ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home asfalistikomarketing Harvard Business Review

Η μοναδική στιγμή που βγαίνεις στη σύνταξη…

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
15/03/2016 - Updated on 21/04/2017
in Harvard Business Review, Marketing & Sales, Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Η Καθημερινη Ασφαλιστικη σας Ενημερωση
A A
Η μοναδική στιγμή που βγαίνεις στη σύνταξη…
Share on Facebook

pexels-photo-54380Του Χαράλαμπου Βλαχούτσικου*

Όταν έχουμε κάποιους ανθρώπους κοντά μας για πολύ καιρό, συνηθίζουμε να παίρνουμε ως δεδομένα όλα όσα μας προσφέρουν και δεν συνειδητοποιούμε τι χάνουμε μέχρι τη στιγμή που φεύγουν.

Διαβάστε Επίσης

efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής

efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής

Jul 1, 2025
Munich Re: Στα 16,3 δις δολ. η αγορά cyberinsurance το 2025

Munich Re: Στα 16,3 δις δολ. η αγορά cyberinsurance το 2025

Jun 30, 2025

Θυμάμαι την καταστροφή που έφερε η συνταξιοδότηση του διευθυντή καταστήματος της οικογενειακής μας επιχείρησης στον Πειραιά. Είχε μεγάλη εξοικείωση με καθέναν από τους πελάτες μας σε ολόκληρη την Ελλάδα, ήξερε πολύ καλά τις προτιμήσεις και τις ιδιοτροπίες τους. Αν ήταν τα γενέθλια κάποιου πελάτη μας, έβλεπες το όνομά του πρώτο πρώτο στη λίστα με τα πράγματα που είχε να κάνει μέσα στην ημέρα.

Μπορούσε και συνδύαζε τον σεβασμό και την οικειότητα όταν επικοινωνούσε με πελάτες και ήξερε πως να χρησιμοποιήσει την αίσθηση του χιούμορ. Συχνά έχω την εντύπωση ότι οι πελάτες μας ψώνιζαν από το μαγαζί μας περισσότερο λόγω της ευχαρίστησης που έπαιρναν από την επικοινωνία με τον διευθυντή του καταστήματος και λιγότερο για την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων μας. Ήταν ωραίο να συνεργάζομαι με τον Γεράσιμο Αντζουλάτο.

Καταλάβαμε ότι ο αντικαταστάτης του, αν και ήταν ένας από τους επιτυχημένους και έμπιστους πωλητές μας, δεν θα μπορούσε να καλύψει το κενό που δημιούργησε η απουσία του – ο πωλητής απλά δεν μπορούσε να αποκτήσει τόσο καλούς δεσμούς με τους πελάτες. Έτσι ο πατέρας μου κι εγώ συζητήσαμε πως θα μπορούσαμε να αναβιώσουμε την συναισθηματική προσέγγιση του Γεράσιμου για τη δουλειά.

Η λύση στην οποία καταλήξαμε ήταν να κάνουμε την συνταξιοδότησή του σταδιακή: ο Γεράσιμος θα ξεκινούσε με μία ημέρα απουσίας την εβδομάδα, μετά δύο, μετά τρεις κ.ο.κ. Του άρεσε αυτή η λύση, γιατί κι εκείνος έτρεμε να μην έρθει στη δουλειά όσο τρέμαμε κι εμείς να μην τον έχουμε μαζί μας. Δώσαμε στον Γεράσιμο τον τίτλο του εκπαιδευτή έτσι ώστε να έχει έναν επίσημο μεταβατικό ρόλο και να είναι προσηλωμένος στην εκπαίδευση. Σταδιακά, με το χρόνο, κατάφερε να περάσει την κουλτούρα του στον διάδοχό του.

Η εμπειρία με τον Γεράσιμο έκανε τον πατέρα μου κι εμένα να καταλάβουμε τη σημασία της διατήρησης των ικανοτήτων όσων συνταξιοδοτούνται. Η εταιρεία έπρεπε να διασφαλίσει ότι η αποχώρηση έμπιστων και πεπειραμένων ατόμων δεν θα αφαιρούσε τις πολύτιμες ικανότητες και την τεχνογνωσία τους. Για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, έπρεπε να βάλουμε συνταξιούχους σαν τον Γεράσιμο να ασχοληθούν με την εκπαίδευση των διαδόχων τους και να παρακολουθούν τις επιδόσεις τους. Έτσι δημιουργήσαμε ένα «εργαλείο συνταξιοδότησης» για τους υπαλλήλους που θα έβγαιναν σε σύνταξη, στα πρότυπα της συμφωνίας που είχαμε κάνει με τον Γεράσιμο.

Βέβαια, η «σταδιακή συνταξιοδότηση» μέσω της εκπαίδευσης των αντικαταστατών δεν λειτούργησε με όλους, έτσι ήμασταν ευέλικτοι, προσαρμόζοντας το εργαλείο στις ανάγκες του καθενός. Ορισμένοι, για παράδειγμα, ήθελαν ένα καθαρό διάλειμμα όταν βγήκαν στη σύνταξη. Έτσι, το τμήμα διαχείρισης προσωπικού εξηγούσε τη διαδικασία σταδιακής συνταξιοδότησης σε κάθε υπάλληλο που πλησίαζε στο τέλος της καριέρας του και, όπου χρειαζόταν, εξατομίκευε τη συμφωνία με γνώμονα τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του καθενός. Θυμάμαι να ρωτάω έναν υπάλληλο να γράψει με λεπτομέρειες πως έκανε τη δουλειά του. Σε όλες τις περιπτώσεις, ωστόσο, οι συνταξιούχοι πληρώνονταν για την έξτρα εργασία τους.

Ξεκινήσαμε τη διαδικασία έναν χρόνο πριν από την συνταξιοδότηση κάθε εργαζομένου. Εμπλέξαμε τα άτομα που έβγαιναν στη σύνταξη στην επιλογή των διαδόχων τους και συζητήσαμε μαζί τους τις δεξιότητες που έπρεπε να μεταφέρουν και τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο μπορούσε να γίνει αυτό.

Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών περιόδων, ζητούσαμε τακτική αξιολόγηση για την πρόοδο των διαδόχων και κάναμε στους συνταξιούχους υποδείξεις για επιπλέον εκπαίδευση και ανάπτυξη.

Όταν τελικά έφτανε η ημέρα της συνταξιοδότησης του υπαλλήλου, κάναμε μία εκδήλωση προς τιμή του, στην οποία του απονείμαμε μία εταιρική διάκριση και μία βεβαίωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του. Παροτρύναμε, επίσης, τον εργαζόμενο να πάρει μέρος σε συναθροίσεις του προσωπικού αφού βγει στη σύνταξη. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να νιώσει ότι, άσχετα με το γεγονός ότι η καριέρα του έφτασε στο τέλος της, παραμένει ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας.

*Πρώην επιχειρηματίας και σύμβουλος, ο Χαράλαμπος Βλαχούτσικος είναι επίκουρος καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο Ασφαλιστικό Marketing Ιανουαρίου 2016.

icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 30, 2025
M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 26, 2025
Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Προσωρινό ΔΣ στον ΠΣΑΣ με απόφαση πρωτοδικείου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Προς  την απόλυτη εξυγίανση το Επικουρικό Κεφάλαιο

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Πήραν φωτιά τα ασφάλιστρα οχημάτων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ

by Insurancedaily editorial team
Jun 24, 2025

Comments 1

  1. Εργενιάδης Α. says:
    9 years ago

    Εγώ πάλι θυμάμαι όλους εκείνους τους πελάτες μου που πλήρωναν 15-20 χρόνια ασφάλιστρα και λίγο πριν πάρουν τις οικονομίες τους πίσω έκαναν πτώχευση η ΑΣΠΙΣ και η Commercial Value………

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
banner-250-300-2024png
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ