ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Η σχέση της εταιρικής κουλτούρας με την απόδοση και την ηγεσία

Insurancedaily.gr contributor by Insurancedaily.gr contributor
06/11/2023
in asfalistikomarketing
A A
Η σχέση της εταιρικής κουλτούρας με την απόδοση και την ηγεσία

Image by Freepik

Share on Facebook

Πρακτικά, οι χρήσιμες θεωρίες του μάνατζμεντ αφορούν όλες τις πτυχές της οργανωσιακής ζωής.

του καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη*,

  • Προβληματικές σε θέματα στρατηγικής και δομής
  • Η συμπεριφορά της επιχείρησης στις αγορές
  • Η έννοια της προστιθέμενης αξίας
  • Η έννοια του κεφαλαίου και της επένδυσης
  • Η έννοια της ηγεσίας.
  • Η έννοια των ανθρώπινων πόρων και της ανθρώπινης, οργανωσιακής και χρηματοοικονομικής επίδοσης.

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί στη συνεισφορά της κουλτούρας της επιχείρησης στο σύγχρονο μάνατζμεντ (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Οικονομικός Ταχυδρόμος).
Στο άρθρο αυτό θα εξεταστεί η χρησιμότητα της κουλτούρας στο να παράγει επιδόσεις και η σημασία της στην ηγεσία.

Διαβάστε Επίσης

Συνάντηση εργασίας του Προέδρου του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου με τον Περιφερειάρχη Αττικής, Ν. Χαρδαλιά

Συνάντηση εργασίας του Προέδρου του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου με τον Περιφερειάρχη Αττικής, Ν. Χαρδαλιά

Jul 22, 2025
Στην Generali Hellas η Ευρωκλινική

Στην Generali Hellas η Ευρωκλινική

Jul 22, 2025

Επιδόσεις

Οι Kotter και Heskett (1992) αναγνωρίζουν τρεις σχέσεις μεταξύ κουλτούρας και επιδόσεων.
Η πρώτη είναι αυτή μιας ισχυρής κουλτούρας που αναγκαστικά δημιουργεί επίδοση. Μια ισχυρή κουλτούρα προσφέρει μια πλήρη ευθυγράμμιση μεταξύ των συστημάτων ελέγχου, των κινήτρων και του οργανωτικού στυλ, καθώς και η κοινή χρήση αξιών και αναφορών από τα μέλη του οργανισμού.
Μια δεύτερη μορφή σχέσης κουλτούρας και επίδοσης υποδηλώνει ότι είναι η συνοχή μεταξύ της κουλτούρας και του πλαισίου της επιχείρησης που εξηγεί την επίδοσή της.
Αυτή η ενδεχόμενη προσέγγιση προϋποθέτει ότι ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αντιστοιχεί σε ένα ιδανικό τύπο κουλτούρας.
Τέλος, μια Τρίτη σχέση προτείνει ότι μόνο οι κουλτούρες που διευκολύνουν την αλλαγή και την προσαρμογή στο περιβάλλον παράγουν μακροπρόθεσμες επιδόσεις.
Η επίδοση ορίζεται ως ένα σύνολο χρηματοοικονομικών δεικτών (εξέλιξη των πωλήσεων, της τιμής της μετοχής, της βιομηχανικής αποδοτικότητας, κλπ., βλ. Denison, 1990 και Kotter-Haskett). Ο συγγραφέας Konne (1990) συνδέει την επίδοση με μια συγκεκριμένη θέση της κουλτούρας της επιχείρησης πάνω στους άξονες:

  • Συντηρητική/καινοτόμος,
  • Αναλυτική/διαισθητική,
  • Κοινωνική απόσταση.

Τέλος, είναι δυνατόν να αμβλύνουμε και να κάνουμε πιο περίπλοκο αυτό που λέγεται επίδοση (βλ. Kotter-Haskett):

  • Αποτελέσματα και δυνατότητες,
  • Τύπους δεξιοτήτων στους οποίους η επιχείρηση είναι αποτελεσματική,
  • Ικανότητα αξιολόγησης αποτελεσμάτων και διδαχής από εμπειρίες…

Leadership

Σήμερα, το ενδιαφέρον για ηγεσία μεταφράζεται σε ισχυρή εξατομίκευση του μάνατζμεντ: το «χάρισμα» γίνεται βασικό χαρακτηριστικό του ηγέτη. Ο ηγέτης διακρίνεται από το μάνατζερ: τροποποιεί τη λειτουργία της ομάδας του και παρεμβαίνει πέρα από τους κανόνες και τους κανονισμούς. Οι δεξιότητές του εκφράζονται με όρους διαπροσωπικών σχέσεων, οράματος και ικανότητας κινητοποίησης, ενώ ο μάνατζερ «κρατά τη μηχανή σε λειτουργία». Ο ηγέτης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας κουλτούρας στο ξεκίνημά της, να την κάνει να αποκτήσει ρίζες και στη συνέχεια, ενδεχομένως, να την αλλάξει. Ο ρόλος του ηγέτη είναι να μετατρέψει μια μη αποτελεσματική κουλτούρα σε κουλτούρα υψηλής επίδοσης. Ακόμη, ο κύριος ρόλος του ηγέτη είναι να αποτελεί την έμπνευση και την κινητήρια δύναμη για κάθε κίνηση εξέλιξης της κουλτούρας.

Μια πιο λογική άποψη της σχέσης μεταξύ ηγεσίας και κουλτούρας θα πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο ιδέες.
Ο ηγέτης έχει μια σημαντική θέση για να αναπτύξει νέες αναφορές, διασφαλίζοντας μια ορισμένη συνοχή λειτουργίας, οι οποίες τον σταθεροποιούν μέσα στην επιχείρηση.
Ο ηγέτης είναι μέρος μιας κοινότυπης διαδικασίας που αποτελείται από αλληλεπιδράσεις και επιρροές. Ακόμη, χρειάζονται δύο για να υπάρξει επιρροή και πρέπει το έδαφος να είναι κατάλληλο για αυτό.
Συμπερασματικά, η κουλτούρα είναι σημαντική για την επίδοση και την ηγεσία. Μια επιχείρηση υπάρχει για να παράγει επιδόσεις. Το leadership συμμετέχει στη δημιουργία κουλτούρας η οποία οδηγεί πολλές φορές σε βαθιές αλλαγές μέσα στην επιχείρηση. Το μάνατζμεντ είναι επίσης δράση για την επιχείρηση. Σε επόμενο άρθρο μας θα εξετάσουμε πώς η κουλτούρα κατευθύνει τις τρέχουσες δράσεις της επιχείρησης για να λύσει ένα πρόβλημα.

* Ακαδημαϊκός
Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών
Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων
Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ
Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France
CIHEAM – International Center for Advanced Mediterranean Agronomic Studies, France, Greece

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις
asfalistikomarketing

Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 22, 2025
Ν. Γεωργόπουλος: Με cyber insurance καλύψεις και κανόνες ασφαλείας θωρακίζονται τα ξενοδοχεία
asfalistikomarketing

“Στροφή” στις υπηρεσίες πρόληψης κυβερνοεπιθέσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα
asfalistikomarketing

Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2025
Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους
asfalistikomarketing

Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου
asfalistikomarketing

Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου

by Νίκος Μωράκης
Jul 11, 2025
Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο
asfalistikomarketing

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο

by Νίκος Μωράκης
Jun 4, 2025
Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 
asfalistikomarketing

Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
300x250-4gif
300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ