ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Το μέλλον της ενημέρωσης είναι κλαδικό

Νίκος Μωράκης by Νίκος Μωράκης
07/12/2015 - Updated on 20/03/2017
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
scripta manent
Share on Facebook

 

Press-Releases EXTRAΤα τελευταία χρόνια ο χώρος της έντυπης ενημέρωσης έχει υποστεί ένα μεγάλο πλήγμα ως προς τη δυναμική του και τον αριθμό των οπαδών του.  

Διαβάστε Επίσης

Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

May 9, 2025
Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού

Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού

May 9, 2025

του Νίκου Μωράκη 

Οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι που μεσουρανούσαν τη δεκαετία του ‘90 (π.χ. Λυμπέρης, ΔΟΛ, Πήγασος, IMAKO) έχασαν απότομα τη θέση τους στην αγορά η οποία αντικαταστάθηκε από ενημερωτικές ιστοσελίδες. Άλλες έγκυρες, άλλες όχι, άλλες σε μορφή Portal, άλλες σε μορφή Blog, οι ενημερωτικές ιστοσελίδες μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα κάλυψαν ολόκληρο το φάσμα της ενημέρωσης εκθρονίζοντας «βαρείς τίτλους» του έντυπου τύπου. Ο λόγος; Η ταχύτητα με την οποία «ταξιδεύει» η είδηση στο διαδίκτυο όπως επίσης και η εύκολη, δωρεάν πρόσβαση που υπάρχει προς αυτές.

Είναι δωρεάν, γρήγορες και προσβάσιμες. 

Και δεν είναι μόνο αυτό. Τα παλαιότερα χρόνια το να τυπώσεις μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό απαιτούσε κεφάλαια. Απαιτούσε δίκτυο και υποδομές. Ήταν μια σοβαρή επένδυση που μόνο αν ήσουν γνώστης του χώρου ή του αντικειμένου ρίσκαρες να κάνεις.

Σήμερα η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η «γοητεία» αν θέλετε του διαδικτύου είναι ότι δημιούργησε μια καινούργια «αγορά» στην οποία το «παιχνίδι» παίζεται επί ίσοις όροις.

Δηλαδή; 

Σήμερα ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των μεγάλων εκδοτικών οίκων δεν είναι το εξίσου μεγάλο «μαγαζί» απέναντι αλλά τα εκατοντάδες μικρά και μεγάλα ειδησεογραφικά sites που δεν έχουν ανάγκη από υποδομές προκειμένου να δημιουργήσουν την είδηση. Ένα laptop, κάποιες σχετικές γνώσεις προγραμματισμού και όρεξη για γράψιμο αρκούν για να σηκώσει ένα ιδιώτης την άποψή του στον αέρα. Αν μάλιστα ο αρθρογράφος είναι και γνώστης της αγοράς και έχει και καλή πένα τότε ο ανταγωνισμός ανεβαίνει.

Ποιο είναι το πρόβλημα όμως;  

Σε ένα περιβάλλον απόλυτου ανταγωνισμού – όπως είναι αυτό του διαδικτύου – ο τελικός αποδέκτης, δηλαδή ο αναγνώστης, γίνεται ο τελικός κριτής. Εκείνος αποφασίζει ποιο ενημερωτικό site αξίζει να παρακολουθήσει, ποιο είναι περισσότερο επίκαιρο, εξειδικευμένο ακόμα και αξιόπιστο.

Και εκεί είναι η παγίδα…

Ο αναγνώστης πρέπει να προσέχει από πού ενημερώνεται και να είναι καχύποπτος για αυτό που διαβάζει. Χρειάζεται η συναίνεση του αναγνώστη. Δεν έχει την πολυτέλεια να πιστέψει αυτό που διαβάζει με την ίδια ευκολία που το πίστευε τα παλιότερα χρόνια μέσω του έγκυρου έντυπου τύπου. Ειδικά δε αν η είδηση ή η άποψη είναι ανυπόγραφη.

Στον έντυπο τύπο επικρατούσε και επικρατεί η έκφραση scripta manent (τα γραπτά μένουν) ενώ στο διαδίκτυο όχι. Μια έκφραση που έχουν υιοθετήσει και τα μεγάλα ειδησεογραφικά site καθώς η βαρύτητα του ονόματός τους δεν τους επιτρέπει να κάνουν λάθη ως προς την ακεραιότητα των όσων γράφουν.

Το κόστος ευκαιρίας της δωρεάν ενημέρωσης είναι ενδεχομένως η κακής ποιότητας είδηση ή ακόμα χειρότερα η λανθασμένη πληροφόρηση. 

Και είναι φυσικό γιατί μπορεί να έχει γίνει η δημοσιογραφία ενημερωτικών ιστοσελίδων εύκολη υπόθεση όμως πίσω από τις οθόνες πρέπει να υπάρχουν υποδομές. Πρέπει να υπάρχει η Ομάδα που θα κάνει την έρευνα, θα διαλέγει την επικαιρότητα και θα μεταφέρει την είδηση με επαγγελματισμό και ακεραιότητα.

Μήπως σας έρχεται στο μυαλό ποιες ομάδες δημοσιογράφων κάνουν χρόνια αυτή την δουλειά; Ποιες ομάδες ανθρώπων έχουν τις υποδομές, τις γνωριμίες και εν τέλει τη σωστή πληροφόρηση για να ελίσσονται και να δημοσιογραφούν;

Οι ομάδες αυτές είναι τα κλαδικά έντυπα. 

Τα κλαδικά έντυπα που είτε είναι περιφερειακά ή τοπικά είτε είναι επαγγελματικά είτε είναι ειδικών ενδιαφερόντων (χόμπι) έχουν χρόνια τώρα αναπτύξει την ιδεολογία της στοχευμένης ενημέρωσης. Της ενημέρωσης που δεν πλατειάζει με ειδησεογραφία έξω από τα όρια της τοπικής κοινωνίας, του επαγγελματικού κλάδου ή του ειδικού ενδιαφέροντος. Μια ιδεολογία που με τον ερχομό της Online ενημέρωσης ισχυροποιήθηκε καθώς το «χάος της πληροφόρησης» που δημιουργήθηκε έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη του ανθρώπου για στοχευμένη ενημέρωση.

Ο κόσμος σήμερα λόγω της υπερπληροφόρησης θέλει η ενημέρωσή του να είναι συγκεκριμένη. Να είναι εξειδικευμένη και να μιλάει τη γλώσσα τους όπως επίσης να καταλαβαίνει τους προβληματισμούς του ανά κλάδο, ανά περιοχή, ανά ενδιαφέρον.

Διαβάστε την έρευνα που διεξήγαγε η focusbari για λογαριασμό της ΕΔΙΠΤ σχετικά με τη δυναμική των κλαδικών εντύπων.  

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025
ΣΠΑΤΕ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΣΠΑΤΕ: Ανακοίνωση για εγκύκλιο αποζημιώσεων υγείας

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025
NP Zaxos
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

NP: Υψηλή φερεγγυότητα το 2024 και θετικές προοπτικές το 2025

by Insurancedaily editorial team
May 5, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
gif-businessmotion300x2502911-2gif
sofosbannergif
ocin25rb300x250gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ