Σε ανακοίνωσή της η ΟΑΣΕ αναφέρει:
Η Ομοσπονδία μας θέλει να στηλιτεύσει την τακτική ασφαλιστικής εταιρίας που από 1/6/2025 αποφάσισε να διακόψει την απευθείας πληρωμή των νοσοκομειακών δαπανών, μέρους των ισόβιων συμβολαίων υγείας των ασφαλισμένων της και τους επιβάλλει να ενημερώνουν μια εβδομάδα πριν την νοσηλεία την ασφαλιστική εταιρία, να καταβάλλουν εξ ιδίων το ποσό της νοσηλείας τους και στη συνέχεια να πηγαίνουν απολογιστικά στην ασφαλιστική τους εταιρία που θα τους καταβάλει «το εύλογο κόστος νοσηλείας» με βάση διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία που ισχυρίζεται ότι έχει.
Αναρωτιόμαστε τι θα συμβεί αν ο ασφαλισμένος δεν διαθέτει το ποσό της νοσηλείας του και το νοσηλευτικό ίδρυμα δεν δεχθεί να υπογράψει συναλλαγματική, δίνοντάς του πίστωση χρόνου μέχρι να λάβει το ποσό αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία.
Αναρωτιόμαστε γιατί γίνεται ο διαχωρισμός των ασφαλισμένων σε καλούς και κακούς και πώς εφαρμόζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης των ασφαλισμένων που πρέπει να διέπει την κάθε ασφαλιστική εταιρία που σέβεται τους πελάτες της.
Παρόμοιες ενέργειες πλήττουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ασφαλιστικές εταιρίες και μπορεί να έχουν μόνο πρόσκαιρα οφέλη για τις εταιρίες.
Καλούμε την συγκεκριμένη εταιρία να επανεξετάσει την απόφασή της και να διατηρήσει ισότιμους όρους αντιμετώπισης των ασφαλισμένων της, παρέχοντάς τους κάλυψη σε ορισμένα τουλάχιστον συμβεβλημένα νοσηλευτικά ιδρύματα.
Καλούμε τις ασφαλιστικές εταιρίες να ασχοληθούν με τη δημιουργία δίκαιου συστήματος τιμολόγησής τους από τα ιδιωτικά θεραπευτήρια σε όφελος των ασφαλισμένων τους, διαφυλάττοντας ταυτόχρονα και την αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς.
Καλούμε, τέλος, την Κυβέρνηση να λάβει μέτρα για αποτελεσματικό έλεγχο και διαφάνεια στον τρόπο τιμολόγησης των υπηρεσιών υγείας των ιδιωτικών κλινικών, εφαρμόζοντας άμεσα τα DRG, διασφαλίζοντας έτσι τη συνολική λύση του προβλήματος, και μαζί με την Τράπεζα της Ελλάδος να προστατεύσουν τους καταναλωτές ασφαλιστικών προϊόντων και τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης.