Δύο πρόσωπα εμφανίζει σήμερα η εικόνα της στρατολόγησης με Νέους Συνεργάτες στα Ασφαλιστικά Γραφεία. Η κατάσταση που επικρατεί στην Αγορά και η διόγκωση της ανεργίας δημιουργούν αύξηση του ενδιαφέροντος από υποψήφιους να ενταχθούν στο χώρο και να ασκήσουν το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Συμβούλου. Από την άλλη πλευρά, τα ποσοστά διατηρησιμότητας «πιέζονται» σε χαμηλότερα επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι οι Διευθυντές και Unit Managers βλέπουν περισσότερους σήμερα υποψήφιους, αλλά ένα μικρότερο ποσοστό από αυτούς παραμένει τελικά στο χώρο. Οι απαιτήσεις επομένως για προσεχτική επιλογή είναι πολύ μεγαλύτερες προκειμένου οι Διευθυντές και Unit Managers να αξιοποιήσουν το χρόνο τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Όπως αναφέρουν έμπειροι Διευθυντές Υποκαταστημάτων Αgency με πολλές διακρίσεις και σπουδαία επιτεύγματα στο κομμάτι της στελέχωσης με Νέους Συνεργάτες, παλιά υπήρχε ένα «μίγμα» υποψηφίων.
Σήμερα όμως το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άνεργοι. Το στοιχείο αυτό, ενώ είναι θετικό από πλευράς ροής και ανταπόκρισης σε κάποιο κάλεσμα στελέχωσης, απαιτεί πολύ καλή επιλογή για να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος. «Το ζητούμενο κάθε φορά είναι να βρεις τους καλύτερους που συνήθως δεν είναι άνεργοι, σε μια πιο αρμονική τουλάχιστον λειτουργία της Αγοράς. Η κρίση και η αύξηση της ανεργίας σίγουρα έχουν διαφοροποιήσει τα δεδομένα, όσον αφορά το προφίλ των υποψηφίων, ωστόσο το έργο της επιλογής, είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Ένα θετικό στοιχείο σήμερα είναι επίσης, ότι οι προσδοκίες των υποψηφίων για τις αμοιβές, έχουν υποχωρήσει. Ενώ παλαιότερα ούτε καν συζητούσαν κάποια επίπεδα αμοιβών, σήμερα το τοπίο έχει αλλάξει και είναι πολύ πιο ανοιχτοί και ευέλικτοι.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά είναι πιο απαιτητική και γι’ αυτό θα πρέπει να συνυπάρχουν κάποια κατάλληλα χαρακτηριστικά όσον αφορά το προφίλ του υποψηφίου. Διαφορετικά, είναι δύσκολο να ανταποκριθεί κάποιος, όταν είναι «απαίδευτος», γιατί για να μπορέσει να μείνει πρέπει να έχει αυξημένες αντοχές και να διαθέτει δεξιότητες που να μπορούν να καλλιεργηθούν. Είναι δηλαδή ένας συνδυασμός παραγόντων.
Όλα αυτά συνηγορούν στην απαίτηση για περισσότερη οργάνωση και συστηματική δουλεία από την πλευρά του Γραφείου Πωλήσεων γιατί ο κίνδυνος από τις κακές επιλογές υποψηφίων, είναι μεγαλύτερος. Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Αγοράς, σήμερα μπορείς εύκολα να δεις για παράδειγμα, 20 – 30 άτομα. «Αν δεν προσέξεις όμως ποιον θα εντάξεις, το ποσοστό Διατηρησιμότητας είναι πολύ χαμηλό. Υπό αυτό το πρίσμα και με κάποια εισοδηματικά κριτήρια, ένα καλό ποσοστό Διατηρισημότητας σήμερα είναι έως 15%. Τώρα που οι απαιτήσεις για ποιότητα έχουν αυξηθεί, δεν μπορεί να αρκείσαι σε παλιά μοντέλα πιο … μαζικού χαρακτήρα στρατολόγησης. Επομένως χρειάζεται καλό φίλτρο, καθημερινή δουλειά, προγραμματισμός, εργαλεία και να νοιάζεσαι για το Νέο Συνεργάτη».

















