ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Παράσυρση μεθυσμένου πεζού και υπαιτιότητα οδηγού

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
09/10/2019
in Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα, Νομικά Θέματα
A A
Οι 4 νομοί που έχετε μεγαλύτερη πιθανότητα να τρακάρετε
Share on Facebook

Αποκλειστική υπαιτιότητα του εναγόμενου οδηγού ο οποίος οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα, λόγω των κρατούντων κατά τη στιγμή του δυστυχήματος συνθηκών (νύχτα, μη επαρκής φωτισμός, κλίση του δρόμου, που περιόριζε την ορατότητα), υπερβαίνοντας και το όριο ταχύτητας (70 χ/ω αντί 50 χ/ω), δεν αντιλήφθηκε την ύπαρξη του ενάγοντος στη μέση του οδοστρώματος και μάλιστα από απόσταση εκατό μέτρων τουλάχιστον, ούτε έκανε χρήση του προειδοποιητικού ήχου – κόρνας, ή αποφευκτικών ελιγμών, ή πέδησης, με αποτέλεσμα να τον παρασύρει για 28 περίπου μέτρα (επί του ανεμοθώρακα), εκτινάσσοντάς τον σε απόσταση 12 επιπλέον μέτρων (μετά την πορεία των 28 μέτρων, που είχε ήδη διανυθεί) και συνολικά 40 μέτρων περίπου από το σημείο σύγκρουσης. Ο ανωτέρω υπαίτιος οδηγός μετά την παράσυρση του πεζού, απώλεσε τον έλεγχο του οχήματός του, εξετράπη της πορείας του και επέπεσε σε δέντρο, επί του πεζοδρομίου δεξιά της πορείας του και σε απόσταση 28 μέτρων από το σημείο σύγκρουσης, το οποίο και ξερίζωσε, στη συνέχεια δε το όχημα ανετράπη.

 Στο σημείο του ατυχήματος δεν υπήρχε διάβαση πεζών, της οποίας θα μπορούσε να κάνει χρήση ο ενάγων πεζός. Όμως πριν την κάθοδό του επί του οδοστρώματος, ήλεγξε επιμελώς την κυκλοφορία των οχημάτων και της δύο κατευθύνσεις της οδού και μόνο όταν διαπίστωσε ότι δεν κινούνταν οχήματα επ’ της, επιχείρησε να τη διασχίσει.

Διαβάστε Επίσης

ΑΑΔΕ: Τι πρέπει να ξέρετε για τα αναλογικά τέλη στα αυτοκίνητα

ΑΑΔΕ: Τι πρέπει να ξέρετε για τα αναλογικά τέλη στα αυτοκίνητα

Jul 3, 2020
Ύστατη προσπάθεια κατά των ανασφάλιστων οδηγών

Ύστατη προσπάθεια κατά των ανασφάλιστων οδηγών

Jun 24, 2020

Μέθη Πεζού

 Στο αίμα του ενάγοντος πεζού ανιχνεύθηκε οινόπνευμα σε ποσότητα 50  εκατοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο αίματος. Από κανένα στοιχείο δεν αποδείχθηκε, ότι ο τελευταίος δεν ήταν σε θέση να ελέγχει τις κινήσεις του σώματός του ή είχε μειωμένα αντανακλαστικά. Αντίθετα, οι παλίνδρομες κινήσεις, που έκανε, όταν πλέον αντιλήφθηκε το όχημα του εναγόμενου να κατευθύνεται με αμείωτη σχεδόν ταχύτητα καταπάνω του, δεν οφείλονται σε μέθη του, αλλά στον απόλυτα δικαιολογημένο τρόμο και πανικό, που του προκλήθηκε, συναισθήματα από τα οποία θα καταλαμβανόταν κάθε μέσος άνθρωπος στη θέση του και τα οποία βεβαίως δεν μπορούν να του καταλογιστούν.

Αναιρετική Διαδικασία κατ΄άρθρ. 559 αρ.19 ΚΠολΔ

 Ο λόγος της αναιρέσεως ιδρύεται μόνον όταν η πλημμέλεια αφορά παράβαση κανόνων ουσιαστικής φύσεως και όχι δικονομικών διατάξεων, που ρυθμίζουν τη διαδικασία και  είναι ορισμένος, εφόσον στο αναιρετήριο αναφέρεται σε τι συνίσταται η ανεπάρκεια ή η αντιφατικότητα των αιτιολογιών της αποφάσεως, δηλαδή εφόσον προσδιορίζεται ποιες επιπλέον αιτιολογίες έπρεπε να περιλαμβάνει η απόφαση ή που εντοπίζονται οι αντιφάσεις σε σχέση με νόμιμο ισχυρισμό, που παραδεκτά προτάθηκε στο δικαστήριο της ουσίας, ώστε από το ίδιο το αναιρετήριο να προκύπτει η αποδιδόμενη στην απόφαση νομική πλημμέλεια.

 Εν προκειμένω από την παραδεκτή επισκόπηση της προσβαλλομένης απόφασης, διαπιστώνεται ότι σ’ αυτή διαλαμβάνεται ότι ο οδηγός του ζημιογόνου οχήματος επέδειξε συγκεκριμένη αμελή συμπεριφορά η οποία συνιστά παραβίαση των διατάξεων του ΚΟΚ, η συμπεριφορά του δε αυτή είχε ως αποτέλεσμα την πρόσπτωση του ασφαλισμένου στην αναιρεσείουσα αυτοκινήτου στον αναιρεσίβλητο πεζό και τον βαρύ τραυματισμό αυτού.

 Έτσι, είναι προφανές ότι αβάσιμα διατείνεται η αναιρεσείουσα ότι η προσβαλλόμενη απόφαση έκρινε ότι η αμέλεια του ασφαλισμένου σ’ αυτήν οδηγού συνίσταται μόνο στην παράβαση των διατάξεων του ΚΟΚ, ενώ στην απόφαση αναλύεται με επάρκεια και πληρότητα σε τι ακριβώς συνίσταται η αμελής συμπεριφορά του αποκλειστικά υπαίτιου οδηγού και πως η συμπεριφορά αυτή συνδέεται αιτιωδώς με το επελθόν αποτέλεσμα, και εκτίθενται κατά τρόπο σαφή και χωρίς κενά και αντιφάσεις τα πραγματικά περιστατικά που έγινε δεκτό ότι συνέτρεξαν και τα οποία είναι αναγκαία και επαρκή για την θεμελίωση του κανόνα δικαίου που εφαρμόστηκε από το Δικαστήριο.

 Συνεπώς, απορριπτέος ως αβάσιμος κρίθηκε ο εκ του  αριθμού 19 του άρθρου 559 Κ.Πολ.Δ λόγος της αναίρεσης, με τον οποίο προσάπτεται στο Εφετείο η από τον αριθμό αυτό καθιερούμενη αναιρετική πλημμέλεια της ελλειπούς αιτιολογίας.

Σχόλια – Παρατηρήσεις

1.Παράσυρση Πεζού εκτός Διαβάσεως

Συνυπαιτιότητα 60% της οδηγού ΙΧΕ οχήματος η οποία δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία επί του οχήματος που οδηγούσε λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες (νύχτα, βροχόπτωση) αλλά και τα χαρακτηριστικά της οδού επί της οποίας εκινείτο (ολισθηρότητα του οδοστρώματος λόγω βροχοπτώσεως)  και δεν ρύθμισε την ταχύτητα του οχήματός της κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σε θέση να διακόψει ασφαλώς την πορεία της εντός του ορατού, έμπροσθεν αυτού τμήματος της οδού προ οιουδήποτε δυναμένου να προβλεφθεί εμποδίου, με αποτέλεσμα να μην αντιληφθεί εγκαίρως την πεζή, και να την παρασύρει.

Η πεζή είχε διασχίσει ήδη το αντίθετο ρεύμα πορείας και είχε εισέλθει στο ρεύμα πορείας του οχήματος. (παράβαση άρθρων 12 παρ. 1 και 19 παρ. 1, 2 ΚΟΚ).  Συνυπαιτιότητα 40% της 80χρονης πεζής που επιχείρησε, εκτός διαβάσεων πεζών (πάντως δεν υπήρχε διάβαση πεζών πλησίον του τόπου του ατυχήματος – η πλησιέστερη διάβαση πεζών εντοπίζεται σε απόσταση μεγαλύτερη των πενήντα (50) μέτρων) να διασχίσει το οδόστρωμα χωρίς να βεβαιωθεί προηγουμένως ότι δεν θα παρεμπόδιζε την κυκλοφορία των οχημάτων και χωρίς να λάβει υπόψη της την απόσταση και την ταχύτητα των οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούσαν την οδό, με αποτέλεσμα την πρόκληση του ενδίκου ατυχήματος (παράβαση άρθρ. 38 ΚΟΚ).(Πρωτοδίκως είχε κριθεί αποκλειστικά υπαίτια η πεζή). Εφ.Αθ.4708/2018, ΕΣυγκΔ, 2019/110 (μετά παρατηρήσεων και αναφορά σε σχετική νομολογία).

Μέθη Πεζού

Αναιρείται Εφετειακή απόφαση κατ΄άρθρ. 559 αρ.19 ΚΠολΔ αναφορικά με το κρίσιμο ζήτημα της συνυπαιτιότητας εκ 40% του αναιρεσείοντος οδηγού  ΙΧΕ αυτοκινήτου ο οποίος παρέσυρε τον εν μέθη (1,48 ο/οο) πεζό, που επιχειρούσε τρέχοντας να διασχίσει την οδό από αριστερά προς τα δεξιά ως προς την πορεία του ανωτέρω ΙΧΕ, έχοντας διαχύσει ήδη το αντίθετο ρεύμα κατεύθυνσης. Η συνυπαιτιότητα του οδηγού του οχήματος κατά την κρίση του δευτεροβαθμίου δικαστηρίου, έγκειτο στο ότι ενώ αντελήφθηκε τον πεζό  προσπάθησε ανεπιτυχώς να αποφύγει τη σύγκρουση του με τον πεζό τροχοπεδώντας και εκτελώντας αποφευκτικό ελιγμό προς τα δεξιά,  ενώ όφειλε να ενεργήσει ελιγμό προς τα αριστερά. Κρίνοντας όμως έτσι  το Εφετείο διέβαλε στην απόφασή του ασαφείς και αντιφατικές αιτιολογίες καθόσον ενώ δέχεται ότι στο σημείο που έλαβε χώρα το ατύχημα υπήρχε πυκνή κυκλοφορία οχημάτων, στη συνέχεια δέχεται αντιφατικά ότι στο επίμαχο αυτό σημείο δεν κινούνταν άλλα οχήματα, και  συνεπώς  ο οδηγός του ζημιογόνου ΙΧΕ αυτοκινήτου θα μπορούσε να ενεργήσει ελιγμό προς τα αριστερά προκειμένου να αποφύγει τον ως άνω πεζό. ΑΠ. 1014/2011, ΕΣυγκΔ 2011/452.

Contra Νομολογία

Συνυπαιτιότητα 40% του πεζού, γιατί επιχείρησε να διασχίσει λοξά το οδόστρωμα σε σημείο όπου δεν υπάρχει διάβαση πεζών, τελώντας υπό την επήρεια οινοπνεύματος (0,50 g/l αίματος),  παραβιάζοντας τη διάταξη του άρθρου 38 παράγραφος 4ε’ του ΚΟΚ. Σημειώνεται και ότι ο ανωτέρω πεζός έπασχε από χρόνια ψυχωτική διαταραχή και από αλκοολισμό, τα οποία νοσήματα, σε συνδυασμό με το ως άνω οινόπνευμα, δικαιολογούν και την ανεξέλεγκτη κάθοδό του στο οδόστρωμα, καθώς και τη λοξή διέλευσή του μέσω αυτού. Κρίνοντας έτσι το Εφετείο, ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε τις διατάξεις ουσιαστικού δικαίου που προαναφέρθηκαν, διέλαβε δε ως προς τα κρίσιμα ζητήματα της υπαιτιότητας του οδηγού και του θανατωθέντος πεζού και της υπάρξεως αιτιώδους συνάφειας μεταξύ των πράξεων και παραλείψεων του ως άνω οδηγού και της επελθούσας ζημίας πλήρεις, σαφείς και χωρίς αντιφάσεις, αιτιολογίες, με αναλυτική μάλιστα αξιολόγηση των κατ’ ιδίαν αποδεικτικών μέσων. ΑΠ 520/2009, ΕΣυγκΔ 2009/ 560.

Πηγή: Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

Tags: αυτοκίνηταΝομικά θέματα
new-cover-insurancegif

Related Posts

Αυξήθηκαν κατά 220.000 τα ασφαλισμένα οχήματα το 2024
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Αυξήθηκαν κατά 220.000 τα ασφαλισμένα οχήματα το 2024

by Insurancedaily editorial team
May 6, 2025
Διπλή Διάκριση για την Carglass® Ελλάδος στα Belron® Exceptional People Awards 2024
Θραύση Κρυστάλλων

Διπλή Διάκριση για την Carglass® Ελλάδος στα Belron® Exceptional People Awards 2024

by Insurancedaily editorial team
Apr 1, 2025
Είσοδος στο Αντίθετο ρεύμα αγνώστου οχήματος που επιχείρησε αντικανονικό διπλό προσπέρασμα
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Το Σχέδιο Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

by Insurancedaily editorial team
Mar 27, 2025
Carglass®: Εκπαιδευτική Διημερίδα για την Επισκευή Εμπρόσθιου Παρμπρίζ με την Πατενταρισμένη Τεχνολογία ART®
Θραύση Κρυστάλλων

Carglass®: Εκπαιδευτική Διημερίδα για την Επισκευή Εμπρόσθιου Παρμπρίζ με την Πατενταρισμένη Τεχνολογία ART®

by Insurancedaily editorial team
Mar 18, 2025
Πήραν φωτιά τα ασφάλιστρα οχημάτων
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Πήραν φωτιά τα ασφάλιστρα οχημάτων

by Insurancedaily editorial team
Mar 18, 2025
Ανανέωση Πιστοποίησης ISO 9001:2015 της Carglass®
Θραύση Κρυστάλλων

Ανανέωση Πιστοποίησης ISO 9001:2015 της Carglass®

by Insurancedaily editorial team
Mar 6, 2025
Οι κερδισμένοι από τις ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς κλάδου ασφάλισης οχημάτων
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Συνεχίζουν να κερδίζουν… πόντους οι ΕΠΥ

by Insurancedaily editorial team
Mar 4, 2025
Carglass®: Δέσμευση στην κοινωνική προσφορά μέσω της Ετήσιας Εθελοντικής Αιμοδοσίας
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Carglass®: Δέσμευση στην κοινωνική προσφορά μέσω της Ετήσιας Εθελοντικής Αιμοδοσίας

by Insurancedaily editorial team
Feb 24, 2025
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης

by Insurancedaily editorial team
Feb 17, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
odc-banner-general-0225gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ