ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Πως θα ξέρεις ότι πήρες τη σωστή απόφαση;

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
15/11/2015 - Updated on 18/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Management
A A
Πως θα ξέρεις ότι πήρες τη σωστή απόφαση;
Share on Facebook

decisionΠριν από πενήντα χρόνια, αφού είχε βοηθήσει κάτι πυρηνικούς μηχανικούς της General Electric να βρουν τον τρόπο να τοποθετήσουν έναν υπερθερμαντήρα σε ένα νέο αντιδραστήρα, ο καθηγητής μηχανολογίας Ronald Howard προσπάθησε να μας αναλύσει τι ακριβώς είχε κάνει.

Του Justin Fox*

Διαβάστε Επίσης

ΠΟΑΔ

ΠΟΑΔ: Παρουσιάζουν τους διαμεσολαβητές ως υπαίτιους για τις υπέρογκες αυξήσεις στα προγράμματα υγείας

Jul 23, 2025
Προσοχή: Hackers με «όχημα» τηλεπλατφόρμες

Ηνωμένο Βασίλειο: Σχέδιο για απαγόρευση πληρωμής λύτρων από δημόσιους φορείς σε κυβερνοεγκληματίες

Jul 23, 2025

«Ανάλυση Αποφάσεων», την ονόμασε και την περιέγραψε ως μία «λογική διαδικασία για την εξισορρόπηση των παραγόντων που επηρρεάζουν μία απόφαση» που συνυπολογίζει «αβεβαιότητες, αξίες και προτιμήσεις».

Ακούγεται περίπλοκο και ίσως είναι – η προσέγγιση αυτή συνήθως συμπεριλαμβάνει αρκετά υπολογιστικά μοντέλα. Όμως όταν μίλησα στον Howard, πριν από μερικές εβδομάδες στο Palo Alto, όπου είναι καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης και Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Stanford, μου έδωσε μία απλούστερη εκδοχή: «Το συμπέρασμα είναι ότι δεν μπορείς να αξιολογήσεις την ποιότητα της απόφασης που λαμβάνεις από το τελικό αποτέλεσμα. Ή, για να το θέσω αλλιώς, δεν μπορείς εκ τους αποτελέσματος να κρίνεις το αν έχεις λάβει μία καλή απόφαση. Είναι λογικό λάθος να πεις, “πέτυχα καλό αποτέλεσμα, άρα πρέπει να έχω λάβει καλή απόφαση». Παρ’ όλα αυτά, αυτό πιστεύουν οι περισσότεροι».

Άρα, πώς μπορείς να λάβεις μία καλή απόφαση;

Λοιπόν, πρωτίστως, λέει ο Howard, πρέπει να σιγουρευτείς ότι θέτεις το σωστό πλαίσιο. Σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύεις να λάβεις «τη σωστή απάντηση στη λάθος ερώτηση». Μετά από αυτό, πρέπει να σταθμίσεις τις εναλλακτικές, να αξιολογήσεις τις διαθέσιμες πληροφορίες – που εκφράζονται ως πιθανότητες ακόμη και αν δεν ξέρεις τα ακριβή ποσοστά – και να εκφράσεις τις προτιμήσεις σου.

Πολλά από αυτά είναι ευκολότερο να τα λες παρά να τα κάνεις. Ψυχολόγοι και οικονομολόγοι έχουν συλλέξει τόνους πειραματικών στοιχείων που δείχνουν ότι οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αξιολογήσουν πιθανότητες και να εκφράσουν προτιμήσεις με αξιόπιστο τρόπο.

Το να φέρνεις σταθερά καλύτερα αποτελέσματα είναι ένα πράγμα – πρόκειται για στατιστικά στοιχεία που θα πρέπει να ενσωματωθούν σε μελλοντικές αποφάσεις. Όμως ο Howard έχει δίκιο όταν λέει ότι δίνουν μεγάλη σημασία στα αποτελέσματα μεμονωμένων αποφάσεων στην επαγγελματική αλλά και στην καθημερινή μας ζωή.

Επικαλείται το παράδειγμα της αποτελεσματικότητας του συστήματος two-point conversion** στο αμερικανικό Football. «Ο προπονητής αποφασίζει για κάτι και αν δεν έχει αποτέλεσμα, τότε ο εκφωνητής λέει ότι ήταν κακή απόφαση. Είναι εντελώς παράλογο αυτό».

Σε παρόμοιο πνεύμα, ο οικονομολόγος του Berkeley, David, Romer, κατέληξε το 2006 στο συμπέρασμα ότι οι ομάδες του επαγγελματικού ποδοσφαίρου το δοκιμάζουν στο fourth down πολύ σπανιότερα απ’ ότι θα έκαναν αν προσπαθούσαν πραγματικά να αυξήσουν το σκορ – και το ερμήνευσε ως ένδειξη ότι στον πραγματικό κόσμο πιθανώς ούτε οι επιχειρήσεις μεγιστοποιούν τα κέρδη τους. Τα ευρήματά του έχουν λάβει ευρεία δημοσιότητα, όμως δεν φαίνεται να έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.

Οι προπονητές δεν το επιλέγουν ενδεχομένως επειδή θα δεχτούν την αντίδραση των οπαδών και των ιδιοκτητών για μία τέτοια επιλογή και όχι για ελεύθερα χτυπήματα ή προσπάθειες επιπλέον πόντου, οι οποίες στατιστικά, δίνουν σκορ. Αποτέλεσμα είναι να κερδίζουν λιγότερα παιχνίδια απ’ ότι θα κέρδιζαν αν ακολουθούσαν λογικές στρατηγικές μεγιστοποίησης των πόντων. Αυτό αποκαλείται λήψη αποφάσεων κακής ποιότητας.

*Ο Justin Fox είναι συντάκτης στη Νέα Υόρκη, του Harvard Business Review Group και συγγραφέας του «The Myth of the Rational Market».

**Μετά από ένα touchdown, η ομάδα που σκόραρε προσπαθεί να πετύχει έναν ή δύο επιπλέον πόντους κλωτσώντας την μπάλα στο τέρμα (ένας πόντος) ή προωθώντας την μπάλα στην εντ ζόουν (γνωστό ως extra point ή two-point conversion, αντίστοιχα) από δύο γιάρδες πίσω από τη γραμμή του τέρματος. Στην πράξη, ο επιπλέον πόντος είναι σχεδόν σίγουρος σε επαγγελματικό επίπεδο, ενώ οι δύο-πόντοι έχουν ένα σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό επιτυχίας

new-cover-insurancegif

Related Posts

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο
asfalistikomarketing

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο

by Νίκος Μωράκης
Jul 23, 2025
Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις
asfalistikomarketing

Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 22, 2025
Ν. Γεωργόπουλος: Με cyber insurance καλύψεις και κανόνες ασφαλείας θωρακίζονται τα ξενοδοχεία
asfalistikomarketing

“Στροφή” στις υπηρεσίες πρόληψης κυβερνοεπιθέσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα
asfalistikomarketing

Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2025
Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους
asfalistikomarketing

Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου
asfalistikomarketing

Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου

by Νίκος Μωράκης
Jul 11, 2025
Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 
asfalistikomarketing

Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
300x250-4gif
300250png
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ