ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Αγόρασα αυτοκίνητο. Γιατί με αναγκάζουν να το ασφαλίσω;

Νίκος Μωράκης by Νίκος Μωράκης
29/07/2025
in Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα
A A
Αγόρασα αυτοκίνητο. Γιατί με αναγκάζουν να το ασφαλίσω;

Image by freepik

Share on Facebook

H ασφάλιση οχημάτων είναι υποχρεωτική γιατί εξασφαλίζει την προστασία όλων των εμπλεκομένων σε ένα τροχαίο ατύχημα, ακόμη και όταν ο υπαίτιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αποζημιώσει.

του Νίκου Μωράκη ( το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Insurancevol.2 LiFO, powered by ergo)

Πιο αναλυτικά, είναι υποχρεωτική για τους εξής λόγους:

Διαβάστε Επίσης

Πώς να ασφαλίσετε σωστά το σπίτι σας

Πώς να ασφαλίσετε σωστά το σπίτι σας

Jul 28, 2025
Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα: Μια προσωπική ματιά στα νέα μέτρα

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα: Μια προσωπική ματιά στα νέα μέτρα

Jul 22, 2025

1. Προστασία τρίτων

Αν προκαλέσεις ένα ατύχημα και δεν έχεις ασφάλιση, το θύμα κινδυνεύει να μην αποζημιωθεί ποτέ, ειδικά αν δεν μπορείς να καλύψεις τις ζημιές. Η υποχρεωτική ασφάλιση κατοχυρώνει τα δικαιώματα των θυμάτων.

2. Δημόσια ασφάλεια και κοινωνική ευθύνη

Η κυκλοφορία χωρίς ασφάλεια συνιστά δημόσιο κίνδυνο. Η υποχρεωτική ασφάλιση επιβάλλεται ως μέτρο προστασίας του κοινωνικού συνόλου, όπως συμβαίνει και με άλλες υποχρεωτικές καλύψεις (π.χ. επαγγελματική ευθύνη σε γιατρούς ή μηχανικούς).

3. Μείωση οικονομικής επιβάρυνσης στο κράτος

Σε περιπτώσεις σοβαρών ατυχημάτων με ανασφάλιστα οχήματα, η αποζημίωση μπορεί να βαρύνει το Επικουρικό Κεφάλαιο ή ακόμα και το σύστημα Υγείας. Η υποχρεωτική ασφάλιση μειώνει αυτό το βάρος για τον κρατικό προϋπολογισμό και, κατ’ επέκταση, για όλους τους πολίτες.

4. Εναρμόνιση με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Η Ελλάδα, όπως όλες οι χώρες-μέλη της Ε.Ε., είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζουν την ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων ως υποχρεωτική για όλα τα οχήματα.

5. Νομική υποχρέωση με κυρώσεις

Η παράβαση της υποχρεωτικής ασφάλισης τιμωρείται με:


— Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας

— Πρόστιμο έως 1.000 ευρώ

— Ποινή φυλάκισης (σε σοβαρές περιπτώσεις)


Με λίγα λόγια, η υποχρεωτική ασφάλιση δεν προστατεύει μόνο εσένα, προστατεύει όλους. Είναι ένας θεσμός κοινωνικής αλληλεγγύης και δικαιοσύνης στην πράξη. 

Είμαι επικίνδυνος- Κυκλοφορώ ανασφάλιστος

Στην Ελλάδα, το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων παραμένει ανησυχητικά διαδεδομένο, με περίπου 500.000 οχήματα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, να κυκλοφορούν χωρίς την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη. Αυτή η κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια και επιβαρύνει οικονομικά τους συνεπείς οδηγούς. 

Η οδήγηση χωρίς ασφάλιση αποτελεί σοβαρή παράβαση, καθώς, σε περίπτωση ατυχήματος, ο υπαίτιος οδηγός δεν διαθέτει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει τις ζημιές που προκαλεί. Αυτό σημαίνει ότι τα θύματα τέτοιων ατυχημάτων ενδέχεται να μην αποζημιωθούν άμεσα ή καθόλου, ειδικά αν ο υπαίτιος είναι αδύναμος οικονομικά ή άφαντος.

Κυβερνητικά μέτρα και πρωτοβουλίες

Η κυβέρνηση, μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχει ενεργοποιήσει ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων που διασταυρώνει δεδομένα από διάφορες βάσεις, όπως αυτές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται σε εξάμηνη βάση και στοχεύουν στον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, οχημάτων με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ή χωρίς ΚΤΕΟ.​ 

Σε περίπτωση εντοπισμού ανασφάλιστου οχήματος, επιβάλλονται πρόστιμα:​ 

— 250 ευρώ για δίκυκλα

— 500 ευρώ για επιβατικά και άλλα οχήματα

— 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης​ 

Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος ασφαλίσει το όχημα εντός 10 εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση του προστίμου, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται. Σε αντίθετη περίπτωση, προβλέπεται αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος.​ 

Ο ρόλος του Επικουρικού Κεφαλαίου

Το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης είναι ένας θεσμοθετημένος φορέας που λειτουργεί με σκοπό να προστατεύει τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων όταν η ασφαλιστική κάλυψη του υπαίτιου οδηγού δεν υπάρχει ή δεν είναι διαθέσιμη. To Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει την αποζημίωση του ασφαλισμένου σε περιπτώσεις όπως: 

— Ανασφάλιστο όχημα: Ο υπαίτιος οδηγός δεν έχει ενεργή ασφάλιση.

— Άγνωστο όχημα (τρακάρισμα και εγκατάλειψη): Ο υπαίτιος διαφεύγει και δεν ταυτοποιείται.

— Ασφαλιστική εταιρεία σε πτώχευση ή ανάκληση άδειας: Το όχημα ήταν ασφαλισμένο, αλλά η εταιρεία έχει κλείσει. 

Καλύπτει αποζημιώσεις που αφορούν σωματικές βλάβες, θανάτους και σε κάποιες περιπτώσεις υλικές ζημιές με συγκεκριμένα όρια και υπό προϋποθέσεις.   

Βέβαια, ενώ η ύπαρξή του είναι ουσιαστική και αναγκαία, καλύτερα να μην μπλέξεις με αποζημίωση από το Επικουρικό Κεφάλαιο, καθώς, προκειμένου να πάρεις τα χρήματά σου, θα πρέπει να υποβάλεις σχετική αίτηση, σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστείς δικαστική διεκδίκηση και σε αρκετές θα κάνεις υπομονή μερικά χρόνια.

Το Επικουρικό Κεφάλαιο χρηματοδοτείται από υποχρεωτικές εισφορές όλων των ασφαλιστικών εταιρειών και εισφορές μέσω των ασφαλιστήριων συμβολαίων αυτοκινήτου, δηλαδή, έμμεσα το πληρώνουμε όλοι οι συνεπείς ασφαλισμένοι.

Γιατί είναι σημαντικό;

Γιατί εξασφαλίζει την αποζημίωση στα θύματα, ακόμα και όταν η ασφαλιστική ευθύνη είναι «ορφανή». Χωρίς το Επικουρικό, πολλοί άνθρωποι που χτυπήθηκαν από ανασφάλιστο ή άγνωστο όχημα δεν θα αποζημιώνονταν ποτέ.

Πάνω από 100.000 οδηγοί πιάστηκαν χωρίς ασφάλιση την τελευταία πενταετία

Περισσότεροι από 100.000 οδηγοί κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους με ανασφάλιστα οχήματα την τελευταία πενταετία, σύμφωνα με τα στοιχεία των Αρχών (2023). Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στο ίδιο διάστημα μεταφράζονται σε πρόστιμα ύψους 21.641.058 ευρώ, τα οποία εισπράχθηκαν υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Τα δεδομένα από τις ετήσιες εκθέσεις της ΕΛ.ΑΣ. αποκαλύπτουν ότι το 50% των ανασφάλιστων οχημάτων είναι Ι.Χ. επιβατικά, ενώ περίπου το 40% αφορά δίκυκλα, δηλαδή μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα. Η εικόνα της παραβατικότητας δεν σταματά όμως εκεί: 8.949 ιδιωτικά φορτηγά, 994 οχήματα δημόσιας χρήσης και 111 λεωφορεία εντοπίστηκαν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη μέσα στην πενταετία 2018-2022, ανάμεσά τους και 10 σχολικά λεωφορεία, γεγονός που προκαλεί εύλογο προβληματισμό.

Η εικόνα για κάθε έτος ξεχωριστά σκιαγραφεί την έκταση του φαινομένου:


— 2018: 11.841 Ι.Χ. χωρίς ασφάλιση

— 2019: 10.969 Ι.Χ.

— 2020: 9.648 Ι.Χ.

— 2021: 7.684 Ι.Χ.

— 2022: 9.038 Ι.Χ.


Στον δικυκλιστικό στόλο, το 2022 καταγράφηκαν 6.654 ανασφάλιστες μοτοσικλέτες και 1.840 μοτοποδήλατα, εντείνοντας τις ανησυχίες για την κυκλοφοριακή ασφάλεια, ιδιαίτερα σε αστικά κέντρα με αυξημένη χρήση δίκυκλων.

Τα παραπάνω στοιχεία αναδεικνύουν τη διαχρονική διάσταση ενός προβλήματος που, παρά τους ελέγχους και τις κυρώσεις, παραμένει σε ανησυχητικά επίπεδα. Η ανασφάλιστη κυκλοφορία δεν αποτελεί απλώς διοικητική παράβαση αλλά κίνδυνο για την ασφάλεια όλων, και η ανάγκη για αυστηροποίηση των ελέγχων αλλά και ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης είναι πλέον επιτακτική.

Tags: LiFO
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα: Μια προσωπική ματιά στα νέα μέτρα
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα: Μια προσωπική ματιά στα νέα μέτρα

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Tips για ασφαλή καλοκαιρινά ταξίδια με το αυτοκίνητο
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Tips για ασφαλή καλοκαιρινά ταξίδια με το αυτοκίνητο

by Insurancedaily editorial team
Jul 14, 2025
Συνάντηση ΕΕΑ – Παπαστεργίου: «Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων το αμέσως επόμενο διάστημα
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Συνάντηση ΕΕΑ – Παπαστεργίου: «Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων το αμέσως επόμενο διάστημα

by Insurancedaily editorial team
Jul 11, 2025
Νέο ΔΣ στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης – Πρόεδρος ο Αν. Παγώνης
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Νέο ΔΣ στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης – Πρόεδρος ο Αν. Παγώνης

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων για φυσικές καταστροφές: Τι πρέπει να γνωρίζετε
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων για φυσικές καταστροφές: Τι πρέπει να γνωρίζετε

by Insurancedaily editorial team
Jun 23, 2025
13,5 εκ. ευρώ αποζημιώσεις για ανασφάλιστα & άγνωστα οχήματα
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Με βουλγαρικές πινακίδες 1 στα 3 ατυχήματα με οχήματα που έχουν ξένες πινακίδες

by Insurancedaily editorial team
Jun 17, 2025
«Πραγματογνωμοσύνη», μια παρεξηγημένη έννοια
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

«Πραγματογνωμοσύνη», μια παρεξηγημένη έννοια

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η Extra Assistance στη διεθνή έκθεση IFBA 2025
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Η Extra Assistance στη διεθνή έκθεση IFBA 2025

by Insurancedaily editorial team
Jun 10, 2025
Τι προτείνουν οι ασφαλιστικές για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.
Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Τι προτείνουν οι ασφαλιστικές για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

by Insurancedaily editorial team
Jun 6, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
cnp-banner-300x250-final-1gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ