ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Κώδικας Δεοντολογίας και Υποχρεώσεις Διαμεσολαβητών – 2

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
13/06/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Σε συνέχεια του χθεσινού μου άρθρου, παραθέτω κάποιες ακόμα σκέψεις-παρατηρήσεις επί του σχεδίου του Κώδικα Δεοντολογίας των Διαμεσολαβητών, με την ελπίδα να φανούν χρήσιμες σε όσους ενδιαφέρονται.

Άρθρο 5, παράγραφος 9 του σχεδίου. Στο άρθρο αναφέρεται ότι: «Οποιαδήποτε αλλαγή είτε επιμέρους κάλυψης, είτε ασφαλιστικού προγράμματος της ίδιας ασφαλιστικής επιχείρησης, είτε αλλαγής της ασφαλιστικής εταιρείας, προϋποθέτει τη γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτόν, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση. Το πρωτότυπο αυτής τηρεί ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής…».

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Συμφωνώ ως προς τη συναίνεση, αλλά η «υπεύθυνη δήλωση» ακούγεται τραβηγμένη. Το υπό διαβούλευση σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας των Διαμεσολαβητών όμως, έχει πεδίο εφαρμογής αποκλειστικά τους Διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από χώρα καταγωγής ή εγκατάστασης και όχι τα ευρύτερα κανάλια πρόσκτησης εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών. Συνεπώς, οι απευθείας πωλήσεις (direct) των ασφαλιστικών εταιρειών δεν εμπίπτουν στον Κώδικα αυτόν.

Παράλληλα όμως, στο δεύτερο υπό διαβούλευση σχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων διοικητικής και λογιστικής οργάνωσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ιδία δε αναφορικά με την εμπορική πολιτική, την πρόσκτηση εργασιών και τα συναφή με αυτήν δίκτυα, καθώς και την παρακολούθηση της παραγωγής, της είσπραξης ασφαλίστρων και της απόδοσης προμηθειών και συναφείς κανόνες Δεοντολογίας», υπάρχει σαφέστατα στο άρθρο 4 παρ. 1,ii η υποχρέωση της κάθε εταιρείας να περιλαμβάνει στην Εμπορική της Πολιτική (κατ΄ελάχιστο) «β) τον βαθμό και την ένταση με την οποία η Εταιρεία σκοπεί να αποκτά εργασίες μέσω απευθείας πωλήσεων».

Ενώ λοιπόν αναφέρεται στο σχέδιο η δυνατότητα των απευθείας πωλήσεων από τις Εταιρείες, δεν περιλαμβάνεται στους «Κανόνες Προσυμβατικής Ενημέρωσης» (άρθρο 9) ή στους «Λοιπούς Κανόνες Δεοντολογίας» (άρθρο 10), οποιαδήποτε υποχρέωσή τους, αντίστοιχη με αυτήν των Διαμεσολαβητών.

Αλήθεια ποια είναι η διαφορά στην πράξη; Όταν υπάρχει «οποιαδήποτε αλλαγή είτε επιμέρους κάλυψης είτε ασφαλιστικού προγράμματος της ίδιας εταιρείας», όπως αναφέρει η παράγραφος 9 του άρθρου 5 του Κώδικα Δεοντολογίας, γιατί απαιτείται «γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτό, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση» όταν ο Πελάτης είναι μέσω Διαμεσολαβητή και δεν απαιτείται όταν ο Πελάτης είναι απευθείας σε Εταιρεία;

Και με την ευρύτερη ακόμα θεώρηση, όταν το σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας αναφέρει «…… είτε αλλαγής της ασφαλιστικής εταιρείας….», γιατί, όταν ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής προσεγγίζει έναν υποψήφιο πελάτη για να τον ασφαλίσει σε άλλη εταιρεία, από αυτήν που είναι ήδη ασφαλισμένος, η πράξη αυτή «…προϋποθέτει τη γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτό, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση…», ενώ όταν μια ασφαλιστική εταιρεία προσεγγίζει απευθείας (πιθανώς τον ίδιο υποψήφιο πελάτη) για να τον ασφαλίσει δεν απαιτείται οποιαδήποτε συναίνεση; Τυχόν ερμηνεία ότι ο απευθείας πελάτης θα υπογράψει ή θα αποστείλει ηλεκτρονικά αίτηση ασφάλισης ή θα αποδεχθεί ενυπογράφως προσφορά της εταιρείας, δεν είναι αποδεκτή γιατί και μέσω του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή θα υπάρχει υπογεγραμμένη αίτηση ασφάλισης ή αποδοχή προσφοράς.

Διευκρινίζω ότι ο υπό διαβούλευση Κώδικας Δεοντολογίας δεν περιλαμβάνει μόνο τους υφιστάμενους Πελάτες, αλλά και τους υποψήφιους Πελάτες, γιατί στο άρθρο 3 «Ορισμοί» στην παράγραφο 11 αναφέρεται ρητά: «Ως πελάτης νοείται ο λήπτης της ασφάλισης……. ως και οιοδήποτε πρόσωπο γίνεται αποδέκτης της καθ’ οποιονδήποτε τρόπο προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων».

Πιστεύω ότι για τις απευθείας πωλήσεις (που έχουν φυσικά δικαίωμα να αναπτύσσουν οι Ασφαλιστικές Εταιρείες) πρέπει να ισχύουν ακριβώς οι ίδιες υποχρεώσεις που προβλέπονται και για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές. Δεν είναι δύσκολο, πολιτική βούληση χρειάζεται, ώστε στο άρθρο 1 «Πεδίο Εφαρμογής» του Κώδικα Δεοντολογίας να προστεθεί και η φράση ότι:

«Τα προβλεπόμενα στο Κεφάλαιο ΙΙ περί Κανόνων Συμπεριφοράς αφορούν κατ΄αντιστοιχία και στις Ασφαλιστικές Εταιρείες για τις απευθείας πωλήσεις που πραγματοποιούν». Δεν είμαι νομικός, ας διατυπωθεί σωστότερα και πληρέστερα.

Τέλος, θέλω να τονίσω ότι το παράδειγμα της «αλλαγής κάλυψης, προγράμματος ή ασφαλιστικής εταιρείας» στο οποίο αναφέρθηκα λεπτομερώς (και σας κούρασα) είναι ενδεικτικό και μόνο, γιατί υπάρχουν και άλλες αντίστοιχες διαφορές. Π.χ. στο άρθρο 5 παράγραφος 6 του Κώδικα Δεοντολογίας αναφέρεται: «Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν προτρέπει τον πελάτη στην εξαγορά ή την καταγγελία ασφαλιστικής σύμβασης για λόγους που δε συναρτώνται με τα συμφέροντα και τις ανάγκες του πελάτη». Συμφωνώ απολύτως. Προβλέπεται κάτι αντίστοιχο και για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Εκτός, αν έπεται (και δεν το γνωρίζουμε) ιδιαίτερος Κώδικας Δεοντολογίας για τις απευθείας πωλήσεις. Αν ναι, καλό θα ήταν να συζητηθούν και να ισχύσουν όλοι μαζί και όχι σε πρωθύστερα διαστήματα.

Αύριο (αν αντέξω) το τρίτο και τελευταίο μέρος των παρατηρήσεών μου.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

by Insurancedaily editorial team
Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

by Νίκος Μωράκης
Jun 13, 2025
ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025

Comments 2

  1. \Υ/μέτερος says:
    12 years ago

    – Επισταμένη κι’ αμερόληπτη επισκόπηση. Εύγε!

    Reply
  2. Pingback: Κώδικας Δεοντολογίας και Υποχρεώσεις Διαμεσολαβητών – 3 | InsuranceDaily.gr

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
home-300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ