπώς, η προβλεπόμενη (έστω και με φειδώ) χρήση της δυνατότητας που έδινε στις εταιρείες η ΠΟΔΙΠΕΑ για τους Μεγάλους Πελάτες, φαίνεται (καταρχήν) ότι δεν μπορεί να εφαρμοσθεί.

θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στους Μεγάλους Πελάτες δεν περιλαμβάνονται μόνο Ιδιώτες και Επιχειρηματίες, αλλά και Δήμοι, Περιφέρειες και άλλοι Οργανισμοί που αδυνατούν (λόγω διαδικασιών πολλές φορές) να προπληρώσουν τα ασφάλιστρα.

3. Για την πληρέστερη εικόνα, θα πρέπει να διευκρινίσουμε επίσης τα εξής:
α) για τους υπόλοιπους κλάδους ασφάλισης (πυρός, αστικών ευθυνών, ομαδικών κ.λπ.) εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα της ειδικής μεταχείρισης της παρ. 2, του άρθρου 8 της πράξης 30 της ΤτΕ,
β) ουδεμία σημασία έχει αν ο Πελάτης αυτός είναι απευθείας (direct) στην εταιρεία ή μέσω ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

4. Κατόπιν όλων αυτών, οι εταιρείες πρόκριναν την έκδοση ασφαλιστηρίων συμβολαίων στον κλάδο οχημάτων μικρότερης διάρκειας, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Έτσι είναι σύνηθες πλέον το τριμηνιαίο συμβόλαιο, ενώ αρκετές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε έκδοση μηνιαίων συμβολαίων ή οποιασδήποτε άλλης διάρκειας επιθυμεί ο Πελάτης, μεγαλύτερης του μηνός.
Επίσης, ένας άλλος πιο δύσχρηστος βέβαια τρόπος είναι η έκδοση της υποχρεωτικής αστικής ευθύνης σε ένα συμβόλαιο και η κάλυψη όλων των άλλων καλύψεων που δεν αφορούν στην υποχρεωτική αστική ευθύνη σε διαφορετικό συμβόλαιο, το οποίο μπορεί να ενταχθεί στην παρ. 2 του άρθρου 8 της Πράξης 30 ΤτΕ.

5. Τι συμβαίνει όμως με τις Μεταχρονολογημένες Επιταγές;
Τέλος, ένα θέμα που ξεκίνησε ως πρόβλημα, έχει δώσει τη λύση. Συγκεκριμένα, σε όλη την πράξη 30 της ΤτΕ (και αργότερα στο νόμο 4261) αναφέρονται η “είσπραξη” ή η “απόδοση” ή η “καταβολή” των ασφαλίστρων, αλλά πουθενά ο τρόπος (μετρητά, επιταγή, έμβασμα, κ.λπ).
Σε ερώτημα της ΕΑΕΕ προς την ΔΕΙΑ και συγκεκριμένα:
“Σε ποιά ημερομηνία θα εγγραφεί λογιστικά το ασφάλιστρο, όταν υπάρχει χρονική απόσταση από την καταβολή του πελάτη ως την πραγματική είσπραξη από την εταιρεία;”
η ΔΕΙΑ απάντησε τα εξής:
“Με βάση τους λογιστικούς κανόνες και τις οικείες διατάξεις για τους λογαριασμούς. Τονίζεται ότι δεν θεωρείται είσπραξη ασφαλίστρου από την Εταιρεία η παραλαβή μεταχρονολογημένης επιταγής, εκδόσεως ή μεταβιβαζομένη δι’ οπισθογραφήσεως από τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή.”

Από την απάντηση αυτή, εξ αντιδιαστολής προκύπτει ότι η παραλαβή μεταχρονολογημένης επιταγής, εκδόσεως ή μεταβιβαζομένη δι’ οπισθογραφήσεως, απευθείας από τον Πελάτη προς την Ασφαλιστική Εταιρεία, θεωρείται είσπραξη ασφαλίστρου!

Συνεπώς, με τον τρόπο αυτόν λύνεται και το πρόβλημα στον κλάδο οχημάτων. Ήδη σε ΠΟΔΙΠΕΑ εταιρειών περιλαμβάνεται η δυνατότητα αυτή, να μπορεί δηλαδή ένας Μεγάλος Πελάτης του κλάδου οχημάτων (που στην ίδια την ΠΟΔΙΠΕΑ ορίζεται για ποιο ύψος ετήσιων ασφαλίστρων και άνω) να εξοφλεί με μεταχρονολογημένες επιταγές τα ασφάλιστρά του.

6. Για το θέμα αυτό και ειδικά για τον κλάδο οχημάτων, η Εθνική Ασφαλιστική απέστειλε με ημερομηνία 11/9/2014 προς όλο το παραγωγικό της δίκτυο εγκύκλιο με θέμα: “Καταβολή ασφαλίστρων αυτοκινήτων – Προσαρμογή στο νέο νομοθετικό πλαίσιο”, η οποία επισυνάπτεται.

Στην εγκύκλιο αυτή δεν γίνεται σαφές αν υπάρχει πρόβλεψη στην ΠΟΔΙΠΕΑ της εταιρείας για την εξόφληση ασφαλίστρων (πριν την έναρξη ισχύος των συμβολαίων βέβαια) με μεταχρονολογημένες επιταγές απευθείας από τους Μεγάλους Πελάτες, ούτε και ποιοί θεωρούνται Μεγάλοι Πελάτες.

Διαβάστε την Εγκύκλιο εδώ.

Tags: Αριστείδης ΠαπανικόλαςΕθνική Τράπεζα
new-cover-insurancegif

Related Posts

Insurance Europe: Οριζόντιο, αναλογικό και βασισμένο στον κίνδυνο πλαίσιο για την AI
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η στρατηγική για την Ένωση Δεδομένων: Η θέση των ασφαλιστικών στη διαβούλευση

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Κ. Γκιόκα: Η ασφάλιση επιχειρήσεων ως θεμέλιο οικονομικής ανθεκτικότητας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Κ. Γκιόκα: Η ασφάλιση επιχειρήσεων ως θεμέλιο οικονομικής ανθεκτικότητας

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Παίζουμε, Μαθαίνουμε, Οραματιζόμαστε τον Ασφαλιστή της Νέας Εποχής
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Παίζουμε, Μαθαίνουμε, Οραματιζόμαστε τον Ασφαλιστή της Νέας Εποχής

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Γιατί αυξήθηκαν οι ναυτασφαλίσεις το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο ασφαλίσεων πλοίων, πληρωμάτων πλοίων και θαλασσίων μεταφορών

by Insurancedaily editorial team
Sep 4, 2025
MDRT Day: Διαμοιρασμός γνώσης 29 ομιλητών από όλο τον κόσμο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

MDRT Day: Διαμοιρασμός γνώσης 29 ομιλητών από όλο τον κόσμο

by Insurancedaily editorial team
Sep 4, 2025
Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025
Σήμερα το ”πράσινο” φως για το νέο Επικουρικό
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΡΓΑΝΗ: Πάνω από 3,5 εκατομμύρια καταγεγραμμένες υπερωρίες στο 7μηνο του 2025

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025
Συνέργεια FairLife και Affidea
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Συνέργεια FairLife και Affidea

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025
Παρουσία του ΣΕΜΑ στη ΔΕΘ και θεματική εκδήλωση με το ΕΕΘ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Παρουσία του ΣΕΜΑ στη ΔΕΘ και θεματική εκδήλωση με το ΕΕΘ

by Insurancedaily editorial team
Sep 2, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

  • Η Mega Brokers ενώνει τις δυνάμεις της με τον Όμιλο Unilink

    Η Mega Brokers ενώνει τις δυνάμεις της με τον Όμιλο Unilink

    51 shares
    Share 20 Tweet 13
  • Έληξε το δίπλωμά σου; Δες αναλυτικά ποια είναι η διαδικασία ανανέωσης

    7 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Πολύτιμες Ιστορικές Αναδρομές. Πενήντα χρόνια πίσω! (β)

    2099 shares
    Share 839 Tweet 525
  • Οι 10 κορυφαίες σε παραγωγή ασφαλιστικές εταιρείες

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ