ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στην εποχή της συνδρομής: Αν πληρώνεις Netflix, γιατί όχι και ασφάλιση;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
10/07/2025
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Στην εποχή της συνδρομής: Αν πληρώνεις Netflix, γιατί όχι και ασφάλιση;

freepik

Share on Facebook

H ασφαλιστική αγορά φαίνεται πως έχει μείνει πίσω στη συνδρομητική λογική, τη στιγμή που άλλοι κλάδοι εκμεταλλεύονται στο έπακρο αυτή την αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

του Χρήστου Γαβαλά, (LiFO, Insuremag. vol2)

Η γενιά των συνδρομών και η νοοτροπία της αναβλητικότητας

Δεν είναι όμως και εντελώς παράλογο, αν το σκεφτείς καλύτερα. Η ασφάλιση έχει ένα θεμελιώδες πρόβλημα: είναι μια υπηρεσία που δεν φαίνεται να έχει άμεσο όφελος. Αντίθετα, το Netflix, προσφέρει ατελείωτο περιεχόμενο κάθε μέρα. 

Διαβάστε Επίσης

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

Jul 9, 2025
Στην Generali δημιουργούμε τα στελέχη του αύριο

Στην Generali δημιουργούμε τα στελέχη του αύριο

Jul 7, 2025

Η ασφάλιση, επίσης, μοιάζει με έξοδο που ίσως να μη χρειαστείς ποτέ – μέχρι φυσικά να τη χρειαστείς. «Η αναβλητικότητα είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν ασφαλίζονται», λένε οι ειδικοί, οι οποίοι μεταφέρουν την εκτίμηση ότι οι νέοι πιστεύουν ακράδαντα ότι δεν θα τους συμβεί κάτι κακό ή ότι μπορούν να το αντιμετωπίσουν όταν έρθει η ώρα.

Η λογική του «pay as you go»

Οι εταιρείες, ωστόσο, έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται μια καίρια μεταστροφή: η γενιά των millennials και των Gen Zers θέλει ευελιξία. Έτσι, αναδύεται η τάση της ασφάλισης ως συνδρομής. Δεν χρειάζεται να δεσμευτείς για έναν χρόνο, ούτε καν για ένα εξάμηνο. Αντίθετα, μπορείς να πληρώνεις ένα χαμηλό ποσό κάθε μήνα (προφανώς όχι για πλήρη νοσοκομειακή περίθαλψη), όπως κάνεις για το Netflix ή το Spotify, και να έχεις ασφάλιση που μπορείς να προσαρμόσεις στις βασικές και άμεσες ανάγκες σου.

Μάλιστα, αυτή η διαπίστωση έρχεται να κουμπώσει με την τάση, σύμφωνα με την οποία μοντέλα συνδρομητικά δεν θεωρούνται πλέον ως λύση που στοχεύει αποκλειστικά σε προϊόντα ή υπηρεσίες που βασίζονται στη χρήση ενός SaaS (Software as a Service), όπως το Netflix ή το Spotify, αλλά ως μια λύση επαναλαμβανόμενης χρέωσης κατάλληλη για κάθε κλάδο ή βιομηχανία. 

Ό,τι μπορεί να σου αποδίδει συνεχώς ένα μικρότερο όφελος, έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό που σου προσδίδει μια σωρευτική είσπραξη. Ο λόγος; Ο πελάτης με αυτόν τον τρόπο είναι στην «αυλή σου» πολύ πιο συχνά αφενός, αφετέρου μπορείς συνεχώς να κάνεις προσαρμογές στο προϊόν σου, χωρίς αυτό να έχει μεγάλη επίπτωση στη διάθεση του πελάτη σου να τις αποδεχτεί. Πόσο πιο ακριβή να του φαίνεται μια μηνιαία συνδρομή απ’ ό,τι μια εξαμηνιαία; 

Ποιος το προσφέρει;

Στην Ελλάδα, ήδη μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες αρχίζουν να πειραματίζονται με την ιδέα. Ένα παράδειγμα είναι η ERGO, που προσφέρει προγράμματα ασφάλισης κατοικίας με μηνιαίες συνδρομές που ξεκινούν από 12 ευρώ, καθιστώντας την ασφάλιση πιο προσιτή και ευέλικτη.

Πλατφόρμες όπως το Cosmote Insurance, το Pricefox και το Insurance Market επιτρέπουν στους χρήστες να συγκρίνουν και να αγοράσουν ασφαλιστικά πακέτα με ευέλικτους όρους, προτάσσοντας το μηνιαίο κόστος αντί για το συνολικό στις ιστοσελίδες τους. Με την Hellas Direct λαμβάνεις ασφάλιση αυτοκινήτου, μηχανής ή σπιτιού ακόμα και για ένα μόνο μήνα. 

Το επόμενο βήμα θα ήταν η παροχή δυνατότητας στον ίδιο τον ασφαλισμένο να διαμορφώνει από μόνος του το πλαίσιο των καλύψεων που τον ενδιαφέρουν, με το ασφάλιστρο να προσαρμόζεται περίπου όπως συμβαίνει όταν κάποιος παίζει «στοίχημα» και επιλέγει το bet builder: ανάλογα με το τι επιλέγεις, αυξάνεται το κόστος.
Αλλά όχι μόνο αυτό. Στα παραδοσιακά ασφαλιστικά προϊόντα δεν θα μπορούσε ο πελάτης να τερματίσει μονομερώς ένα συμβόλαιο, ούτε να το αλλάξει ή να το ακυρώσει, ούτε καν να αλλάξει τρόπο πληρωμής χωρίς μεσάζοντα. 

Αυτή η νέα σκέψη θα έδινε τη δύναμη στον πελάτη να διαμορφώνει όρους και απλώς να πληρώνει το αντίτιμο γι’ αυτό. Η τουρκική Allianz, μάλιστα, έχει δημιουργήσει μια τέτοια πλατφόρμα από το 2023. 

Το μοντέλο αυτό, πάντως, αρχίσει να εφαρμόζεται με επιτυχία σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου εταιρείες όπως η Lemonade και η Cuvva προσφέρουν on-demand ασφαλιστικά προϊόντα με δυνατότητα άμεσης ενεργοποίησης και διακοπής μέσω εφαρμογών.

Τα στοιχεία της EY για τα συνδρομητικά ασφαλιστικά μοντέλα

Ήδη, εδώ και μια τετραετία, η EY έχει εντοπίσει στις έρευνες τις οποίες διεξάγει ότι οι νεότερες γενιές είναι τουλάχιστον θετικά διακείμενες προς τα συνδρομητικά μοντέλα ασφάλισης. Ειδικότερα, ότι το 51% των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ηλικίας 35-49 ετών, ενδιαφέρεται για τέτοιες λύσεις, περισσότερο μάλιστα από όσο ενδιαφέρεται για τον γάμο, την απόκτηση παιδιών ή άλλα συμβάντα στη ζωή τους. Αντίστοιχη έρευνα της EY που είχε διενεργηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το 55% των ερωτηθέντων της ηλικιακής ομάδας 35-54 ετών ενδιαφέρεται κάπως ή πολύ για τα συνδρομητικά ασφαλιστικά μοντέλα. 

Τι συμβαίνει με το περίφημο loyalty και την κεντρική στόχευση που έχουν οι ασφαλιστικές να θέλουν να κρατούν τους πελάτες τους; Έρευνα του Harvard Business School δείχνει ότι η αύξηση των ποσοστών διατήρησης πελατών (retention) κατά μόλις 5% μπορεί να αυξήσει τα κέρδη μιας εταιρείας από 25% έως 95%. 

Ειδικά για τις ασφαλιστικές, όμως, φαίνεται ότι το κόστος της προσέλκυσης κάθε νέου πελάτη κοστίζει 7-9 φορές περισσότερο από τη διατήρηση ενός ήδη υπάρχοντος, καθιστώντας το κόστος απόκτησης πελατών υψηλότερο απ’ ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο! 

Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ποσοστά του retention είναι αυτά που μπορεί να διαχωρίσουν τις εξαιρετικά ακμάζουσες ασφαλιστικές από αυτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Η ανάγκη για αλλαγή στο marketing

Ας πούμε ωστόσο και κάτι που συχνά παραβλέπουμε. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μιλούν ακόμα σε μια γλώσσα που δεν αγγίζει τη νεότερη γενιά. Αντί να μιλούν για «προστασία» και «κινδύνους», θα μπορούσαν να αναδείξουν την ασφάλιση σε εργαλείο ελευθερίας. Αν έχεις ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα, μπορείς να ταξιδέψεις χωρίς άγχος, να δουλέψεις ως freelancer χωρίς να ανησυχείς για θέματα υγείας και να καλύψεις έκτακτα έξοδα χωρίς να γυρεύεις βοήθεια.

Το κόστος είναι όντως πρόβλημα;

Οι νέοι ξοδεύουν άνετα 10-15 ευρώ τον μήνα σε streaming υπηρεσίες. Θα έδιναν το ίδιο ποσό για μια ασφάλεια που θα τους κάλυπτε σε περίπτωση ατυχήματος ή κλοπής κινητού; Αν το πακέτο ήταν δομημένο σωστά και παρουσιαζόταν ως μια καθημερινή, προσιτή συνδρομή, η απάντηση πιθανότατα θα ήταν «ναι». 

Το στοίχημα για την ασφαλιστική αγορά είναι να κάνει την ασφάλιση τόσο εύκολη και προσβάσιμη όσο ένα Spotify subscription. Με απλές εφαρμογές, δυνατότητα εύκολης ακύρωσης και προσαρμοσμένα πακέτα, η «ασφάλιση ως συνδρομή» μπορεί να γίνει το επόμενο trend για τους νέους, αρκεί κάποιος να τους το πει με τον σωστό τρόπο.

Tags: LiFO
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Στελέχη της Carglass®  εισηγητές σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στελέχη της Carglass®  εισηγητές σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ

by Insurancedaily editorial team
Jul 10, 2025
Ανακοίνωση της ΕΑΔΕ για εγκυκλίους της Εθνικής
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΑΔΕ: Είμαστε μαζί, στην βούληση για απαντήσεις και λύσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 10, 2025
33 εκατ. οδηγοί μπορεί να έχουν οχήματα με επικίνδυνους αερόσακους
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ο θάνατος οδηγού στη Γαλλία οδηγεί στην ανάκληση 800.000 οχημάτων

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 10, 2025
Στις 2 Οκτωβρίου 2025 η ετήσια συνάντηση του ΣΕΜΑ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στις 2 Οκτωβρίου 2025 η ετήσια συνάντηση του ΣΕΜΑ

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Μνημόνιο Συνεργασίας της ΕΑΕΕ και του Δημοκριτείου Παν/μιου Θράκης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μνημόνιο Συνεργασίας της ΕΑΕΕ και του Δημοκριτείου Παν/μιου Θράκης

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
«Είμαστε μαζί» το μήνυμα διαμεσολαβητών και ασφαλιστικών για την υπερβολική αύξηση των νοσηλίων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

«Είμαστε μαζί» το μήνυμα διαμεσολαβητών και ασφαλιστικών για την υπερβολική αύξηση των νοσηλίων

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Το 86% των HR managers θεωρούν την υβριδική εργασία ένα από τα πιο περιζήτητα οφέλη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Συζήτηση στο ΕΕΑ μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβητών (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Συζήτηση στο ΕΕΑ μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβητών (video)

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση
Insurtech

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
sofossummitbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ