ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Cyber Insurance Ειδήσεις & Νέα

GDPR: Η ευκαιρία ανάπτυξης καλών πρακτικών που δεν πρέπει να χαθεί

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
30/04/2018 - Updated on 03/05/2018
in Cyber Insurance Ειδήσεις & Νέα, Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Ειδήσεις
A A
GDPR: Η ευκαιρία ανάπτυξης καλών πρακτικών που δεν πρέπει να χαθεί
Share on Facebook

“Οι εταιρείες ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια σε τείχη προστασίας, κρυπτογράφηση και συσκευές ασφαλείας. Ωστόσο κανένα από αυτά τα μέτρα δεν μπορεί να καλύψει τον πιο αδύναμο κρίκο που μπορεί να έχει μία αλυσίδα ασφαλείας, τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν, οργανώνουν και λειτουργούν τα υπολογιστικά συστήματα ”.

της Ευγενίας Καφφετζή*

Διαβάστε Επίσης

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

Jun 11, 2025
Τ. Κρόκερ: Οι επιχειρήσεις πρέπει να βλέπουν την ασφάλιση ως επένδυση και όχι ως έξοδο

Τ. Κρόκερ: Οι επιχειρήσεις πρέπει να βλέπουν την ασφάλιση ως επένδυση και όχι ως έξοδο

Jun 5, 2025

Αυτή η φράση ανήκει στον Kenvin Mitnick, που θεωρείται διεθνώς ο πιο διάσημος hacker, καθώς παραβίασε τα συστήματα περισσοτέρων από 40 οργανισμών και ομίλων. Μάλιστα για 4 χρόνια υπήρξε ο νούμερο ένα καταζητούμενος του FBI για διαδικτυακά εγκλήματα.

Η αλήθεια είναι λοιπόν αυτή: πλέον η λειτουργία των επιχειρήσεων στηρίζεται σε δεδομένα και συστήματα ευπαθή σε ηλεκτρονικούς εγκληματίες. Όμως οι εταιρείες μπορούν και πρέπει να πάρουν μέτρα ασφάλειας αλλά και ασφάλισης για να μετριάσουν τον κίνδυνο και τις επιπτώσεις ενός διαδικτυακού χτυπήματος.

Η ασφάλιση είναι το τελευταίο οχυρό για τις επιχειρήσεις

Γιατί στην ουσία όπως λένε και οι ειδικοί στο Cyber security υπάρχουν δύο είδη εταιρειών αυτές που έχουν πέσει θύματα κυβερνοεγκληματιών και αυτές που θα πέσουν στο μέλλον.

Το ζήτημα λοιπόν εν όψει και της εφαρμογής του GDPR που έρχεται να θωρακίσει ακόμα περισσότερο τον καταναλωτή είναι το πώς οι εταιρείες θα υιοθετήσουν καλές πρακτικές. Πρακτικές που από τη μία θα διασφαλίσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα προσωπικά δεδομένα των πελατών και από την άλλη θα δημιουργήσουν ένα τείχος άμυνας σε διαδικτυακές επιθέσεις.

Γιατί ο GDPR μας οδηγεί στο να αλλάξουμε τον τρόπο που συλλέγουμε και διαχειριζόμαστε τα δεδομένα αλλά και γιατί η ασφάλιση είναι το τελευταίο οχυρό για τις επιχειρήσεις: Ο νέος κανονισμός λοιπόν που έχει σαν στόχο να ενισχυσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τον έλεγχο τους πάνω στα προσωπικά τους δεδομένα:

  • Οδηγεί σε αλλαγές που πρέπει να ενσωματώσουμε στη λειτουργία των επιχειρήσεων μας και γίνεται κουλτούρα στην καθημερινότητά μας.
  • Ορίζει ότι κάθε δημόσιος οργανισμός ή επιχείρηση οφείλει να λάβει όλα τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την προστασία των δεδομένων
  • Στέλνει το μήνυμα στις επιχειρήσεις ότι τα κενά ασφαλείας πληρώνονται με βαρύτατα πρόστιμα.
  • Δεν είναι τυχαίο ότι προβλέπει σε περιπτώσεις παράβασης βασικών διατάξεων του Κανονισμού πρότιμα της τάξης των 20.000.000 ευρώ ή το 4% του παγκόσμιου τζίρου των επιχειρήσεων, ανάλογα με το ποιο από τα δύο είναι μεγαλύτερο
  • Στην ουσία καθιστά αναγκαίο τον υπεύθυνο επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων Αναγνωρίζεται το δικαίωμα του ανθρώπου στον οποίων ανήκουν τα δεδομένα στη “διόρθωση” και τη “λήθη”
  • Σε περίπτωση παραβίασης ο εκτελών την επεξεργασία πρέπει να ενημερώσει αμελλητί μόλις αντιληφθεί το συμβάν τον υπεύθυνο επεξεργασίας, που οφείλει, αν είναι δυνατό, εντός 72 ωρών από τη στιγμή που αποκτά γνώση του γεγονότος να γνωστοποιήσει την παραβίαση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην εποπτική αρχή.
  • Όταν η γνωστοποίηση στην εποπτική αρχή δεν πραγματοποιείται εντός 72 ωρών, συνοδεύεται από αιτιολόγηση για την καθυστέρηση.
  • Όταν η παραβίαση δεδομένων χαρακτήρα ενδέχεται να θέσει σε υψηλό κίνδυνο τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, πρέπει να ενημερώνεται και ο πελάτης
  • Συνολικά υπολογίζεται ότι το στην ΕΕ το οικονομικό όφελος από τον νέο νόμο θα ανέλθει σε 2,3 δις ευρώ.

Η εκτίμηση των ειδικών αλλά και όσων από εμάς έχουν εμπλακεί στις διαδικασίες εναρμόνισης με τον Κανονισμό καταλήγει σε ένα κοινό συμπέρασμα ότι οι ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ μπορούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών άρα να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις .

Επιχείρηση που ολοκλήρωσε σωστά την εναρμόνιση με GDPR με ολοκληρωμένο τρόπο δηλαδή σε Νομικό , IT και Process Διαδικασία. Σημαίνει ότι η Επιχείρηση είναι στο Απυροβλητο;

Δεν πρόκειται για το ΑΝ μια επιχείρηση θα είναι ΄΄θυμα΄΄μιας κυβερνοεπιθεσης αλλά το ΠΟΤΕ

Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να είναι τόσο καλά προστατευμένη ώστε να μην πληγεί από hackers. Θυμηθείτε τον διαδικτυακό κολοσσό του Facebook και το σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων Cambridge Analytica που αφορά 87 εκατ. χρήστες. Ή τα δεδομένα 145 εκατ. χρηστών που έκλεψαν hackers από το ebay. Η το θέμα με την ασφαλιστική εταιρία ANΤΗΕΜ ΗΕALTH INSURANCE με στοιχεία 78,8 εκατομ πελατών.

Ακόμα και η UBER με απώλεια στοιχείων εκατομμύριων πελατών και 600 000 οδηγών Πάρα πολλά περιστατικά καταγράφονται σε όλους τους κλάδους σε αλυσίδες καταστημάτων υπεραγορών, σε ξενοδοχεία, ιδιωτικά θεραπευτήρια κλπ.

Σίγουρα ο νέος Κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα οδηγεί τις επιχειρήσεις που έχουν δεδομένα στο να αλλάξουν την πολιτική τους και να δημιουργήσουν συστήματα πιο ασφαλή. Δεν πρόκειται για το ΑΝ μια επιχείρηση θα είναι ΄΄θυμα΄΄μιας κυβερνοεπιθεσης αλλά το ΠΟΤΕ.

Επομένως μονο μέσω μιας σοβαρης ασφαλιστικής κάλυψης CYBER RISK οι εταιρείες θα πρέπει να είναι ασφαλισμένες ώστε να μπορούν:

  • αν χακαριστούν και διαρρεύσουν προσωπικά δεδομένα των πελατών τους να έχουν καλύψει μέσα από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τους ενδεχόμενες αξιώσεις από τρίτους με δεδομένο ότι ο ρόλος των εξειδικευμένων ανθρώπων των μεσιτικών γραφείων είναι και συμβουλευτικός να μπορέσουν μέσα από τη συνεργασία να θωρακίσουν ακόμα περισσότερο τα συστήματά τους
  • να έχουν ένα σχέδιο επαναλειτουργίας μετά από ένα χτύπημα να μπορούν να καλύψουν μέσα από την ασφάλισή τους τα πρόστιμα που επιβάλλει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • να αντιμετωπίσει άμεσα το πρόβλημα για να περιορίσει τη ζημιά
  • να μπορέσει να καλύψει μέσα από το συμβόλαιο την απώλεια εσόδων από τη διακοπή της λειτουργίας της εταιρείας ή από μέτρα που ενδεχομένως να λάβει η ανεξάρτητη αρχή
  • να συμβάλλει καθοριστικά στην περίπτωση που η απαίτηση αφορά την απαίτηση λύτρων. Υπάρχουν τον τελευταίο χρόνο πολλά τέτοια περιστατικά στην Ελλάδα και μάλιστα σημειώνονται σε μικρές επιχειρήσεις. Κατά τους ειδικούς στην προκειμένη περίπτωση τα χτυπήματα είναι τυφλά όσον αφορά το είδος της επιχείρησης καθώς οι hackers στοχεύουν γεωγραφικά.

Καταλήγοντας: Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη βρίσκονται μπροστά σε μία πρόκληση την οποία δεν μπορούν να αποφύγουν. Κι αυτή είναι να υιοθετήσουν καλές πρακτικές μέσα από τις οποίες θα προστατεύσουν περισσότερο τον πελάτη και τα δικαιώματά του.

Ταυτόχρονα όμως πρέπει και να ασφαλιστούν για να διασφαλίσουν το ότι θα μπορέσουν να λειτουργήσουν την επόμενη μέρα.

*Ομιλία της κας Ε. Καφφετζή, αντιπροέδρου του ΣΕΜΑ στο «GDPR & Cyber Risk! Are you secure?» που έγινε στις 27 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη

Διαβάστε επίσης: Η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης «σανίδα σωτηρίας» για τις επιχειρήσεις

Tags: FeaturedΣΕΜΑ
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

by Insurancedaily editorial team
Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

by Νίκος Μωράκης
Jun 13, 2025
ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ