ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home asfalistikomarketing

Σας αρέσει ο ανταγωνισμός;

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
14/11/2015 - Updated on 18/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Management
A A
Σας αρέσει ο ανταγωνισμός;
Share on Facebook

businessman1Όταν ακόμη εργαζόμουν στο περιοδικό Fortune, είχαμε καλέσει τον Warren Buffett, σε ένα γεύμα εργασίας. Με την χαρακτηριστική κεντροδυτική γοητευτική του «αυτοακύρωση», ο σπουδαίος επενδυτής καυχιόταν για μία πρόσφατη εξαγορά, της εφημερίδας Buffalo Evening News.

Του Walter Kiechel III*

Διαβάστε Επίσης

H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

Nov 3, 2025
Και νέα παράταση για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026

Nov 3, 2025

Λάτρευε το γεγονός ότι ήταν ο μόνος παίκτης σε μία αγορά ουσιαστικά μίας μόνο εφημερίδας. «Για το Θεό, Warren», τόλμησα να πω στο συνεργάτη μου από τη Νεμπράσκα, «δεν φαίνεται να σου αρέσει και πολύ ο ανταγωνισμός».

«Δεν μου αρέσει, Walter», απάντησε με ειλικρίνεια. «Δεν μου αρέσει καθόλου. Δεν γνωρίζω κανέναν καλό επιχειρηματία που να του αρέσει».

Σε μεταγενέστερες δηλώσεις και ενέργειες, ο Μάντης της Όμαχα, κατέστησε σαφή την προτίμησή του στις επιχειρήσεις που έχουν μία «τάφρο» γύρω τους, μία μονοπωλιακή θέση ή ένα τεράστιο εμπορικό όνομα που τους απαλλάσσει από την ανάγκη να αποκρούουν συνεχώς τους επίδοξους ανταγωνιστές.

Το δίδαγμα μοιάζει απλό: αν μπορείς να αποφύγεις τον ανταγωνισμό, κάν’ το με κάθε τρόπο.

Ο Buffett τα έχει καταφέρει αρκετά καλά, ακολουθώντας τη δική του συμβουλή. Την πολυτέλεια, όμως, αυτή δεν μπορούν να την έχουν όλες οι επιχειρήσεις, ούτε καν οι περισσότερες. Υπάρχουν ολόκληρες βιβλιοθήκες με βιβλία και άρθρα που δίνουν συμβουλές για το πώς θα αποφύγετε τις πτυχές του ανταγωνισμού που πλήττουν την κερδοφορία και οι συμβουλές αυτές μπορεί να είναι πολύτιμες.

Παρ’ όλα αυτά, θα πάω ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι το να αποφύγεις τον ανταγωνισμό είναι μία κατάσταση ή, πιο σωστά, μία στάση την οποία θα πρέπει να επιζητούν περισσότεροι.

Το να εστιάζεις όλη σου την προσοχή στο πώς θα κερδίσεις τον άλλο, είναι πολύ κακό τόσο για την ψυχολογική και ηθική υγεία σου όσο και για την επιχείρησή σου.

Αν η επιχείρησή σου και οι άνθρωποί της έχουν τον ανταγωνισμό ως πρώτη προτεραιότητα, είναι πολύ εύκολο να παθιαστούν με τις συγκρίσεις – το μερίδιο αγοράς μας έναντι των άλλων, οι δαπάνες μας με τις δικές τους, η συγκριτική ποιότητα του προϊόντος μας.

Αν και είναι καλό να γνωρίζουμε τέτοια στοιχεία, και ενδεχομένως αναγκάσουν σε δράση, από μόνα τους μάλλον χάνουν το νόημα. Για σκεφτείτε, εσείς ή οι ιδρυτές της εταιρείας σας, ασχοληθήκατε με τη δουλειά αυτή για να κερδίζετε μερίδιο αγοράς, να μειώνετε τις δαπάνες και γενικά για να φαίνεστε;

Κάποιος θα ήλπιζε – και θα υποψιαζόταν στην περίπτωση των καλύτερων επιχειρήσεων – ότι άλλες είναι οι επαγγελματικές φιλοδοξίες. Ίσως να δημιουργήσεις το καλύτερο burger, το καλύτερο ιατρικό μηχάνημα, κινητό τηλέφωνο ή συμβουλευτική υπηρεσία. Τέτοιες φιλοδοξίες συνήθως συνεπάγονται ουσιαστικό ενδιαφέρον ή ακόμη και πάθος με τους καταναλωτές, τους πελάτες και τους μελλοντικούς χρήστες του προϊόντος σας.
Με άλλα λόγια, κάποιον εκεί έξω που να μπορείτε να εξυπηρετείτε, όχι να νικάτε.

Ο Βρετανός ψυχαναλυτής, Adam Philips, έγραψε πρόσφατα ένα κείμενο στο London Review of Books, με τον απλό τίτλο «Κατά της Αυτοκριτικής». Οπαδός του Φρόιντ ο ίδιος, ο Philips επικαλείται το διαχωρισμό του ανθρώπινου ψυχικού οργάνου στο Εκείνο (ένα καζάνι με ενστικτώδεις ενέργειες που βράζει), το Υπερεγώ (βρίσκεται πάνω απ’ όλα και επευφημεί ή αποδοκιμάζει) και το Εγώ (βρίσκεται μεταξύ των δύο άλλων και προσπαθεί απελπισμένα να διαμεσολαβήσει μεταξύ αυτών και του έξω κόσμου).

Το Υπερεγώ, όπως μας θυμίζει, έχει δύο μέρη, τη συνείδηση (τιμωρητική, κριτική μας επιβάλλεται) και το Ιδεώδες του Εγώ (κρατάει την εικόνα της τελειότητας που θα μπορούσαμε να φτάσουμε).

Για να απλοποιήσουμε λίγο τον Philips, το πρόβλημα με το να ακούμε σε υπερβολικό βαθμό τη συνείδηση είναι ότι ο διάλογος καταντάει πολύ γρήγορα βαρετός – είναι οι γνωστές κριτικές αποθάρρυνσης που μας κατακλύζουν σαν προπαγάνδα. Δεν μαθαίνεις τίποτα καινούργιο.

Που αποτελούν ακριβώς τον ίδιο κίνδυνο για μία επιχείρηση η οποία επικεντρώνεται φανατικά σττην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Η εταιρική νοοτροπία δίνει τη θέση της στο «Γιατί συνεχίζουμε να τα θαλασσώνουμε;» – ίσως με μικρά διαλείμματα εξίσου ανόητων «επεισοδίων» που χτυπάμε τα χέρια στο στήθος αν τύχει και κερδίσουμε.

Χαμένα δείχνουν να είναι τα, «Θεέ μου, αυτοί οι διάβολοι στην Τάδε εταιρεία φαίνεται να κάνουν κάτι ενδιαφέρον. Τι μπορούμε να μάθουμε απ’ αυτούς;» ή ατάκες όπως, «θέσαμε στόχο να φτιάξουμε τα καλύτερα φερμουάρ στον κόσμο. Τι μπορούμε να κάνουμε σήμερα για να φτάσουμε λίγο πιο κοντά στον στόχο;».

*Ο Walter Kiechel III είναι ο πρώην διευθυντής σύνταξης του Harvard Business Publishing, πρώην αρχισυντάκτης του περιοδικού Fortune και συγγραφέας του «The Lords of Strategy: The Secret Intellectual History of the New Corporate World».

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες
asfalistikomarketing

Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες

by Βίκυ Γερασίμου
Oct 31, 2025
Έλλειψη σε InfoSec επαγγελματίες στις μισές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Πιστοποιήσεις και επανεκπαίδευση: Μετάβαση σε πιο δομημένες και ψηφιακές διαδικασίες

by Insurancedaily editorial team
Oct 31, 2025
allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης
asfalistikomarketing

allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

by Insurancedaily editorial team
Oct 15, 2025
Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς
asfalistikomarketing

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς

by Βίκυ Γερασίμου
Sep 5, 2025
Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας στην ΕΕ το κόστος για φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

Η ολοκληρωμένη προστασία ζήτημα συλλογικής ευθύνης

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Στ. Βαλσαμίδης: Απαιτείται καθορισμός ζωνών και εθνικό μητρώο κινδύνου στην ασφάλιση επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Στ. Βαλσαμίδης: Απαιτείται καθορισμός ζωνών και εθνικό μητρώο κινδύνου στην ασφάλιση επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 4, 2025 - Updated on Sep 5, 2025
Χρειάζονται καλύτερα μοντέλα πρόβλεψης και ΣΔΙΤ στις φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

Χρειάζονται καλύτερα μοντέλα πρόβλεψης και ΣΔΙΤ στις φυσικές καταστροφές

by Insurancedaily editorial team
Aug 27, 2025
Μοντέλο Γαλλίας ή Ισπανίας για μεγάλες καταστροφές 
asfalistikomarketing

Μοντέλο Γαλλίας ή Ισπανίας για μεγάλες καταστροφές 

by Insurancedaily editorial team
Aug 20, 2025 - Updated on Aug 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
odc-banner-general-0225gif
300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

    H Τζαμάικα ενεργοποίησε το NatCat Bond

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ημερίδα στο EEA στις 10/11: Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Tennis, Bancassurance, ολιγοπώλια στην υγεία & ανταγωνισμός στη Διαμεσολάβηση

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ