Στις 12 Ιουνίου ένα αεροσκάφος ης Air India τύπου Boeing 787-8 Dreamliner, που εκτελούσε την πτήση AI171 με προορισμό το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου, συνετρίβη σχεδόν ένα λεπτό μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ στην Ινδία σε κτίριο που στέγαζε φοιτητές της Ιατρικής.
Περισσότεροι από 270 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το συμβάν θεωρείται το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία την τελευταία δεκαετία και αναμένεται σύμφωνα με το Bloomberg να προκαλέσει σοκ στον κλάδο της αεροπορικής ασφάλισης και να πυροδοτήσει μία από τις πιο δαπανηρές αξιώσεις αποζημίωσης της χώρας, η οποία εκτιμάται σε περίπου 475 εκατομμύρια δολάρια.
«Αυτή η αξίωση αεροπορικής ασφάλισης θα μπορούσε να είναι μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της Ινδίας», δήλωσε ο Ramaswamy Narayanan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της General Insurance Corporation of India, μιας από τις εταιρείες που έχουν παράσχει ασφαλιστική κάλυψη στην Air India. Η αξίωση για το κύτος και τον κινητήρα του αεροσκάφους εκτιμάται σε περίπου 125 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον Narayanan. Εκτιμά ότι οι πρόσθετες αξιώσεις αστικής ευθύνης για απώλεια ζωής επιβατών και άλλων θα ανέλθουν σε περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό είναι υπερτριπλάσιο του ετήσιου ασφαλίστρου για τον κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ινδία το 2023, σύμφωνα με την GlobalData.
Σχετικά με την ασφαλιστική αποζημίωση της Air India, τα συνολικά ποσά θα μπορούσαν να αυξηθούν, καθώς σκοτώθηκαν αλλοδαποί στο ατύχημα, και αυτές οι αποζημιώσεις θα υπολογιστούν σύμφωνα με τους κανόνες στις αντίστοιχες εθνικές δικαιοδοσίες τους, ανέφεραν τα άτομα, τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα διευθετήσουν πρώτα την αποζημίωση για το κύτος και στη συνέχεια τις αποζημιώσεις για αστική ευθύνη, σύμφωνα με τον Narayanan. «Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να διευθετηθούν οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη», είπε.
Ο αντίκτυπος στην εγχώρια αγορά θα μετριαστεί εν μέρει από το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες παρήγαγαν μόνο περίπου το 1% του συνολικού ασφαλίστρου τους από την αεροπορία και παραχώρησαν το μεγαλύτερο μέρος του σε παγκόσμιους αντασφαλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία ασφάλισης της GlobalData.
Σε γενικές γραμμές, οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εκχωρήσει περισσότερο από το 95% των άμεσων γραπτών ασφαλίστρων ασφάλισης αεροπορίας, ή DWP, σε παγκόσμιους αντασφαλιστές.
Λόγω αυτού, «το οικονομικό βάρος θα βαρύνει κυρίως τους διεθνείς αντασφαλιστές, οδηγώντας σε σκλήρυνση της αγοράς αντασφάλισης και ασφάλισης αεροπορίας», δήλωσε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ο Swarup Kumar Sahoor, ανώτερος αναλυτής ασφαλίσεων στην GlobalData.