ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Ειδήσεις Οικονομία - Πολιτική

Η Ελλάδα έτοιμη να αναδειχθεί ως ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
30/10/2017
in Οικονομία - Πολιτική
A A
Η Ελλάδα έτοιμη να αναδειχθεί ως ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο
Share on Facebook

Ο κλάδος μεταφορών και logistics είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας και αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος, πλούτου, θέσεων εργασίας και κύρους για την Ελλάδα, καθώς αντιπροσωπεύει το 10,85% του ΑΕΠ και ανέρχεται σε 19,8 δις ευρώ.

Σε ένα παγκόσμιο, γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον, ο κλάδος επενδύει σημαντικά και επεκτείνει διαρκώς την παρουσία του. Εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, ο κλάδος και οι εκπρόσωποί του έχουν εκφράσει την άποψη πως η χώρα μας πρέπει να προσδιορίσει τους όρους, με τους οποίους θα καταφέρει να μετατραπεί αποτελεσματικά σε ένα ολοκληρωμένο εμπορευματικό κέντρο και πύλη logistics της Ευρώπης.

Διαβάστε Επίσης

Βραβεύσεις για τους συνεργάτες της Life Plan

Βραβεύσεις για τους συνεργάτες της Life Plan

Jun 18, 2025
Α. Τρύφων: Ουσιαστική για τη βιωσιμότητα των εταιρειών η ασφάλιση

Α. Τρύφων: Ουσιαστική για τη βιωσιμότητα των εταιρειών η ασφάλιση

Jun 18, 2025

Δεδομένων των παραπάνω συνθηκών, η ΕΥ, πρωτοπόρος στον κλάδο μεταφορών και logistics, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε εθνικό επίπεδο, συνεργάστηκε με την o.mind Creatives, εκδότρια εταιρεία του κορυφαίου περιοδικού του κλάδου, Supply Chain & Logistics, δημιουργώντας μία αποκαλυπτική έκθεση της ελληνικής αγοράς μεταφορών-logistics-υπηρεσιών-εφοδιαστικής αλυσίδας, με τίτλο Ελλάδα – Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο. Στη μελέτη, αποτυπώνονται αναλυτικά όλα τα στοιχεία που αφορούν:

  • Στα ναυτιλιακά και ναυτικά logistics
  • Στις οικονομικές επιδόσεις της ελληνικής αγοράς στον κλάδο των logistics
  • Στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές
  • Στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
  • Στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές
  • Στην υποστήριξη του δημόσιου τομέα στον κλάδο

Μέσα από τη μελέτη, ακτινογραφείται συνολικά ο κλάδος και αναλύονται τόσο τα δυνατά σημεία του, όσο και οι προκλήσεις που ακόμη αντιμετωπίζει. Στόχος και επιθυμία των φορέων του κλάδου είναι να δομηθεί μια εθνική στρατηγική που θα μετατρέψει την Ελλάδα σε νοτιοανατολική πύλη logistics της Ευρώπης, ώστε να εξυπηρετεί όλο και περισσότερο διεθνές φορτίο (transit hub). Παράλληλα, μεταξύ των στόχων είναι η χώρα μας να αναπτύξει όλες τις δυνατότητές της, παρέχοντας υποστηρικτικές υπηρεσίες, οι οποίες θα έχουν άμεσο όφελος στο εγχώριο ΑΕΠ (υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, ανασυσκευασία, μερική μεταποίηση, κ.λπ.).

Ο κλάδος των ελληνικών ναυτιλιακών και ναυτικών logistics

Η κεντρική γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο παρέχει μία ανταγωνιστική δίοδο διατροπικών μεταφορών για το θαλάσσιο εμπόριο της Ευρώπης με την Ασία. Ο χρόνος διέλευσης ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα με προορισμό τον Πειραιά, εκτιμάται σε 8-9 λιγότερες ημέρες, σε σύγκριση με τα λιμάνια που βρίσκονται στη Βόρεια Ευρώπη, καθιστώντας τη χώρα μας ιδιαιτέρως ανταγωνιστική και ελκυστική.  Η σημασία του Πειραιά ως βασικής ναυτικής πύλης στη θαλάσσια δίοδο Ανατολής-Δύσης έχει εντοπισθεί από την COSCO ήδη από το 2008, όταν έλαβε τη συμφωνία παραχώρησης για τη λειτουργία του Προβλήτα ΙΙ των εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά. Η Ελλάδα αποτελεί την έδρα της μεγαλύτερης κοινότητας πλοιοκτητών παγκοσμίως, ενώ έχει αναπτύξει ένα παγκοσμίου φήμης ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο προσφέρει διαφοροποιημένες προς τη ναυτιλία υπηρεσίες. Ο Πειραιάς, μάλιστα, συγκεντρώνει την πλειοψηφία των δραστηριοτήτων των ελληνικών ναυτιλιακών πλεγμάτων. Όλοι οι «υποστηρικτικοί» ελληνικοί λιμένες, τα τελευταία χρόνια, έχουν επιτύχει ραγδαία ανάπτυξη, με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση σε όρους συνολικής χωρητικότητας. Παράλληλα, τα μεγάλα έργα ιδιωτικοποίησης και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αποτελούν τους πυλώνες εδραίωσης της Ελλάδας ως νότιας πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στην Ευρώπη.

Οικονομικές επιδόσεις της ελληνικής αγοράς στον κλάδο των logistics

Οι 3PLPs (Third Party Logistics Providers) στην Ελλάδα καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν στην οικονομική ύφεση και την αργή ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, παρέχοντας υπηρεσίες αποθήκευσης αγαθών, καθώς και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Μελέτες στο πεδίο της βιομηχανίας, αναδεικνύουν τη σταθερή αναπτυξιακή πορεία των 3PL (Third Party Logistics), παρά τη συνεχιζόμενη κρίση χρέους της χώρας. Ενδεικτικά, πέντε από τους 163 μεγαλύτερους 3PLPs, μοιράζονται το 26% των εσόδων της αγοράς και το 29% των κερδών αυτής. Όσον αφορά στις εγκαταστάσεις των logistics στη χώρα μας, έχουν εκσυγχρονιστεί και επικεντρωθεί στις περιφερειακές αγορές του κλάδου, με βελτιωμένη πρόσβαση στα λιμάνια της χώρας.

Οδικές – Αεροπορικές – Σιδηροδρομικές μεταφορές

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές κυριαρχούν στο εμπορευματικό έργο της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2015 αντιπροσώπευαν το 98,5% των συνολικών τονοχιλιομέτρων εσωτερικής μεταφοράς. Ωστόσο, οι μειωμένοι όγκοι των εμπορευμάτων που μεταφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, ασκούν πίεση στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Την ίδια ώρα, οι διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν ανακάμψει, καθώς το διεθνές εμπόριο μέσω των ελληνικών λιμένων επεκτείνεται ταχύτατα. Παράλληλα, η ολοένα και αυξανόμενη διακίνηση επιβατών, σε επίπεδο αεροπορικών μεταφορών, οδηγεί στην ανάκτηση του όγκου εμπορευμάτων που διακινούνται στα ελληνικά αεροδρόμια. Ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών θεωρείται εξαιρετικά ανταγωνιστικός για τη μεταφορά σχετικά ελαφρών αγαθών σε μεγάλες αποστάσεις, ή τη μεταφορά πολύτιμων αγαθών άμεσα. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα έχουν μερίδιο περίπου 35% του διεθνούς εμπορίου σε αξία, αλλά μόνο 1% σε βάρος. Πρωτοβουλίες, όπως η συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και του λιμένος Πειραιά, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας ως σημαντικού περιφερειακού κόμβου logistics, που συνδέει την Ευρώπη με τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ανατολική Μεσόγειο. Στο επίκεντρο έχουν έρθει και οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, καθώς, τα τελευταία χρόνια, πολλές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει σε τροχαίο υλικό και καινοτόμες υπηρεσίες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν σημαντικά επενδυτικά πλάνα, ευελπιστώντας στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας και στην αύξηση των υπό μεταφορά φορτίων.

Υποστήριξη από το δημόσιο τομέα

Στη μελέτη, επισημαίνεται η ανάγκη ενός φιλικού προς τις επενδύσεις και απλοποιημένου πλαισίου για την ανάπτυξη των διατροπικών κόμβων στην Ελλάδα στον κλάδο των μεταφορών και logistics. Παράλληλα, γίνεται αναλυτική αναφορά στους Νόμους που διέπουν την εφοδιαστική αλυσίδα και το διαμετακομιστικό εμπόριο, καθώς και στις προτάσεις βελτίωσης για άμεση και επιτακτική καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Επισημαίνεται και η σημασία του διασυνοριακού εμπορίου ως ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας, με βάση τόσο τη γεωγραφική της θέση, όσο και τα προαναφερθέντα στοιχεία, ενώ γίνεται αναλυτική αναφορά στις Πέντε Ζώνες Ελεύθερων Συναλλαγών και Τελωνειακών Αποθηκών στη χώρα μας, οι οποίες παρέχουν σαφή οφέλη στους εισαγωγείς και τους φορτωτές, προσφέροντας απαλλαγή των εισαγωγικών αγαθών από δασμούς, Φ.Π.Α. και άλλες χρεώσεις.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης, οι κ.κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής του τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Λειτουργιών της ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής του τομέα Μεταφορών ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, τονίζουν: «Η Ελλάδα, πλέον, πληροί τις προϋποθέσεις και μπορεί να πρωταγωνιστήσει ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί, οι απαραίτητες ιδιωτικοποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε όλα τα κύρια μέσα διατροπικών μεταφορών, οι ικανότητες και η γνώση υπάρχουν – θυμηθείτε τη σπουδαία δουλειά των Ολυμπιακών μεταφορών και logistics το 2004. Δουλεύοντας έξυπνα, ο στόχος της Ελλάδας να καθιερωθεί ως Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο είναι πλέον ορατός». Aπό την πλευρά του ο κ. Θεόδωρος Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της o.mind Creatives και εκδότης του περιοδικού “Supply Chain & Logistics”, επεσήμανε: «Η συζήτηση για την ανάδειξη της χώρας σε Εμπορευματικό Κέντρο είναι πολύχρονη. Στην o.mind Creatives, θεωρήσαμε ότι η αποτύπωση των πραγματικών στοιχείων σε μια μελέτη θα αναδείκνυε τόσο την υπάρχουσα δυνατότητα της χώρας, όσο και τις μελλοντικές τάσεις. Η παρούσα μελέτη επιβεβαιώνει πλήρως την εκτίμησή μας. Η χώρα μπορεί να αναδειχθεί άμεσα σε εμπορευματικό κόμβο, αρκεί όλοι οι εμπλεκόμενοι – Πολιτεία, κλαδικοί φορείς, επιχειρηματική κοινότητα – να συνομολογούν τους ίδιους στόχους. Από την πλευρά μας, ως το κατεξοχήν media του χώρου, σε συνεργασία με την ΕΥ, παραδίδουμε τη μελέτη αυτή στη διάθεση όλων. Ευχή μας να αξιοποιηθεί δεόντως προς όφελος του κοινού εθνικού στόχου άμεσης μετατροπής της χώρας σε Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο».

np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

Επίσκεψη αποστολής του EEA στο Άμστερνταμ και συνάντηση με τη διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Ολλανδίας
Οικονομία - Πολιτική

Επίσκεψη αποστολής του EEA στο Άμστερνταμ και συνάντηση με τη διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Ολλανδίας

by Insurancedaily editorial team
Jun 18, 2025
Ισραήλ – Ιράν: Τεράστιοι οι κίνδυνοι για παγκόσμια & ελληνική οικονομία
Οικονομία - Πολιτική

Ισραήλ – Ιράν: Τεράστιοι οι κίνδυνοι για παγκόσμια & ελληνική οικονομία

by Insurancedaily Editorial Team
Jun 16, 2025
2o Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΕΕΑ-Economist: O ρόλος των ΜμΕ στην Ελλάδα και την Ευρώπη του αύριo
Οικονομία - Πολιτική

2o Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΕΕΑ-Economist: O ρόλος των ΜμΕ στην Ελλάδα και την Ευρώπη του αύριo

by Insurancedaily editorial team
May 27, 2025
Γ. Χατζηθεοδοσίου: Aπαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για το μέλλον των ΜμΕ στο 2ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας
Οικονομία - Πολιτική

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Aπαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για το μέλλον των ΜμΕ στο 2ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας

by Insurancedaily editorial team
May 22, 2025
Εποικοδομητική συνάντηση εργασίας του Υπ. Ανάπτυξης με τη Διοίκηση του ΕΕΑ
Οικονομία - Πολιτική

Εποικοδομητική συνάντηση εργασίας του Υπ. Ανάπτυξης με τη Διοίκηση του ΕΕΑ

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Αθέμιτο παγκόσμιο εμπόριο, ΠΟΕ, δασμοί ΗΠΑ και ΕΕ
Οικονομία - Πολιτική

Αθέμιτο παγκόσμιο εμπόριο, ΠΟΕ, δασμοί ΗΠΑ και ΕΕ

by Insurancedaily editorial team
Apr 30, 2025
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Μαΐου 2024 του ΕΙΑΣ
Οικονομία - Πολιτική

Η λογική του παραλόγου: Τα νοσήλια… παροχή σε είδος στον εργαζόμενο

by Insurancedaily editorial team
Apr 25, 2025 - Updated on Apr 26, 2025
Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ψίχουλα οι επιδοτήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος μπροστά στις τεράστιες αυξήσεις των τελευταίων χρόνων
Οικονομία - Πολιτική

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ψίχουλα οι επιδοτήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος μπροστά στις τεράστιες αυξήσεις των τελευταίων χρόνων

by Insurancedaily editorial team
Apr 25, 2025
Ο κ. Μητσοτάκης στο Κλιματικής Προστασίας για την αντιπυρική προετοιμασία
Οικονομία - Πολιτική

Ο κ. Μητσοτάκης στο Κλιματικής Προστασίας για την αντιπυρική προετοιμασία

by Insurancedaily editorial team
Apr 24, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
oncology-center300x250gif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ