ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home asfalistikomarketing

Αν είσαι αφεντικό, κάνε το «εγώ»… «εμείς»

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
13/11/2015 - Updated on 17/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Ηγεσία
A A
leadership
Share on Facebook

leadership1Πίσω από το βασιλικό «εμείς» κρύβεται μία μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία. Πολλοί αποδίδουν την πρώτη του χρήση στον Βασιλιά της Αγγλίας Ερρίκο τον Β’, ο οποίος το 1169 το χρησιμοποίησε για να δείξει ότι μιλάει εξ ονόματος τόσο του ιδίου όσο και του Θεού. Με την πάροδο του χρόνου, οι ηγέτες άρχισαν να το χρησιμοποιούν για να δείξουν ότι μιλούν εξ ονόματος του κόσμου.

Του David Burkus

Διαβάστε Επίσης

MEGA Brokers αφιέρωσε μια αξέχαστη βραδιά στους συνεργάτες της στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

MEGA Brokers αφιέρωσε μια αξέχαστη βραδιά στους συνεργάτες της στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Jul 24, 2025
Allianz και Giannakis Academy συνεργάστηκαν με απόλυτη επιτυχία για το φετινό MoveNow Basketball Camp

Allianz και Giannakis Academy συνεργάστηκαν με απόλυτη επιτυχία για το φετινό MoveNow Basketball Camp

Jul 24, 2025

Όμως πέρα από τη χρήση του πληθυντικού της αντωνυμίας που δείχνει ότι μιλάτε εξ ονόματος άλλων (ή του Θεού), φαίνεται ότι η χρήση του «εμείς» μπορεί επίσης να συνεπάγεται ότι σκέφτεστε περισσότερο τους άλλους και πιθανότατα είστε καλύτερος ηγέτης.

Ομάδα ερευνητών –Ewa Kacewicz, James W. Pennebaker, Matthew Davis, Moongee Jeon και Arthur C. Graesser– μελέτησε τη χρήση των αντωνυμιών σε διάφορες περιστάσεις. Η θεωρία τους ήταν ότι η χρήση αντωνυμιών (πρώτου, δεύτερου ή τρίτου προσώπου και ενικού έναντι πληθυντικού) θα μπορούσε να παράσχει ενδείξεις για τη θέση ενός ατόμου μέσα σε μία ομάδα ή την ιεραρχία και ενδεχομένως την πιθανότητα να φτάσουν σε υψηλότερη θέση. Οι ερευνητές σχεδίασαν πέντε διαφορετικές μελέτες στις οποίες η γλώσσα χρησιμοποιούνταν σε διάφορα πλαίσια, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις με διαφορές στο κύρος των ατόμων που συμμετείχαν. Στην πρώτη μελέτη, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, στις οποίες ο επικεφαλής επιλέχθηκε τυχαία και τους δόθηκε μία εργασία λήψης απόφασης. Στη δεύτερη και την τρίτη, ομάδες δύο ατόμων έπρεπε να λύσουν μία σειρά προβλημάτων ή ανέλαβαν να μιλήσουν ανεπίσημα μέσω ενός διαδικτυακού φόρουμ (και στη συνέχεια να αξιολογήσουν το κύρος του άλλου ατόμου).

Στην τέταρτη μελέτη, εννέα εθελοντές διέθεσαν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους με έως και 20 άτομα και στη συνέχεια αξιολόγησαν τη θέση τους σε σύγκριση με τα άλλα άτομα.

Η πέμπτη μελέτη ήταν ίσως η πιο ενδιαφέρουσα. Οι ερευνητές συνέλεξαν 40 επιστολές που είχαν γράψει στρατιώτες του Ιρακινού στρατού, όταν στην εξουσία ήταν ο Σαντάμ Χουσεΐν. Οι μισές επιστολές είχαν γραφτεί από ανώτερους σε βαθμό αξιωματικούς προς χαμηλότερους και οι άλλες μισές από αξιωματικούς χαμηλότερου βαθμού προς ανώτερους.

Στην ανάλυση και των πέντε σεναρίων, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Language and Social Psychology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα συμφωνούσαν σε εντυπωσιακό βαθμό.

[pull_quote_center]H χρήση του «εμείς» μπορεί επίσης να συνεπάγεται ότι σκέφτεστε περισσότερο τους άλλους και πιθανότατα είστε καλύτερος ηγέτης.[/pull_quote_center]

Τα άτομα με χαμηλότερη θέση χρησιμοποιούσαν, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό, αντωνυμίες σε πρώτο ενικό («Εγώ»), σε σύγκριση με τα άτομα υψηλότερου κύρους ή θέσης. Παρομοίως, τα άτομα υψηλότερου κύρους χρησιμοποιούσαν πολύ περισσότερο αντωνυμίες στον πληθυντικό («Εμείς») σε σχέση με τα άτομα χαμηλότερου στάτους (η μοναδική εξαίρεση ήταν στην τέταρτη μελέτη). Οι αντωνυμίες δευτέρου προσώπου («εσύ, εσένα») επίσης εμφανίστηκαν πιο συχνά στην ομιλία των ατόμων υψηλότερου κύρους και στις πέντε μελέτες, όμως το φαινόμενο ήταν πιο ήπιο από το «εμείς».

Τα αποτελέσματα των μελετών υποδηλώνουν ότι τα άτομα μεγαλύτερου κύρους εμφανίζουν μία τάση να σκέφτονται τους άλλους πολύ περισσότερο από τα άτομα χαμηλότερου κύρους. Παρομοίως, τα άτομα χαμηλότερου κύρους δείχνουν να εστιάζουν περισσότερο στον εαυτό τους. Και οι πέντε μελέτες συσχετίζονταν, κατά συνέπεια είναι δύσκολο να εξακριβωθεί αν το ενδιαφέρον για τους άλλους είναι απόρροια του αυξημένου κύρους ή απλώς το αποτέλεσμα της λειτουργίας σε υψηλότερη θέση.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, τα αποτελέσματα των μελετών υπογραμμίζουν τη σημασία του να εστιάζεις στους άλλους αν θέλεις να εξελιχθείς μέσα σε έναν οργανισμό.

Η μετάβαση από τον ενικό «εγώ» στον πληθυντικό «εμείς» μπορεί να μη σε κάνει βασιλιά ή πρωταθλητή, όμως μπορεί να σε βοηθήσει να αλλάξεις την οπτική γωνία που βλέπεις τα πράγματα και να νοιάζεσαι περισσότερο για τις ανάγκες των άλλων και καθώς εργάζεσαι για να καλύψεις αυτές τις ανάγκες, ίσως σε κάνει καλύτερο ηγέτη.

*Ο David Burkus είναι συγγραφέας του βιβλίου «The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great Ideas”.

np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο
asfalistikomarketing

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο

by Νίκος Μωράκης
Jul 23, 2025
Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις
asfalistikomarketing

Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 22, 2025
Ν. Γεωργόπουλος: Με cyber insurance καλύψεις και κανόνες ασφαλείας θωρακίζονται τα ξενοδοχεία
asfalistikomarketing

“Στροφή” στις υπηρεσίες πρόληψης κυβερνοεπιθέσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα
asfalistikomarketing

Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2025
Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους
asfalistikomarketing

Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου
asfalistikomarketing

Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου

by Νίκος Μωράκης
Jul 11, 2025
Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 
asfalistikomarketing

Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
300x250gif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ