ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
08/10/2024
in Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
A A
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG
Share on Facebook

Το τρίπτυχο ESG έχει γίνει βασικός παράγοντας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές σε όλο τον κόσμο (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Εσκαντάρ, Κοινωνικά Υπεύθυνη Επένδυση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2022).

του Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, Ακαδημαϊκού, Πολυτεχνείο Κρήτης, Επίτιμου Δρ. ΑΠΘ, Paris School of Business

Το ESG περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από την κλιματική αλλαγή και τη σπανιότητα των πόρων έως τις εργασιακές πρακτικές και την πολυμορφία των εταιρικών συμβουλίων.

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Ο νέος ρόλος του Risk Manager

Ο νέος ρόλος του Risk Manager

Oct 3, 2024

Τα τελευταία χρόνια, το ESG έχει αφήσει τη χρηματοοικονομική των επιχειρήσεων και ενδιαφέρεται περισσότερο για βιώσιμες και κοινωνικά υπεύθυνες πρακτικές (βλ. Κ. Ζοπουνίδης etal. Βιώσιμη Χρηματοοικονομική: Κλιματική Αλλαγή και Κριτήρια ESG, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2023).

Σημασία

Η άνοδος του ESG μπορεί να αποδοθεί σε διαφορετικούς παράγοντες, καθένας από τους οποίους συμβάλει στην αυξανόμενη σημασία του στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα.

Εξέλιξη των προτιμήσεων των καταναλωτών

Οι σημερινοί καταναλωτές είναι πιο περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι και πιο ευαίσθητοι σε κοινωνικά ζητήματα. Προτιμούν προϊόντα και υπηρεσίες από επιχειρήσεις που υιοθετούν υπεύθυνες πρακτικές και αξίες σύμφωνα με τις δικές τους.

Εξέλιξη του ρυθμιστικού περιβάλλοντος

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς για να διασφαλίσουν ότι οι επιχειρήσεις ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές, τηρούν τα ηθικά πρότυπα και διατηρούν τη διαφάνεια στη διακυβέρνησή τους.

Χρηματοοικονομικές επιδόσεις και riskmanagement

Οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν ότι η καλή απόδοση ESG μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, ενώ η κακή απόδοση ESG μπορεί να εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους. Οι επενδυτές ενσωματώνουν ολοένα και περισσότερο παράγοντες ESG στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων για να μετριάσουν τους πιθανούς κινδύνους.

Κοινωνική πίεση και ακτιβισμός

Ο αυξημένος ακτιβισμός από τα κοινωνικά κινήματα και τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ασκεί πίεση στις εταιρείες να υιοθετήσουν υπεύθυνες πρακτικές, φέρνοντας στο προσκήνιο τις εκτιμήσεις του ESG.

Προσδοκίες εργαζομένων

Οι σημερινοί και οι δυνητικοί εργαζόμενοι επιδιώκουν να εργαστούν για εταιρείες που είναι αφοσιωμένες στις αρχές ESG, ωθώντας τις εταιρείες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στο ESG προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλέντα (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Εσκαντάρ, Νέοι επιστήμονες και υπεύθυνες επιχειρήσεις, Οικονομικός Ταχυδρόμος, 30.05.2022).

Εξέλιξη: η συνεισφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ)

Η κοινή γνώμη παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τάσεων ESG. Το τί σκέφτονται και πιστεύουν οι άνθρωποι για περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά και τις προτεραιότητες της επιχείρησης. Αυτή η αλλαγή στο δημόσιο αίσθημα ωθεί τις εταιρείες να δώσουν προτεραιότητα στο ESG και αντανακλάται στο μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό τοπίο. Επίσης, υπάρχει σχέση μεταξύ του ESG και της ΤΝ. Μεταξύ της τεχνολογικής προόδου και των περιβαλλοντικών και κοινωνικών ανησυχιών, γινόμαστε μάρτυρες μιας μετάβασης προς μια υπεύθυνη κοινωνία όπου οι επιχειρήσεις καλούνται να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στο μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και στην προώθηση της κοινωνικής ευημερίας. Η ΤΝ προσφέρει άνευ προηγουμένου δυνατότητες για να βοηθήσει τις εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους ESG αποτελεσματικά και αποδοτικά. Με την ενσωμάτωση της ΤΝ στην προσέγγιση τους ESG, οι εταιρείες μπορούν όχι μόνο να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά ως υπεύθυνοι παράγοντες, αλλά και να βελτιώσουν τα χρηματοοικονομικά τους αποτελέσματα. Μερικά παραδείγματα της συνεισφοράς της ΤΝ είναι τα ακόλουθα.

Χρησιμοποιώντας προηγμένους αλγόριθμους, η ΤΝ μπορεί όχι μόνο να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, όπως οι εκπομπές CO2 μιας εταιρείας, η κατανάλωση ενέργειας, οι πρακτικές διακυβέρνησης, αλλά μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τάσεις και μοτίβα στα δεδομένα. Για παράδειγμα, εξετάζοντας τις διαφορές μισθών μεταξύ ανδρών και γυναικών, η ΤΝ μπορεί να εντοπίσει κρυφές ανισότητες και να βοηθήσει τις εταιρείες να λάβουν διορθωτικά μέτρα. Τελικά, η εξέλιξη της ΤΝ θα προσφέρει νέες ευκαιρίες για τη διάχυση μηνυμάτων που αντιμετωπίζουν τη βιωσιμότητα με πιο ελκυστικούς και διαδραστικούς τρόπους. Η χρήση ψηφιακών μέσων, αφήγησης ιστοριών και οπτικού περιεχομένου θα γίνεται όλο και πιο σημαντική για να γίνουν οι πρωτοβουλίες ESG πιο προσιτές και κατανοητές στο ευρύ κοινό. Με την αποτελεσματική γνωστοποίηση των ενεργειών τους σε ESG, οι επιχειρήσεις μπορούν να δώσουν το παράδειγμα και να ενθαρρύνουν άλλους να συμμετάσχουν στη δέσμευσή τους για ένα πιο βιώσιμο και υπεύθυνο μέλλον.

Συμπερασματικά, η ανάγκη για ESG αυξάνεται μόνο καθώς η κοινωνία αντιμετωπίζει πρωτόγνωρους καιρούς: κλιματική αλλαγή, διαμαρτυρίες και κοινωνικές αναταραχές, αυξανόμενες τεχνολογικές ικανότητες (ΤΝ), πανδημίες, φυσικές καταστροφές …

Ο συνδυασμός της ΤΝ και των αρχών ESG αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη. Χρησιμοποιώντας την ΤΝ για τη διαχείριση των πρωτοβουλιών τους ESG, οι εταιρείες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον, ενώ έχουν πρόσβαση σε νέες ευκαιρίες πωλήσεων. Αξιοποιώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιταχύνουν τη μετάβαση σε μια πιο υπεύθυνη και βιώσιμη οικονομία και κοινωνία.

Tags: Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης
np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

Δωρεά της MEGA BROKERS στον Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών του Δήμου Αθηναίων
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Δωρεά της MEGA BROKERS στον Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών του Δήμου Αθηναίων

by Insurancedaily editorial team
Jul 1, 2025
Η Allianz βραβεύτηκε για την καμπάνια «Έτοιμοι για Ζωή» στο πλαίσιο της στήριξής της στο Ολυμπιακό & Παραολυμπιακό Κίνημα
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Allianz βραβεύτηκε για την καμπάνια «Έτοιμοι για Ζωή» στο πλαίσιο της στήριξής της στο Ολυμπιακό & Παραολυμπιακό Κίνημα

by Insurancedaily Editorial Team
Jul 1, 2025
efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

efood, Interamerican, Anytime, Deloitte και NAK συμβάλλουν ενεργά στη διάσωση των δασών της Αττικής

by Insurancedaily editorial team
Jul 1, 2025
Η Protexa συνεχίζει με συνέπεια να στηρίζει το “Δείπνο Αγάπης” – μια σχέση που χτίζεται με πράξεις
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Protexa συνεχίζει με συνέπεια να στηρίζει το “Δείπνο Αγάπης” – μια σχέση που χτίζεται με πράξεις

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
“iSAVELIVES” App: Μία εφαρμογή που σώζει ζωές
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

“iSAVELIVES” App: Μία εφαρμογή που σώζει ζωές

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Τα Groupama Safety Boxes επιστρέφουν στις παραλίες για ένα ασφαλές καλοκαίρι
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Τα Groupama Safety Boxes επιστρέφουν στις παραλίες για ένα ασφαλές καλοκαίρι

by Insurancedaily editorial team
Jun 24, 2025
H Generali χορηγός του Φεστιβάλ Βαλκανικής Μουσικής «Γιατί ‘ναι μαύρα τα βουνά» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

H Generali χορηγός του Φεστιβάλ Βαλκανικής Μουσικής «Γιατί ‘ναι μαύρα τα βουνά» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

by Insurancedaily editorial team
Jun 19, 2025
Στο Μονακό Sir St. Haji-Ioannou, Κ. Αντωνόπουλος και Luciano Manzo στηρίζοντας το Make-A-Wish             
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Στο Μονακό Sir St. Haji-Ioannou, Κ. Αντωνόπουλος και Luciano Manzo στηρίζοντας το Make-A-Wish             

by Insurancedaily editorial team
Jun 19, 2025
Ο Μίκης Θεοδωράκης και “το καρφί του Θεόφιλου”
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Ο Μίκης Θεοδωράκης και “το καρφί του Θεόφιλου”

by Insurancedaily editorial team
Jun 19, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
home-300x250gif
300x250gif
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ