ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Ο Καββαδίας, το storytelling και το “αγοραίο” μιας ιστορίας

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
11/04/2024
in Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
A A
Ο Καββαδίας, το storytelling και το “αγοραίο” μιας ιστορίας
Share on Facebook

Διέδραμα 40 και πλέον χρόνια στην αγορά -από την οποία βγήκα αποφασιστικά και ανεπιστρεπτί το 2022- με τα “εφόδια” των γλωσσών του λόγου και της εικόνας -που συνομιλούν μεταξύ τους- και από διαφορετικούς ρόλους: διαχείρισης εταιρικών υποθέσεων και σχέσεων, επικοινωνίας, επιχειρηματικής ευθύνης και βιωσιμότητας, ακόμη και διαφήμισης για αρκετά χρόνια ως κειμενογράφος και designer (όπως θα λέγαμε: στιχουργός και συνθέτης ταυτοχρόνως) με την ιδιότητα του art director. Ήμουν πάντοτε σχολαστικά προσεκτικός στην προσπάθεια να μη στρεβλωθεί η “αλήθεια” του θέματός μου με τη δημιουργία πλασματικής αξίας. Είτε επρόκειτο για προϊόν είτε για γεγονός που έπρεπε -κατά τον νεολογισμό- να “επικοινωνήσω”.

Του Γιάννη Ρούντου*

Παρακολουθώ τώρα, με μεγάλο ενδιαφέρον στη σφαίρα της νέας επικοινωνιακής εμπειρίας, την τάση του storytelling. Παρέχει εξαιρετικές δυνατότητες αλλά και, πέρα από τις τεχνικές δεξιότητες και γνώσεις των εργαλείων της αφήγησης, απαιτεί και συγκρότηση, μέτρο και καθαρή ηθική του Σκοπού. Προϋποθέτει το ακέραιο και διαφανές “προς τί”.

Διαβάστε Επίσης

Η επόμενη μέρα στον χώρο της ιδιωτικής Υγείας

Τι λέει έκθεση για την πρόληψη του καρκίνου

Nov 6, 2025
Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

Nov 6, 2025

Το επισημαίνω αυτό, καθώς διαβάζω ή ακούω στα Μέσα Επικοινωνίας τραβηγμένες ιστορίες που θέλουν να πουλήσουν “φύκια για μεταξωτές κορδέλες” κάτω από την επίφαση του storytelling. Και κάθε φορά, τόσο περισσότερο ενισχύεται η πεποίθησή μου πως ο τρόπος είναι εκτελεστικά αιτιατός σε σχέση με αξίες, οι οποίες χρειάζεται να υπηρετούνται ως αίτιο. Αξίες, που δεν υπο-πολλαπλασιάζονται ούτε υπερ-πολλαπλασιάζονται από τον τρόπο, τα τεχνάσματα των πλασματικών εντυπώσεων. Οπότε, δηλαδή, μένει ο τρόπος – ενίοτε και ως σκόπιμη παραπλάνηση. 

Χρειάζεται γι’ αυτό να επικαλεστώ διαφημιστικά μόττο; Αρκεί και μόνον να θυμηθούμε τί έχει λεχθεί και με ποιό τρόπο κατά τα τελευταία χρόνια σε καμπάνιες στο όνομα κάποιου “προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης” (sic), που έχει γίνει σημαία ευκαιρίας για το marketing.

Ποιοτικά γνωρίσματα και ηθική στην τέχνη της αφήγησης

Υπάρχει, ωστόσο, ποιοτική κλιμάκωση στο storytelling; Ανεπιφύλακτα ναι, όταν επιχειρείται στην αφήγηση μια ποιητική ικανοποίηση χωρίς συνέπειες για το πρόσωπο-αγοραστή της στιγμής, που ξέρει πως αγοράζει την ποίηση του πράγματος ως υποκειμενική υπεραξία και όχι αυτό το ίδιο το πράγμα. Αλλά, επίσης, είναι μεγάλο το πλήθος των ενδιαφερομένων που θέλουν μπονο το πράγμα.

Θέλω να πω ότι πιο πέρα από το marketing, που φτιάχνει ή ακολουθεί τάσεις, αγοράζουμε (όσοι/ες) την ποίηση μιας ιστορίας, από μια περισσότερο ευγενή “καταναλωτική” ή “κτητική” ανάγκη. Δεν χρειάζεται να παραπέμψω στην ποιητική των Επών του Ομήρου σε αντίστιξη με τα epics των storytellers για την αγορά της σύγχρονης εποχής, ώστε να υποστηριχθεί αυτός ο ισχυρισμός μου.

Παραθέτω ένα παράδειγμα χρονικά εγγύτερο – άλλωστε έγινε και τραγούδι με εμπνευσμένη μουσική σύνθεση (“Ο Σταυρός του Νότου”, Θάνος Μικρούτσικος). Μας είναι τόσο οικείο:

 “Απάνω μου έχω πάντοτε στη ζώνη μου σφιγμένο / ένα μικρό αφρικάνικο ατσάλινο μαχαίρι / – όπως αυτά που συνηθούν και παίζουν οι Αραπάδες- / που από έναν γέρο έμπορο αγόρασα στ’ Αλγέρι. 

Θυμάμαι, ως τώρα να’τανε, το γέρο παλαιοπώλη,/ όπου έμοιαζε με μια παλιά ελαιογραφία του Γκόγια,/ ορθόν πλάι σε μακριά σπαθιά και σε στολές σχισμένες,/να λέει με μια βραχνή φωνή τα παρακάτω λόγια: 

«Ετούτο το μαχαίρι, εδώ, που θέλεις ν’ αγοράσεις / με ιστορίες αλλόκοτες ο θρύλος το `χει ζώσει,/ κι όλοι το ξέρουν πως αυτοί που κάποια φορά το `χαν,/ καθένας κάποιον άνθρωπο δικό του έχει σκοτώσει(…)».

Ένα στιλέτο έχω μικρό στη ζώνη μου σφιγμένο,/ που η ιδιοτροπία μ’ έκαμε και το ’καμα δικό μου· / κι αφού κανένα δε μισώ στον κόσμο να σκοτώσω,/ φοβάμαι μη καμιά φορά το στρέψω στον εαυτό μου…” 

(Νίκος Καββαδίας, “Ένα μαχαίρι”).

Αφιερωμένο αυτό, σε storytellers της αγοράς και του επαγγέλματος, που χρειάζεται να βρουν πιο σταθερό εφαλτήριο για “να αλλάξουν πίστα” στην ηθική του storytelling, ανακαλύπτοντας το πανάκριβο Π που μετατρέπει την οίηση (όπου δεν χωρεί και άλλη άποψη…) σε Ποίηση (που όλα τα αφομοιώνει και τα απογειώνει). Και στο storytelling, μόνον η Ποίηση υπερβαίνει αθωωτικά τη συμβατική “αλήθεια” της αγοράς. Ακόμη και “με τον φόβο καμιά φορά να στρέψουμε το μαχαίρι στον εαυτό μας”.

(*) Γιάννης Ρούντος: Στέλεχος διοικητικής ευθύνης στον ιδιωτικό τομέα για τις Εταιρικές Υποθέσεις και Σχέσεις, την Επικοινωνία και Δημόσια Εικόνα, την Υπευθυνότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη επί 40ετία. Μετά την ολοκλήρωση του επαγγελματικού κύκλου του πρόσφατα, δραστηριοποιείται πλέον ως πρεσβευτής ιδεών και πρωτοβουλιών στον χώρο του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και των Τεχνών.


Η πειστική μαρτυρία προϋποθέτει αφηγηματικές αρχές και “θέση”

Η αφήγηση είναι ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο για τη δόμηση της δημόσιας εικόνας ενός brand, με βασικά πλεονεκτήματα αυτά της συναισθηματικής επαφής και δέσμευσης. Το στοιχείο που διαφοροποιεί την αφήγηση από άλλες τεχνικές της επικοινωνίας είναι η αμεσότητα έκφρασης του προσωπικού χαρακτήρα του αφηγητή, συνδυασμένη με δημιουργική ευελιξία, που μπορεί να φθάνει μέχρι τον αυτοσχεδιασμό, ενισχύοντας τη μοναδικότητα – ιδιαιτερότητα ενός κειμένου επικοινωνίας.

Το storytelling αφήνει περιθώρια μυθοπλασίας εκεί όπου αυτή μπορεί να υπογραμμίσει -χωρίς να προδώσει- την αυθεντικότητα του μηνύματος που εκπέμπει το περιεχόμενο. Χωρίς να διολισθήσει στο υποκειμενικό της παραμυθίας ενός λογοτεχνήματος, όπου οι κατευθυντήριες γραμμές της συγγραφικής πρόθεσης και απόδοσης είναι διαφορετικές. Ένας/μια storyteller με αίσθημα ευθύνης μακράν της ανάγκης για άσκοπη φλυαρία και εξομολόγηση, προφανώς, δεν χρειάζεται να “αναζητεί τον χαμένο χρόνο” γράφοντας τόμους όπως ο Μαρσέλ Προυστ. Γράφει εκ προοιμίου στοχευμένα, έχοντας θέσει το ηθικό πλαίσιο αναφοράς του με αρχές – όρια έκθεσης και με πρόνοια σεβασμού στα ενδιαφερόμενα μέρη στα οποία απευθύνεται.

Ο/η αφηγούμενος/η χρειάζεται να εμπνέει ενδιαφέρον, πέρα από μια αναφορά ρουτίνας (π.χ.: “σήμερα έβρεξε”) που δεν περιέχει κάτι περισσότερο από μια διαπίστωση ή, αντιθέτως, πέρα από μια κυνική “ιστορία καθημερινής τρέλας” (ο πνευματώδης Τσαρλς Μπουκόβσκι δεν έκανε storytelling). Μια αφήγηση είναι, εν τέλει, η δημοσιοποίηση μιας χαρακτηριστικής κουλτούρας, με αναφορικότητα και απλότητα.

Η δική σας επιχείρηση, τί είδους “δυνατή ιστορία” χρειάζεται; Και πόσο πειστικά αθωωτική αφ’ ενός και αναπτυξιακή αφ’ ετέρου – με μια λέξη: οραματική;

Πηγή: epixeiro.gr

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 5, 2025
Eurohold και EUROINS Ελλάδος “έτρεξαν” για μια φωτεινή Καλλιθέα
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Eurohold και EUROINS Ελλάδος “έτρεξαν” για μια φωτεινή Καλλιθέα

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
Η Groupama στηρίζει το έργο των The Love Van και Αγάπη για Ζωή
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Groupama στηρίζει το έργο των The Love Van και Αγάπη για Ζωή

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
H ΕΑΕΕ στηρίζει και φέτος τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής με δωρεά αλκοολομέτρων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

H ΕΑΕΕ στηρίζει και φέτος τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής με δωρεά αλκοολομέτρων

by Insurancedaily editorial team
Oct 30, 2025
«Και Αν Συμβεί… Να Ανθίζεις!»: Πρόληψη, Ασφάλεια και Συμμαχία ζωής
Video

«Και Αν Συμβεί… Να Ανθίζεις!»: Πρόληψη, Ασφάλεια και Συμμαχία ζωής

by Insurancedaily editorial team
Oct 30, 2025
Η Allianz γιόρτασε το Olympic Day με μήνυμα «Κάθε Μέρα Νικητής»
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Allianz γιόρτασε το Olympic Day με μήνυμα «Κάθε Μέρα Νικητής»

by Insurancedaily editorial team
Oct 29, 2025
H Eurolife FFH Μεγάλος Χορηγός του “Oh My Dog Thessaloniki Pet Festival”
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

H Eurolife FFH Μεγάλος Χορηγός του “Oh My Dog Thessaloniki Pet Festival”

by Insurancedaily editorial team
Oct 23, 2025
Εθνική Ασφαλιστική: Χρυσή Διάκριση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Εθνική Ασφαλιστική: Χρυσή Διάκριση για τη βιώσιμη ανάπτυξη

by Insurancedaily editorial team
Oct 15, 2025
Η κοινωνική ευθύνη σε πρώτο πλάνο στο Arag Day 2025
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η κοινωνική ευθύνη σε πρώτο πλάνο στο Arag Day 2025

by Insurancedaily editorial team
Oct 14, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
202506nnpillowdisplay300x25062jpg
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Η επόμενη μέρα στον χώρο της ιδιωτικής Υγείας

    Τι λέει έκθεση για την πρόληψη του καρκίνου

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Δείτε το video από το ασφαλιστικό forum 1o Sofos Insurance Summit

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mega Brokers: Μια νέα εποχή ανάπτυξης με τη στήριξη της Unilink και της Acrisure

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ