ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ειδήσεις Διεθνείς Ειδήσεις

Μystery shopping: Αποκάλυψε μικτά αποτελέσματα ανάλογα με το κανάλι διανομής και την αγορά

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
17/07/2025
in Διεθνείς Ειδήσεις
A A
EIOPA: Σε 6 σημεία η απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου
Share on Facebook

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) δημοσίευσε σήμερα τα αποτελέσματα της πρώτης συντονισμένης άσκησης mystery shopping σε επίπεδο ΕΕ, η οποία εξέτασε τη διαδικασία πώλησης επενδυτικών προϊόντων με βάση την ασφάλιση (IBIPs) σε 8 κράτη μέλη της ΕΕ.

Στο πλαίσιο της άσκησης, εκπαιδευμένοι «αγοραστές» επισκέφθηκαν ασφαλιστικές εταιρείες, τράπεζες, πράκτορες, μεσίτες και ταχυδρομεία, προκειμένου να αξιολογήσουν τις πρακτικές συλλογής πληροφοριών των διανομέων, τις πρακτικές γνωστοποίησης πληροφοριών, καθώς και την ικανότητά τους να προσφέρουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τους στόχους των καταναλωτών. Συνολικά, τα ευρήματα δείχνουν ότι, αν και οι διανομείς παρέχουν συχνά σχετικές πληροφορίες, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά τη διαφάνεια, τη γνωστοποίηση και τα αποτελέσματα για τους καταναλωτές.

Η EIOPA έλαβε νέα εντολή το 2020 για να συντονίζει δραστηριότητες mystery shopping σε όλη την ΕΕ και ξεκίνησε την πρώτη της άσκηση στον ασφαλιστικό τομέα τον Ιούνιο του 2023. Η εκστρατεία επικεντρώθηκε στα IBIPs, τα οποία αποτελούν βασικές επενδυτικές επιλογές που επιτρέπουν στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές με παράλληλη ασφαλιστική κάλυψη. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, με τους εκπαιδευμένους αγοραστές να πραγματοποιούν δοκιμαστικές αγορές IBIPs σε πραγματικές συνθήκες σε 8 κράτη μέλη. Σκοπός της άσκησης ήταν η συλλογή πρωτογενών πληροφοριών για τη διαδικασία πώλησης, και όχι η αξιολόγηση της συμμόρφωσης των διανομέων με τις κανονιστικές απαιτήσεις.

Διαβάστε Επίσης

Υποχρεωτικότητα και συμπράξεις στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε Ελλάδα και Τουρκία

Υποχρεωτικότητα και συμπράξεις στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε Ελλάδα και Τουρκία

Jun 2, 2025
Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool

Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool

May 8, 2025

Τα ευρήματα βασίζονται κυρίως στις αντιλήψεις των αγοραστών για τη διαδικασία πώλησης, οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν ανατροφοδότηση μέσω τυποποιημένων ερωτηματολογίων που κάλυπταν:

  • τις πρακτικές συλλογής πληροφοριών των διανομέων· και
  • την παροχή πληροφοριών στους αγοραστές σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους των προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεωτικών εγγράφων (KID και γνωστοποιήσεις βιωσιμότητας).

Η EIOPA και οι συμμετέχουσες εθνικές εποπτικές αρχές αξιολόγησαν εάν τα προϊόντα που συζητήθηκαν ήταν συνεπή με το προφίλ των αγοραστών.

Κύρια Ευρήματα για τη Συλλογή Πληροφοριών και τη Γνωστοποίηση

Η άσκηση mystery shopping αποκάλυψε μικτά αποτελέσματα ανάλογα με το κανάλι διανομής και την αγορά.

  • Το 74% των διανομέων ζήτησε πληροφορίες για την ικανότητα των αγοραστών να διατηρήσουν τα προϊόντα για την προτεινόμενη περίοδο κατοχής, συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού ορίζοντα, της εργασιακής κατάστασης και της συνολικής οικονομικής τους κατάστασης.
  • Ωστόσο, οι πτυχές που σχετίζονται με την ανοχή στον κίνδυνο και τις προτιμήσεις βιωσιμότητας παρουσίασαν λιγότερο θετικά αποτελέσματα.

Πάνω από τα 2/3 των διανομέων παρείχαν πληροφορίες για τους κινδύνους, τις αναμενόμενες αποδόσεις και τις προτεινόμενες περιόδους κατοχής. Πλήρεις πληροφορίες για το κόστος των προϊόντων δόθηκαν σε λιγότερες από τις μισές αλληλεπιδράσεις. Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι τα Έγγραφα Βασικών Πληροφοριών (KID), όταν παρέχονταν, βοηθούσαν τους αγοραστές να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Συνάφεια των Προϊόντων με τις Ανάγκες των Καταναλωτών

Η EIOPA ανέλυσε αν τα προσφερόμενα προϊόντα ήταν συνεπή με το προφίλ των αγοραστών. Το 84% των προϊόντων ανταποκρινόταν τουλάχιστον σε μία από τις προ-καθορισμένες ανάγκες και στόχους.

Ωστόσο, η άσκηση αποκάλυψε περιορισμένη συσχέτιση μεταξύ της λεπτομέρειας της διαδικασίας πώλησης και της καταλληλότητας των προϊόντων. Πιο μακροχρόνιες και λεπτομερείς συνεδρίες δεν οδήγησαν απαραίτητα σε καλύτερα αποτελέσματα για τους αγοραστές, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη για απλοποίηση της διαδικασίας πώλησης.

Η Petra Hielkema, Πρόεδρος της EIOPA, δήλωσε: «Αν και τα συνολικά ευρήματα δείχνουν ότι οι αγοραστές ερωτώνται γενικά για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους κατά τη διαδικασία πώλησης και λαμβάνουν σχετικές πληροφορίες για τα προϊόντα, παρατηρήσαμε περιπτώσεις με ανεπαρκή αποτελέσματα για τους καταναλωτές, που απαιτούν περαιτέρω ανάλυση. Ιδιαίτερα, πρέπει να εξετάσουμε αν οι πολυάριθμες απαιτήσεις που εισήχθησαν με την πάροδο του χρόνου στη διαδικασία διανομής έχουν οδηγήσει ακούσια σε λιγότερο ευνοϊκά αποτελέσματα για τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό να διερευνήσουμε αν μια πιο προσανατολισμένη στα αποτελέσματα προσέγγιση πωλήσεων θα μπορούσε να αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα — ειδικά όταν συνδυάζεται με απλά, διαφανή προϊόντα που προσφέρουν αξία για τα χρήματα, όπως έχουμε υποστηρίξει.»

Tags: EIOPA
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Insurance Europe: Οριζόντιο, αναλογικό και βασισμένο στον κίνδυνο πλαίσιο για την AI
Διεθνείς Ειδήσεις

Insurance Europe: να συμπεριληφθούν ασφαλιστικές λύσεις στους Λογαριασμούς Αποταμίευσης και Επένδυσης

by Insurancedaily editorial team
Oct 2, 2025
7,2 εκατ. ευρώ ασφαλιστικές αποζημιώσεις για τις καταιγίδες 29/3-2/4/2025
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Στον “αέρα” το μεγαλύτερο πρόγραμμα ασφάλισης πλημμύρας στις ΗΠΑ

by Insurancedaily editorial team
Oct 2, 2025
Insurance Europe: Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα είναι κοινή ευθύνη
Διεθνείς Ειδήσεις

Insurance Europe: Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα είναι κοινή ευθύνη

by Insurancedaily editorial team
Oct 1, 2025
Η Space Hellas στην Εθνική Αποστολή της Ελλάδας στη GITEX GLOBAL 2025
Διεθνείς Ειδήσεις

Η Space Hellas στην Εθνική Αποστολή της Ελλάδας στη GITEX GLOBAL 2025

by Insurancedaily editorial team
Sep 25, 2025
Κυβερνοεπίθεση ransomware «μπλόκαρε» τα check-in σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Διεθνείς Ειδήσεις

Κυβερνοεπίθεση ransomware «μπλόκαρε» τα check-in σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια

by Insurancedaily editorial team
Sep 23, 2025
Video: Δείτε πώς είναι η οδήγηση με το αυτόνομο νέο Tesla
Διεθνείς Ειδήσεις

Tesla: Εμπιστευτικός συμβιβασμός για θανατηφόρο δυστύχημα με Autopilot

by Insurancedaily editorial team
Sep 17, 2025
Αυστραλία: 9 δισ. για προσαρμογή στην κλιματική κρίση έως το 2030
Διεθνείς Ειδήσεις

Αυστραλία: 9 δισ. για προσαρμογή στην κλιματική κρίση έως το 2030

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2025
7,2 εκατ. ευρώ ασφαλιστικές αποζημιώσεις για τις καταιγίδες 29/3-2/4/2025
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Ποσό ρεκόρ από τις βρετανικές ασφαλιστικές σε αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές

by Insurancedaily editorial team
Sep 15, 2025
Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Καναδά από τις φωτιές

by Insurancedaily editorial team
Sep 3, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Outlines of group of businessmen working

    Συνάντηση Εκπροσώπων LLOYD’s και Μελών Συνδέσμου Συνεργαζόμενων με μεσίτες LLOYD’S

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η Syndea χορηγός στο Athens Run 2025

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ερρίκος Ντυνάν: Μέγιστη ακρίβεια στην απεικόνιση PET/CT με ΑΙ

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Όταν η Ιδιωτική Ασφάλιση αποκτά “φωνή” στα GIWA

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ