ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ειδήσεις Διεθνείς Ειδήσεις

Μystery shopping: Αποκάλυψε μικτά αποτελέσματα ανάλογα με το κανάλι διανομής και την αγορά

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
17/07/2025
in Διεθνείς Ειδήσεις
A A
EIOPA: Σε 6 σημεία η απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου
Share on Facebook

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) δημοσίευσε σήμερα τα αποτελέσματα της πρώτης συντονισμένης άσκησης mystery shopping σε επίπεδο ΕΕ, η οποία εξέτασε τη διαδικασία πώλησης επενδυτικών προϊόντων με βάση την ασφάλιση (IBIPs) σε 8 κράτη μέλη της ΕΕ.

Στο πλαίσιο της άσκησης, εκπαιδευμένοι «αγοραστές» επισκέφθηκαν ασφαλιστικές εταιρείες, τράπεζες, πράκτορες, μεσίτες και ταχυδρομεία, προκειμένου να αξιολογήσουν τις πρακτικές συλλογής πληροφοριών των διανομέων, τις πρακτικές γνωστοποίησης πληροφοριών, καθώς και την ικανότητά τους να προσφέρουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τους στόχους των καταναλωτών. Συνολικά, τα ευρήματα δείχνουν ότι, αν και οι διανομείς παρέχουν συχνά σχετικές πληροφορίες, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά τη διαφάνεια, τη γνωστοποίηση και τα αποτελέσματα για τους καταναλωτές.

Η EIOPA έλαβε νέα εντολή το 2020 για να συντονίζει δραστηριότητες mystery shopping σε όλη την ΕΕ και ξεκίνησε την πρώτη της άσκηση στον ασφαλιστικό τομέα τον Ιούνιο του 2023. Η εκστρατεία επικεντρώθηκε στα IBIPs, τα οποία αποτελούν βασικές επενδυτικές επιλογές που επιτρέπουν στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές με παράλληλη ασφαλιστική κάλυψη. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, με τους εκπαιδευμένους αγοραστές να πραγματοποιούν δοκιμαστικές αγορές IBIPs σε πραγματικές συνθήκες σε 8 κράτη μέλη. Σκοπός της άσκησης ήταν η συλλογή πρωτογενών πληροφοριών για τη διαδικασία πώλησης, και όχι η αξιολόγηση της συμμόρφωσης των διανομέων με τις κανονιστικές απαιτήσεις.

Διαβάστε Επίσης

EIOPA: Σε 6 σημεία η απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου

Call for Evidence από την EIOPA για τις συντάξεις καθορισμένων εισφορών

Oct 21, 2025
Υποχρεωτικότητα και συμπράξεις στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε Ελλάδα και Τουρκία

Υποχρεωτικότητα και συμπράξεις στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε Ελλάδα και Τουρκία

Jun 2, 2025

Τα ευρήματα βασίζονται κυρίως στις αντιλήψεις των αγοραστών για τη διαδικασία πώλησης, οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν ανατροφοδότηση μέσω τυποποιημένων ερωτηματολογίων που κάλυπταν:

  • τις πρακτικές συλλογής πληροφοριών των διανομέων· και
  • την παροχή πληροφοριών στους αγοραστές σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους των προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεωτικών εγγράφων (KID και γνωστοποιήσεις βιωσιμότητας).

Η EIOPA και οι συμμετέχουσες εθνικές εποπτικές αρχές αξιολόγησαν εάν τα προϊόντα που συζητήθηκαν ήταν συνεπή με το προφίλ των αγοραστών.

Κύρια Ευρήματα για τη Συλλογή Πληροφοριών και τη Γνωστοποίηση

Η άσκηση mystery shopping αποκάλυψε μικτά αποτελέσματα ανάλογα με το κανάλι διανομής και την αγορά.

  • Το 74% των διανομέων ζήτησε πληροφορίες για την ικανότητα των αγοραστών να διατηρήσουν τα προϊόντα για την προτεινόμενη περίοδο κατοχής, συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού ορίζοντα, της εργασιακής κατάστασης και της συνολικής οικονομικής τους κατάστασης.
  • Ωστόσο, οι πτυχές που σχετίζονται με την ανοχή στον κίνδυνο και τις προτιμήσεις βιωσιμότητας παρουσίασαν λιγότερο θετικά αποτελέσματα.

Πάνω από τα 2/3 των διανομέων παρείχαν πληροφορίες για τους κινδύνους, τις αναμενόμενες αποδόσεις και τις προτεινόμενες περιόδους κατοχής. Πλήρεις πληροφορίες για το κόστος των προϊόντων δόθηκαν σε λιγότερες από τις μισές αλληλεπιδράσεις. Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι τα Έγγραφα Βασικών Πληροφοριών (KID), όταν παρέχονταν, βοηθούσαν τους αγοραστές να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Συνάφεια των Προϊόντων με τις Ανάγκες των Καταναλωτών

Η EIOPA ανέλυσε αν τα προσφερόμενα προϊόντα ήταν συνεπή με το προφίλ των αγοραστών. Το 84% των προϊόντων ανταποκρινόταν τουλάχιστον σε μία από τις προ-καθορισμένες ανάγκες και στόχους.

Ωστόσο, η άσκηση αποκάλυψε περιορισμένη συσχέτιση μεταξύ της λεπτομέρειας της διαδικασίας πώλησης και της καταλληλότητας των προϊόντων. Πιο μακροχρόνιες και λεπτομερείς συνεδρίες δεν οδήγησαν απαραίτητα σε καλύτερα αποτελέσματα για τους αγοραστές, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη για απλοποίηση της διαδικασίας πώλησης.

Η Petra Hielkema, Πρόεδρος της EIOPA, δήλωσε: «Αν και τα συνολικά ευρήματα δείχνουν ότι οι αγοραστές ερωτώνται γενικά για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους κατά τη διαδικασία πώλησης και λαμβάνουν σχετικές πληροφορίες για τα προϊόντα, παρατηρήσαμε περιπτώσεις με ανεπαρκή αποτελέσματα για τους καταναλωτές, που απαιτούν περαιτέρω ανάλυση. Ιδιαίτερα, πρέπει να εξετάσουμε αν οι πολυάριθμες απαιτήσεις που εισήχθησαν με την πάροδο του χρόνου στη διαδικασία διανομής έχουν οδηγήσει ακούσια σε λιγότερο ευνοϊκά αποτελέσματα για τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό να διερευνήσουμε αν μια πιο προσανατολισμένη στα αποτελέσματα προσέγγιση πωλήσεων θα μπορούσε να αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα — ειδικά όταν συνδυάζεται με απλά, διαφανή προϊόντα που προσφέρουν αξία για τα χρήματα, όπως έχουμε υποστηρίξει.»

Tags: EIOPA
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Σε τροχιά ανάπτυξης η Eurohold με αύξηση 12,2% στα έσοδα
Διεθνείς Ειδήσεις

Σε τροχιά ανάπτυξης η Eurohold με αύξηση 12,2% στα έσοδα

by Insurancedaily editorial team
Dec 4, 2025
Στην πράξη θα κριθεί το μέτρο για τον ΕΝΦΙΑ: Τι λένε 10+1 στελέχη
Διεθνείς Ειδήσεις

Delos Insurance: Δίνει 2η ευκαιρία στις κατοικίες που δύσκολα ασφαλίζονται

by Insurancedaily editorial team
Dec 4, 2025
267 εκατ. ευρώ ασφαλιστικές αποζημιώσεις στη φονική πυρκαγιά του Χονγκ Κονγκ
Διεθνείς Ειδήσεις

267 εκατ. ευρώ ασφαλιστικές αποζημιώσεις στη φονική πυρκαγιά του Χονγκ Κονγκ

by Insurancedaily editorial team
Dec 3, 2025
Ασφαλιστικές υπηρεσίες στην Ιαπωνία για τις επιθέσεις αρκούδων
Διεθνείς Ειδήσεις

Ασφαλιστικές υπηρεσίες στην Ιαπωνία για τις επιθέσεις αρκούδων

by Insurancedaily editorial team
Dec 1, 2025
Ο J. Hancock νέος CEO General Insurance στην AIG μετά την αποχώρηση του J. Neal
Διεθνείς Ειδήσεις

Ο J. Hancock νέος CEO General Insurance στην AIG μετά την αποχώρηση του J. Neal

by Insurancedaily editorial team
Nov 18, 2025
Τι σχέση μπορεί να έχει η ασφάλιση με τα… tattoo (video)
Video

Τι σχέση μπορεί να έχει η ασφάλιση με τα… tattoo (video)

by Insurancedaily editorial team
Nov 12, 2025
H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

by Insurancedaily editorial team
Nov 3, 2025
Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες
asfalistikomarketing

Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες

by Βίκυ Γερασίμου
Oct 31, 2025
AIG General Insurance: 10% αύξηση παραγωγής στο β’ τρίμηνο
Διεθνείς Ειδήσεις

Στην AIG περνάει χαρτοφυλάκιο 2 δις δολ της Everest

by Insurancedaily editorial team
Oct 30, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
nat-cat-gif-300x250-v1gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
9th-insurtech-conference-2026banners300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

  • Παρουσίαση για την ψηφιακή υγεία και την κυβερνοασφάλεια στο ΠΑΔΑ από τον Ν. Γεωργόπουλο

    Παρουσίαση για την ψηφιακή υγεία και την κυβερνοασφάλεια στο ΠΑΔΑ από τον Ν. Γεωργόπουλο

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η δύναμη της κοινότητάς του MDRT είναι οι άνθρωποί της

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Άμεση παρέμβαση της ΔΕΕΙΑ για αθέμιτη πρακτική ζητά η ΕΑΔΕ

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ