Η ασφάλιση παραμένει αρκετά πολύπλοκη ως υπηρεσία για τους νέους, που ζητούν κατανοητά και απλά δεδομένα προκειμένου να αντιλαμβάνονται ακριβώς τι είναι αυτό που αγοράζουν. Αυτό αποτυπώνει έρευνα της Insurance Europe η οποία έγινε σε 33 χώρες και 651 νέους και οι νέοι λένε ότι η αγορά ασφάλισης πρέπει να είναι πιο απλή και ψηφιακή ενώ 8 στους 10 σημειώνουν ότι δεν έχουν επαρκή χρηματοοικονομική παιδεία και 7 στους 10 είναι πρόθυμοι να κάνουν μικρές επενδύσεις.
Οι νέοι καταναλωτές έχουν μια σαφή ιδέα για το πώς να κάνουν την ασφάλιση πιο ελκυστική: στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι πιο σαφείς και φιλικές προς τον καταναλωτή πληροφορίες (70%), ακολουθούμενες από πιο ανταγωνιστικές τιμές (58%) και περισσότερες ψηφιακά φιλικές υπηρεσίες (44%).
Η βελτίωση των πληροφοριών κατατάχθηκε ακόμη υψηλότερα από την τιμή, δείχνοντας ότι η αναγνωσιμότητα και η κατανοησιμότητα έχουν πραγματικά σημασία για το νεανικό κοινό. Οι νέοι αναφέρθηκαν επίσης σε «ευκολότερη πρόσβαση», «ευκολότερες και πιο κατανοητές συμβάσεις», «περισσότερη κάλυψη», «ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση» καθώς και «μεγαλύτερη εστίαση στην προσέγγιση των νέων».

Οι νέοι φαίνεται από την έρευνα πως:
- Το 57% δεν βρήκε την αγορά ασφάλισης ως εύκολη διαδικασία.
- 7 στους 10 θέλουν επίσης σαφέστερες και πιο φιλικές προς τον καταναλωτή πληροφορίες.
- Το 82% είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για καλύτερη κάλυψη και παροχές.
- Το 82% πιστεύει ότι δεν έλαβε επαρκή οικονομική εκπαίδευση στο σχολείο για να λάβει ενημερωμένες ασφαλιστικές αποφάσεις.
- Το 73% πιστεύει ότι ακόμη και οι μικρές επενδύσεις αξίζουν τον κόπο.
- Το 79% θέλει οι ασφαλιστικές εταιρείες να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στην προώθηση της υπεύθυνης συμπεριφοράς και οι περισσότεροι είναι ανοιχτοί στην κοινοποίηση δεδομένων.
- Το 60% των νέων Ευρωπαίων δηλώνουν ότι δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν στον τομέα των ασφαλίσεων, επικαλούμενοι άλλα ενδιαφέροντα.

«Αυτή η έρευνα αποδεικνύει ότι οι νέοι Ευρωπαίοι κατανοούν τη σημασία των ασφαλίσεων», δήλωσε η Thea Utoft Høj Jensen, γενική διευθύντρια της Insurance Europe. «Μας δίνει μια εις βάθος ματιά στο πώς η επόμενη γενιά αναμένει σαφήνεια και καινοτομία, ενισχύοντας την ανάγκη δημιουργίας ενός κανονιστικού περιβάλλοντος που θέτει τον καταναλωτή σε προτεραιότητα, διασφαλίζοντας ότι οι πληροφορίες είναι απλούστερες και πιο «συνοπτικές».
Η Anya Suprunenko, Εκτελεστική Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, σχολίασε: «Οι νέοι είναι ικανοί να ασχοληθούν με πολύπλοκα ζητήματα όπως οι ασφάλειες». Αυτή η έρευνα και η ευρύτερη συνεργασία δείχνουν ότι όταν τους δίνεται ο χρόνος και ο χώρος για να ακουστούν, οι νέοι μπορούν να εκφράσουν με σαφήνεια τις ανάγκες και τις προτεραιότητές τους.